. Voor de 3e keer in 2,5 maand. In alle hevigheid terug, aanhoudende hoest. Ik hoest me kapot, ze horen me 18 blokken verderop nog, ik houd iedereen inclusief mezelf in de nacht wakker en ik kan niet eens een fatsoenlijke meeting doen online zonder een hoestbui. Heb hier al eerder een topic voor geopend en ben ondertussen niet meer op zoek naar tips want niks helpt gewoon. Heb codeïne van de huisarts, maar ook die luttele 10mg doet niks meer. Wil gewoon even van me afschrijven Maar ik word er echt een heel vervelend mens van. Waarom zo vaak..
Oh en het leuke is dat ik komende dinsdag de kinkhoest vaccinatie heb die ik al 2x eerder heb verzet door: jawel, hoest!
En om nog maar te zwijgen over hoe ongelofelijk vermoeiend dit is. Ja, ik vind mezelf nu echt een hoopje ellende ja.
No way! Je bent al bijna 27 weken!! Meid dat gaat hard. Maar shit hee das behoorlijk kak. Kan de huisarts je niks anders voorschrijven? Dit is toch geen doen joh?
Gaat hard hè. Nee, die schrijft echt helemaal niets voor, zelfs geen 20 mg van de codeïne. Ik krijg ook echt altijd maar max 7 tabletjes mee om te garanderen dat het voor kortdurend gebruik is telkens (wat denken ze, dat ik van plan ben om het de laatste 3 maanden non stop te gebruiken in grote hoeveelheden - en sowieso zit ik nu niet vlak voor de bevalling dus het kan geen kwaad). Het is echt ellendig. Vanzelfsprekend heb ik echt álle huis-, tuin- en keukenmiddeltjes geprobeerd. Ben sowieso bekend met hoest als klacht hoor. Ik ben enorm gevoelig voor luchtweginfecties en ben op een gegeven moment de griepprik gaan halen omdat ik aan de 3 AB kuren per jaar zat. Ik heb het daarna nooit meer zo erg gekregen als voorheen. Tot tijdens de zwangerschappen en ertussen in weer. Ik zit straks ook niet te wachten op weer regelmatig een AB kuur oid, dus mocht ik merken dat hoest echt iets is wat ik weer regelmatig blijf krijgen in zo’n hevigheid.. dan overweeg ik absoluut weer om per komend jaar de griepprik te gaan halen. Kan nooit kwaad.. Ellendige %^*|*\^\$|+_ hoest. ^^}*+~$\$.$ +^%^>*%^.
Euh allicht een puffer? Salbutamol + flixotide of wat er op lijkt en geschikt is tijdens zwangerschap? T zal toch iets zijn wat t veroorzaakt en waar je er wat sneller mee vanaf komt of in elk geval je nachtrust wat beter wordt. En als t kan zonder bezwaren zou ik de laatste periode die flixotide (of whatever) dan maar ff aanhouden zodat je longen even rust hebben. Kind baren en hoesten kan wel een hele rare combi worden, "geboren na 2 hoestbuien van mama". Lijkt me alles behalve ideaal, memorabel dat dan weer wel.
Is de hoest wel helemaal weg geweest tussendoor? En is het echt zo'n zeehondenhoest tot bijna aan overgeven toe? Ik heb namelijk kinkhoest gehad tijdens zwangerschap, duurde echt megalang... Ook maagzuur kan hoest veroorzaken, zou dat het kunnen zijn? Puffer zoals hierboven staat zou ook nog een optie kunnen zijn.
Oeh kijk alsjeblieft wel uit met puffers! Sommigen mogen echt niet tijdens zwangerschap. Het is zelfs zo dat ik een kind uit mijn klas niet eens mag toedienen vanwege de stoffen die vrijkomen. Hij kan het gelukkig zelf. Maargoed, dat weet de huisarts wel Toen wij onze kinderwens kenbaar maakten moest ik direct van de salbutamol en flixotide af. Ik gebruik nu zelf pulmicort. Die werkt bij mij heel fijn!
Vervelend joh! En iets van fluimicil? (hoestdrank) Misschien contact opnemen met cjg, uitleggen dat je de hoest al zo lang hebt... (ga er even vanuit dat je negatief getest bent) je negatief bent getest en nu toch echt graag die prik wil halen, omdat het anders straks niet meer hoeft... Sterkte en beterschap!
Goede tip, puffer ga ik voor bellen. De hoest is wel tussendoor helemaal weggeweest gelukkig. Maar het komt telkens weer terug na een x aantal weken. Bij kinkhoest blijf je volgens mij echt wekenlang achtereenvolgens hoesten. Hetzij maanden? Het is echt een hele intense (waarbij je zeg maar echt al je spieren in je lichaam lijkt aan te spannen) hoest: die echt vanuit mn tenen komt met als ik niet een slokje drinken of iets om op te zuigen bij de hand heb, ik gewoon niet meer stop. Wordt mijn keel echt te droog oid, dan gerust tot kokhalzen. Overgeven niet en codeïne onderdrukt voor heel even een half uurtje de hoest, waarbij ik dus even 'tot rust' kan komen. Het is tussendoor dus wél helemaal weg geweest, maar komt gewoon telkens weer terug bij elke snotneus van de kinderen lijkt het. Ben ook de enige hier in huis die er telkens last van heeft. Ben telkens niet verkouden, geen koorts, geen keelpijn, geen snotneus, echt puur die hoest waar ik zo extreem gevoelig voor lijk (opvallend vaak nu). Alle drankjes etc heb ik al geprobeerd die ik nu mag hebben. Ook gewoon even rust pakken, bepaalde voedingsmiddelen mijden etc.. Maar ik ga gewoon nóg een bellen vanochtend want die is echt geen doen. Heb het nu vanaf ong 16 weken zwangerschap dat ik op en aan hoest..
