Niet gedronken vandaag, erg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama van milano, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn zoontje is vanaf dinsdag verkouden, en heeft dinsdag en woensdag koorts gehad.
    Gister ging het goed alleen nog een loopneusje.
    Nou heeft hij vandaag al de hele dag niet gedronken misschien 1 of 2 slokjes, normaal drinkt hij 3/4 volle flessen van 240ml per dag, legt er natuurlijk ook aan of het warm is.
    Vanmorgen was zijn neusje rood van de loopneus maar dat is toch niet erg?
    hij is ook heel lastig, heeft geen verhoging.
    Met eten ging het ook minder als normaal;
    Vanochtend ze papje heeft hij een kwart laten staan normaal eet hij dit helemaal op.
    Tussendoor een banaan en een broodje, van de banaan 2 hapjes en het broodje voor de helft normaal eet hij dit ook op.
    Vanmiddag zijn fruithapje ook de helft waarvan hij normaal ook altijd opeet nu was hij net zo aan huilen toen heb ik maar een potje warm eten gemaakt die heeft hij helemaal opgegeten.
    Maar hij is nu nog lastig en drinken probeert hij wel maar loopt vervolgens uit zijn mond... Hij heeft misschien 2 slokjes over de hele dag op.
    Ik zat te denken aan keelontsteking? Kan dat?
    Of eet hij dan ook niet?
    Oja hij is ook heeeeel hangerig ( vind ik niet erg hoor) maar hij hangt al de heledag aan me en wil niks alleen doen, normaal wilt hij niet eens bij me zitten zo druk is hij dan met spelen.

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat lastig zeg! Ik vind het vooral apart dat hij wel warm eten wil maar geen koud fruit of vocht, en dat hij het drinken weer uit zijn mond laat lopen. Hoe oud is je zoontje precies? En hij heeft geen koorts meer? Alleen nog een loopneusje dus, dat lijkt me niet zo erg. Maar het is wel vreemd dat hij zijn flessen niet wil.

Hoe dan ook lijkt het me wel belangrijk dat hij vocht binnen krijgt! Als hij de fles niet wil zou je ook water kunnen proberen, evt. uit een (tuit)beker. Of wat yoghurt, of lauwe thee, als hij liever iets warms heeft? Wat vocht betreft lijkt haast alles me beter dan niks. En als je twijfelt kun je altijd de zorgcentrale van het cb bellen he, wie weet hebben zij nog tips!

Beterschap voor je zoontje, ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt.

3. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    zolang hij plasluiers heeft is het niet erg!
    in fruit, pap, en warme hap zit ook vocht, dus dat is wel fijn dat hij er wat van gehad heeft.

dus heeeel goed de plasluiers in de gaten houden, en evt. 's avonds wakker maken voor extra flesje, vaak drinken ze dan beter omdat ze nog een beetje slaperig zijn.

bij geen plasluiers morgen na huisarts gaan

succes

4. Mama van milano

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Hij is nu 11 maanden, heb al het drinken al geprobeerd maar wil niets.
    Ook niet zijn warme fles.
    Plas luiers zijn wel redelijk niet zo vol als normaal maar wel nog redelijk vol.
    Ik zal het zeker even in de gaten houden ja kan toch ook uitdroging wezen dan? Maar dan heeft hij toch ook diaree? Of hoeft dat niet?
    Hij poept normaal.

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dit heeft mijn zoontje ook wel eens gehad. Maak je geen zorgen, het zal een paar dagen mischien duren maar uiteindelijk zal hij weer zijn flesje drinken, beter gaan eten en zichzelf weer wat lekkerder voelen. Je moet maarzo denken, als je zelf ziek bent heb je ook geen honger en nergens zin in. Het is wel belangrijk dat hij voldoende vocht binnenkrijgt. Dit hoeft niet perse de fles te zijn maar een sapje, water of wat fruit (zit ook vocht in) is al voldoende. Komt allemaal goed. :)

6. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    idd wat hier boven genoemd is.. Opletten op plasluiers. En in fruithapjes zit ook vocht in. En miss water met ors aanbieden.

Miss effe afspraak maken bij ha. Om te kijken of hij niet uitdroogt.

heel veel sterkte en niet te veel zorgen maken.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Uitdroging hoef je niet eens ziek voor te zijn, maar je hebt echt vocht nodig om te blijven 'leven', om het maar zo te zeggen.

Ik zou er dus beter op letten, door hem:
    - Vanavond nog een fles/tuitbeker aan te bieden, al is het chocolademelk als hij dat lust. Vocht = belangrijk!
    - Fruit met meer vocht erbij gevoegd geven, evt sinaasappelsap?
    - Lepeltjes yoghurt, melk met fruit als shake, iets van vocht.

Pap telt trouwens ook mee hoor, dus wat dat betreft is het voor vandaag nog wel aardig, maar ik zou morgen de HA bellen!

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.591
    113
    zolang hij nog plasluiers heeft en niet flink aan de diarree is zal hij niet zo snel uitdrogen.

In pap en fruit zit ook een heleboel vocht. Biedt dit vaker aan . Steeds een klein beetje .
    En hij zou best keelonstekingen kunnen hebben. Dan is drinken lastiger en iets eten/drinken wat iets dikker is. ( weet ik uit eigen ervaring)

9. Mama van milano

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt! Ik ga morgen zeker even de ha bellen.

Hij ligt nu te slapen maar ik ga hem zo even wakker maken en nog wat drinken aanbieden en even ze plas luier checken.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    voor je wakker maak bied de fles, na t drinken kun je nog de luier checken. mijn zoontje drinkt veel beter als hij net niet wakker is.

11. Mama van milano

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Drinken wou hij niet wel zijn warme flesje!
    Gelukkig!! En zijn luier was ook goed! Kan mama lekker rustig slapen.. Ik zal morgen wel voor de zekerheid de ha bellen voor na te kijken.

12. fafje

fafje Niet meer actief

hier hielp vlak voor het flesje neusspray en dna eventjes rechtop houden, kwam het los en kon ie btj ademen tijdens het drinken...

en anders slojes via ene normale beker..beterschap

Deel Deze Pagina