Vieze smaak na verwijderen verstandskiezen

Discussion in 'De lounge' started by MamaNiess, Nov 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Afgelopen woensdag zijn er bij mij onder narcose 4 verstandskiezen verwijderd! (bang voor de tandarts, en in het verleden kaak kneuzing gehad, dus vandaar onder narcose) en dat is toen gehecht.. In de avond een nabloeding gekregen en dus toen op spoed terecht gekomen, daar kwartier op gaasje gebeten en blees maar door bloeden, toen met spoed naar ander ziekenhuis naar de kaakchirurg die had daar dienst.. Daar aangekomen nog steeds aan het bloeden.. Kaakchirurg heeft extra hechting gezet en bleek dat er 2 hechtingen niet goed waren gehecht. Dus die verwijderd en nieuwe in gedaan! En nog een soort stollingsmiddeltje erbij gedaan.

Maar nu heb ik dus eigenlijk sinds een paar dagen dat ik een vieze rare smaak in mijn mond heb, wat ook niet bepaald lekker ruikt. Ook heb ik voor mijn gevoel rechtsboven in een hechting wat los zitten?? :(
    Overigens totaal geen napijn gehad, alleen zware keelpijn door de beademingsslang, en pijn bij mn kin... waarschijnlijk door het vasthouden? En de koortsblaar die bij mn kin bij de voortanden in de buurt zit!

Maar om een lang verhaal kort te maken ben ik eigenlijk benieuwd of het kwaad kan om die vieze smaak te hebben, wie hebben er dus meer hun verstandskiezen laten trekken en dit ook mee gemaakt, en hoe hebben jullie dit opgelost? Tanden poetsen kan niet helemaal want de mond kan niet helemaal open.. Probeer wel zo goed mogelijk te poetsen.. Heb trouwens niks mee gekregen om te gaan spoelen o.id. Ook geen medicatie.. Slik alleen pcm indien nodig! Lees op internet wel allemaal dingen van vieze smaak in de mond, maar dan kom ik vele gevallen uit op ontstekingen, maar als het ontstoken is dan zou het toch pijn moeten doen? En dat heb ik dus totaal niet.

Hopelijk hebben jullie tips, of zoiets van morgen maar even voor de zekerheid kaakchirurg of huisarts bellen en het voorleggen?

Alvast bedankt in ieder geval.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    is volkomen normaal. Is een oude ijzersmaak van bloed en wondvocht. Als het over een week nog niet weg is even laten controleren of er geen onsteking zit.

Spoelen met Corsodyl kan ook geen kwaad, dat is te halen bij de apotheek.

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Raar dat ze je geen Corsodyl hebben meegegeven, juist bij dit soort dingen prettig, niet dat je smaak er beter van word hihi maar daar moet je gewoon ff doorheen. T houd wel je wondjes schoon door desinfecteer dat erin zit, wel ze fris bij niet kunnen poetsen.
    Al moet je dat best kunnen, t zijn toch niet al je kiezen geweest.

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    ik heb heel lang een vieze smaak gehad en moest ook flink spoelen gaat vanzelf over

5. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Bedankt voor jullie reacties, ga denk ik dan straks maar even langs de apotheek voor spoeling te halen.

en @Piri Piri.. Ze hebben bij mij ook andere kiezen weg gehaald, maar dat had ik hier nog niet vermeld! ;) Daarom gaat poetsen wat moeilijk. . Al kan ik steeds beter mijn mond open houden, behalve met eten dan. Maar dat komt ook wel weer!

6. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Bij mij hebben ze jaren trug 8 kiezen verwijderd en mijn bovenkaak 'ingezaagd' om dmv n soort brug mijn bovenkaak te verbreden, die brug moest ik zelf 2x per dag uitdraaien zodat mijn bovenkaak oprekte en dus een spleet tussen mijn voortanden kreeg. Op die manier kwam er ruimte, en had dus best veel hegtingen, 8 van de kiezen en mijn volledige bovenkaak (was ingezaagd). Ik heb t n paar dagen niet gedaan omdat die brug nogal groot was maar na 3 dagen voelde ik me zo vies.
    Probeer anders een verbandgaasje met corsodyl, om de achterkant van je tandenborstel. Houd in je achterhoofd dat nu t niet schoon is. Je ook eerder kans hebt op niet goed helende wondjes.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb toentertijd gespoeld met een zoutwateroplossing. Werkte ook prima tegen de vieze smaak en geur.

8. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    goed in de gaten houden want als er ook een vieze geur uit je mond komt kan er ook etensresten in zijn gaan zitten en gaan ontsteken.
    ik had bij de 1e 2 verstandkiezen ook na week nog veel pijn en echt heel erg stinken!
    naar mijn tandarts gegaan en toen was het al aan het ontsteken!

op de andere 2 verstandkiezen nergens last van gehad en met een paar dagen vanaf!

9. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 Belle1981, Nov 28, 2011
    Last edited: Nov 28, 2011
    Ligt eraan of het normaal is. Ik kreeg een dag na het trekken ook zo'n smaak. En dat was wel mis, het was ineens flink ontstoken, ze waren er in het ZH niet erg blij mee dat ik niet meteen kwam. Alles is heel goed schoongemaakt, ik krege pipetjes mee om te spoelen en ik moest AB slikken. Was flink schrikken want het was heel erg ontstoken. Ik zou het toch voor de zekerheid navragen.

10. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik zou het niet weten, heb m'n verstandkiezen nog nooit laten verwijderen.

11. Jel

Jel Niet meer actief

Oja, dat heb ik ook gehad en heb toen een paar dagen na het verwijderen van de verstandskies ook gebeld met de tandarts. Die zeiden toen dat het na een week wel weg moest zijn, en dat bleek inderdaad zo te zijn. Heeeel vies inderdaad.

Share This Page