verdoving

Discussie in 'De bevalling' gestart door marline1983, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meiden

ik was laatst bij de gyn en hij zei van omdat je dochtertje met Ks geboren is
    mag je geen weeen opwekkers hebben ivm teveel druk op het litteken
    nu ben ik natuurlijk vergeten te vragen
    mag je wel een ruggenprik als je bij dit kindje normaal gaat bevallen?

en na hoeveel dagen mag je naar huis bij gewone bevalling
    alvast bedankt

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Het lijkt mij wel dat je gewoon een ruggenprik mag krijgen.

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en mocht na 2 dagen naar huis toe.

Heel veel succes met je aankomende bevalling!

Groetjes

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik heb dit ook gehoord van mijn gyn, maar nu ik dit zo lees vraag ik mij af wat ze dan gaan doen als we 42 weken zouden lopen? Hoe gaan ze de bevalling dan opwekken/inleiden?

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Sassa: als ik logisch nadenk, zal het dan weer een KS worden....?
    Heb geen flauw idee hoor, maar dat lijkt mij dan de meest voor de hand liggend.

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Dank je Minyaweth voor je antwoord, maar ik logisch nadenk dan denk ik dat ook en dan zakt de moed mij toch wel gigantisch in de schoenen zeg!

Ik wil echt niet nog een keizersnede!

Maar misschien heeft iemand anders hier nog ervaring mee? En natuurlijk de vraag van TS hoewel ik denk dat dat wel mag want ik neem aan als het weer op een keizersnede uit zou draaien dat ze je niet volledig onder narcose brengen?!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Je mag wel gewoon een ruggeprik hoor.
    Ik vroeg me ook al af of je dan weer een kz nou krijgen, want dat wil ik dus ook absoluut liever niet.. Helaas zit dat er wel in, want de gynaecoloog zei ook dat een inleiding niet mocht na een kz. Zal dan wel een kz worden denk ik. Maar dan zullen ze je vast niet weer tot 42 weken laten lopen? Geen idee eigenlijk.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als alles verder goed is mag je net zo snel naar huis als met een poliklinische bevalling zonder medische indicatie (beetje afhankelijk natuurlijk van de bevallingstijd) maar zou dus kunnen dat je meteen naar huis mag als je geplast hebt :D

Je mag ook gewoon een ruggenprik. De reden is dat je dat weeenopwekkende middel niet zou mogen is dat het te snel gaat voor je baarmoeder.
    Echter wilden ze mij dus gewoon wel gaan inleiden met infuus (dat kunnen ze harder en zachter zetten), en er is mij verteld dat de gel die ze op je baarmoedermond smeren dat die dus weer niet mocht. Ik snapte het ook niet allemaal. Heb het uiteindelijk allemaal niet nodig gehad (ruggenprik wilde ik wel, maar die konden niet op tijd komen, kwam spoed ok tussen, en toen ze konden had ik ineens volledige ontsluiting)

Deel Deze Pagina