Hoestdrank kindje 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BlaBlaBla, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hoi Dames

Ik heb even een vraagje. Omdat mijn dochtertje zo enorm aan het hoesten was heb ik gister een hoestdrankje gehaald (natterman melrosum syroop)

Maar nu zie ik dat daar honing inzit :( Baby's mogen tot 1 jaar geen honing, maar waarom staat er dan op de verpakking niet dat het niet voor kinderen onder een bepaalde leeftijd is.

Ben ik nou gek? Of is zo'n klein beetje honing niet erg en in een hoestsyroop heel iets anders als gewoon honing uit een pot

gr Bla

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Volgens mij mogen baby's überhaupt geen hoestdrank. En honing mogen ze idd ook niet..

3. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik lees net idd op internet dat hoestdrank zelfs gevaarlijk kan zijn voor baby's :confused:

Pff vind het wel stom dat het niet op de verpakking staat, bij alle andere merken die ik kon vinden stond het er nl wel op, dus daarom dacht ik dat deze dan wel goed zou zijn.

Ze kunnen toch niet maar aannemen dat je alles maar weet :rolleyes:

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Nee dat is ook belachelijk; ik heb t een keer bij de apotheek gehaald en die zeiden niet dat t gevaarlijk was voor baby's; kwamik toevallig achter. Heel bizar...

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Dat is nog veel erger, bij de apotheek nog wel :rolleyes:

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij hadden gehaald van VSM deze mogen baby's wel maar toch wordt het afgeraden, toen ik het gekocht had heb ik voor de zekerheid de huisarts gebeld en die zei dat we het beter niet konden geven omdat de kans groot is dat bij het geven van hoestdrank het hoesten langer duurt :confused: vond het ook heel erg bizar.

Vond het wel heel vervelend omdat ons meisje echt keelpijn had maar we hebben even doorgezet, veel drinken gegeven en haar lichaampje het zelf laten doen. Met 4 dagen was de ergste hoest gelukkig over.

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ow, die van VSM heb ik vorige keer ook gebruikt :( Maar ze leken niet echt te helpen dus daarom had ik deze keer iets anders gepakt.

Maar ik ben wel echt boos en ik denk dat ik Natterman een mailtje ga sturen. Of gaat dat te ver :rolleyes:

Deel Deze Pagina