hoest de longen uit mijn lijf help?

Discussie in 'De lounge' gestart door boxertjes, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik hoest de longen uit mijn lijf. ik heb al twee hoestdrank flessen op maar niks helpt. het is een prikkelhoest.

iemand de gouden tip?

wordt er gek van.

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Veel blijven drinken en keelsnoepjes, daardoor blijf je speeksel produceren en dat smeert je keel dan weer.
    Ik hoorde helaas dat hoest heel lang kan duren.
    Sterkte ermee.

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Codeine en helaas uitzitten :(

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het kan zo zijn dat je bronchitis hebt, toch even langs de HA hoor. Je krijgt dan een ab kuur.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik heb 3 weken terug de griep gehad. En raak mijn hoest ook niet kwijt.vooral in de ochtend als ik wakker wordt.

Word er een beetje piep van haha

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien even langs de dokter? Mijn zusje hoestte ook zo erg en liep maar door. Bleek bronchitis te hebben en kreeg een AB kuur. Dat werkte niet en toen kreeg ze nog een Prednison kuur. Dus zou niet te lang doorlopen ermee. Sterkte en beterschap.

7. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Klinkt mss raar maar wat hier altijd helpt is luuf onder je voeten smeren en dan gewoon sokken aan, dezelfde dag is het dan al minder

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Codeinetabletten via de huisarts of Natterman Bronchicum Extra Sterk (daar zit ook codeine in).

Bij mij de enige dingen die helpen tegen het hoesten.
    Je (ik in ieder geval) kan er wel een beetje suf van worden dus 's avonds voor het slapen gaan innemen en je kunt heerlijk (hoestvrij) slapen. Overdag gewoon lekker hoesten, je hoest tenslotte niet voor niets!

9. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    warme melk met honing en citroen...kvind het zelf niet te drinken maar t helpt wel om het een beetje te verzachten.

10. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    las het hierboven ook al, ik deed het met dampo.
    onder de voeten smeren, ik had het ergens gelezen, ik dacht nou dat zal wel. maar vorige week kon ik het uitproberen, en ja hoor, werkt perfect....

11. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Bij de apotheek dampo retard tabletten halen, ze verkopen ze niet meer bij de drogist, maar ze zijn nog wel zonder recept. Ik neem ze altijd 's nachts bij een droge hoest, werkt geweldig. Ik had er afgelopen winter ook zo'n last van, geloof dat ik een week of drie bezig ben geweest :(

Mijn dochters hebben het nu. Ik geef ze veel te drinken en inderdaad luuf onder de voetzolen; voor jou dus dampo inhalatiezalf.

12. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Heb het ook heel erg!
    Mijn buikspieren doen er pijn van.
    Gisteren voor het slapen een codeine tablet ingenomen, en gelukkig weer normaal kunnen slapen.
    Dus codeine helpt goed bij mij.
    (Wel op doktersrecept)

13. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik had er ook last van en bij mij helpen de hoesttabletjes van de kruidvat heel goed. dat is een geel/rood doosje en kost maar 2 euro geloof ik. je mag er 3 per dag van hebben.

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hoestdrank/pilletjes etc. doen NIETS voor je keel.
    Ze kunnen hooguit het gedeelte achterin je mond "verzachten". De kriebel zit in je luchtpijp, waar die snoepjes gelukkig niet komen anders zou je stikken

Wat wel kan helpen is de luchtvochtigheid in je huis verhogen met bijvoorbeeld die waterbakjes aan de kachel.
    Bij een lange pijnlijke hoestbui; zet de douche even heel heet aan zonder er onder te staan en dan adem je die vochtige lucht in. :)

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als er geen slijm bij is:

dextromethorfan

wat een uitkomst!!!! bij de apotheek te verkrijgen of op recept.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    vicks vapo rup onder je voeten smeren sokken aan en het hoesten stopt!! doe ik ook altijd bij mn dochters!

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hihi dan ga ik helemaal dood van het hoesten...
    Heb astma...

Ik gebruik dan ook bij voorkeur codeine...
    Mag eigenlijk niet bij astma maar ik moet toch slapen?

18. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Codeïne nemen

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Kan je de luuf bij een kindje ook onder de voetjes smeren en zonder sokken erover heen te doen? Mijn dochter hoest ook veel en heb haar voetjes, borst en ruggetje ingesmeerd met luuf. Alleen geen sokjes aangedaan..

Deel Deze Pagina