Bij mij werkte Tussistin erg goed. Codeine deed niks bij mij, had erge kriebelhoest maar het nam alleen de ergste kriebel weg, en het hoesten bleef.
Fluimucil helpt altijd goed bij mij, maar moet je wel een aantal dagen iinemen. is de hoest over een week toch niet voorbij>>>dan moet je een afspraak maken bij de HA. Deze luistert dan of er een ontsteking zit en dan krijg je iets sterkers.
oo verschrikkelijk is dat bah! bij mij hielp er niets tegen en lag soms wel 3 weken lang te hoesten... totdat ik het borreltje van mijn man ontdekte! is van dat sterke kruidenspul met 30% alcohol dat brand in je keel en als je daar een klein bodempje van drinkt dan kan je rustig slapen! misschien niet erg ideaal maar als je al nachten hoest heb je er veel voor over denk ik! het heet juttersbitter, maar in elke streek noemen ze het weer anders, staat ook bekend als kruidenbitter, en een terschellings drankje.... het werkt 100%! waarschijnlijk door de alcohol dat je in slaap valt maargoed...
mochten er nog hoesters zijn.. jonge jenever met stroop (stroop beetje warm/lopend maken) verzacht heerlijk! Mijn beppe maakte dat vroeger al..
Ik zou niet zo snel om codeine vragen. Codeine onderdrukt de hoestprikkel wel, maar als je veel slijm ophoest blijft dat dus in je longen zitten als je codeine gebruikt. Het gevolg kan een longontsteking zijn, ben je nog verder van huis. Ik zou nog een keer een afspraak met de huisarts maken...