Oh maagzuur is het niet. Dat herken ik direct (meestal als maagpijn) en daar neem ik af en toe omeprazol voor. Helpt erg goed!
Oh en dit keer wil ik de kinkhoest vaccinatie dus wél halen komende dinsdag. Ben volgende week 27 weken en heb m al 3x uitgesteld...
En dit is iets waar je bekend mee bent? Want ik heb dit vorig jaar gehad en echt 10 keer getest op Corona altijd negatief en ik blijk nu toch antistoffen te hebben. Overigens is bij mij de hoest (afkloppen) juist weg sinds mijn zwangerschap...
Heb je vorig jaar toevallig een zware klap op je longen gehad? Bij mn dochter begon de ellende met 1 zware verkoudheid (RS) daarna was ze elke nies compleet de pineut. Hoestte ze zich de schompes en was er ook behoorlijk naar van. Daarvoor was t ook een nies en een snotneus en een kuchje en weer door. Zij heeft toen ze net 3 was WEER in t ziekenhuis gelegen omdat een verkoudheid flink doorgeslagen was. Toen flixotide gekregen en "heeeeeheeee" even rust in de tent! (afgezien de slaapstoornis die we er bij cadeau kregen, maar dat is zeldzaam) Die pauze voor dr longen heeft haar echt veel goed gedaan. Je weerstand is nu ook lager, dus als je al enigzins dat als zwakke plek had ben je nu vrij vlot de pineut. Of weerstand boosten met iets wat prima kan, of toch richting iets van puffer oid. Misschien zou je die toch al moeten hebben, maar ik ken je verleden niet en ben geen arts.
Ja je weerstand is inderdaad lager want ik word in mijn zwangerschappen altijd bij week 8/9 ziek (voorhoofdsholteontsteking) daar ben ik bekend mee. Gekke is dat bij vanaf 13 weken m’n immuunsysteem ineens top gaat. Ik ben namelijk altijd chronisch verkouden maar zwanger en tweede trimester neemt dat af. Tenminste ik hoop dat het nu weer zo is/blijft Maar ik geloof dus dat hormonen heel veel kunnen doen. Ik bleek vorig jaar namelijk dus 10x precies rond ovulatie de maandelijkse keelpijn te krijgen gevolgd door de ernstige hoest (en dan de negatieve coronatest) allemaal onderzoeken gehad, kwam niets uit, maar arts zei ook dat hormonen zeker invloed kunnen hebben op (langdurige) effecten.
Wel een goedkope ovulatietest . Alleen zo jammer dat t dan zo lang volhoudt. Hier semi chronisch verkouden en in mn zwangerschap, in elk geval in t begin, wordt t er vooral niet beter van. Zo prettig in corona tijd. Geen idee meer hoe t later in de zwangerschap was, maar voorlopig loop ik tegen dingen aan waar ik helemaal niet mee bekend ben geweest eerder dus ik laat me verrassen
Nou, heb gebeld en verteld hoe het ervoor staat. Ik heb er al een keer eerder een weekend weg voor afgezegd, mijn moeder gaat over 2 weken trouwen, ik slaap amper en dit is gewoon niet te doen zo. Het klinkt aanstellerig. 'het is maar een hoest'. Maar dat is het dus niet. Ik heb echt gezegd dat ik wil dat ze iets voorschrijven aangezien dit al 10 weken op en af gaat zo. Ze ging het overleggen en rond 11u kan ik terug bellen!
Ik heb niet dat ik weet vorig jaar opeens een klap op mn weerstand / longen gehad. Ben wel bekend met gevoeligheid voor hoesten en infecties aan de luchtwegen, vanaf kinds af aan al. Als baby heb ik een klaplong gehad (ik ben zelf 3 maanden te vroeg geboren, wellicht daardoor gewoon wat gevoeliger voor dit soort dingen? wie zal het zeggen), maar ik heb verder buiten infectiegevoeligheid (en dan dus sneller benauwdheid) eigenlijk geen problemen verder.
Kleine update, net huisarts geweest. Nou. De crp sneltest gaf geen verhoogde ontstekingswaarden aan, dus ik heb geen longontsteking . Lab formulier mee gekregen voor alg bloedbeeld want de huisarts begreep me heel goed en vond 10 weken ook wel erg lang. Oa prikken op Mycoplasma (vorm van luchtweginfectie) en op kinkhoest. Ga ik morgenochtend gelijk doen. Uitslag komt dan rond volg do binnen. Duurt wat langer. Ondertussen noscapine gekregen wat ik - halleluja - 3x per dag mag nemen. Dit klinkt hemels. We gaan het zien!