Mijn dochtertje van 14,5 maand krijgt in de ochtend en avond bv. Overdag drinkt ze gewone melk. Maar hoe zat dat ook al weer. Hoeveel melk mag ze nou krijgen op een dag?
Hallo ,bedoel je bv of koemelk?Bv mag iii zoveel ze wilt,toch?En van dé andere . . . Staat dat niet in boekje van 't cb?
Ik geloof rond de 500cc, maar pin me er niet op vast. Die limiet is voornamelijk omdat als ze teveel melkproducten binnenkrijgen dat ze niet genoeg honger meer hebben voor de rest van hun eten, maar hoe dat ook al weer zit bij bv...
Van gewone melkproducten mogen ze vanaf 1 jaar 300 cc. Idd om te zorgen dat ze van andere voedingsstoffen ook nog voldoende binnenkrijgen, dus denk dat dat voor BV ook wel een beetje geldt... UIt mijn boekje van de dietist haal ik dat een kind van 10-12 maanden aan fruit en groente enzo het volgende moet hebben: 1-2 boterhammen 3-4 eetlepels fruit 3-4 eetlepels groente 1-2 eetlepels vlees 1-2 eetlepels aardappel, pasta of rijst toetje (50 cc) Dus neem aan dat een kind van 1 jaar en ouder dat sowieso ook binnen moet krijgen
Ik dacht dat de max 500cc was, maar aanbevolen 300cc. Vooral omdat melk verzadigd, en dus de plek inneemt van andere voeding. Uit 300cc krijgen ze de nodige bouwstoffen. BV mag je in principe zoveel geven als je wil. Dus volgens mij hoef je die niet mee te tellen. Maar als je merkt dat ze de vaste voeding slechter gaat eten, kun je proberen 1 van beide melksoorten wat te minderen.