Hallo allemaal! Binnenkort mogen we een doopdienst bijwonen van het 1e kindje(een zoon)van vrienden. Ik wil graag een Hema-kadocard geven zodat moeders zelf wat kan kopen wat ze nodig heeft. Maar alleen zo'n card vind ik een beetje "kaal". Er zijn echter zoveel leuke baby-dingen te koop, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil wel dat de kleine er iets aan heeft, al is het maar als ie wat ouder is(ze groeien tenslotte als kool!). Wat vinden jullie leuk/handig om te geven en wat is het leukste(en mss wel stomste) wat je ooit als kraamkado hebt gehad? Groetjes! Ps: kan iemand me ook een overzicht geven van maatjes van baby-kleding. Ik bedoel dus: "bij zoveel maanden oud heeft een baby gemiddeld maat dat-en-dat " Alvast bedankt!
Je kunt een kaart doen van de hema en dan iets kleins erbij, bijvoorbeeld sokjes, of een rompertje. Leuk inpakken, en klaar Of een leuk boekje erbij.
Als het om een doopdienst gaat dan kan je misschien ook een boekje geven met eerster verzen/psalmen of gebedsboekje. Met de maten is het aardig lastig. Omdat het best kan verschillen. Hoe oud is het baby'tje als hij gedoopt wordt?
Ik zou er inderdaad een kleine speeltje bij doen of een boekje. Wat mijn trouwens ook geweldig vind is een bellenblaas.. Niet dat hij het zelf kan natuurlijk maar hij vind het leuk de bellen te 'pakken'. Ik zou een boekje doen en een bellenblaas denk ik en dan leuk inpakken met celifaan folie en lint..
Qua maten hou ik meestal dit aan.( Zo ging het iig aardig bij Elin. levi was 8 pond en liep met alles een maatje voor ) 0-1 maand 50 1-3 maanden 56 3-6 maanden 62 6-8 maanden 68 8-10 maanden 74 10-12 maanden 80 12-18 maanden 86 Idd een leuk kleinigheidje erbij doen. Klein boekje, leuk rompertje of voor nu een leuk wintermutsje
Ja, dát is ook een goed idee, ga eens even kijken bij de chr. boekhandel. Ben er gelukkig zelf aardig in thuis, dus dat zal geen probleem zijn. En de maten van kleding, dat heeft een collega-forummer al vermeld! Bedankt voor je reactie!
Wat ik leuk vond om te krijgen was sofie de giraffe, Jack vind haar nu nog leuk en kauwt er lekker op.
Ik zelf hou erg van persoonlijke kadootjes. Kijk eens op www.personalgifts.nl voor bv een leuk boekje met de naam van het kindje
Wij hebben met het dopen van de kinderen wel 10 kinderbijbels per kind gekregen, dat zou ik dus niet doen. Een cadeaukaart is toch leuk genoeg? Eventueel leuk inpakken in cellofaan met lintjes eraan. Ik blaas ook wel eens waterballonnen op om een cadeautje te versieren.
Ik vond het zelf leuker om een cadeaukaart van de prenatal te krijgen ipv de hema. Ik vind de kleren van de prenatal veel leuk!
Eens ! Ow en hier had ik een pluche bal met 3 gezichten (aap,leeuw,beer) van de action gekregen van een vriendin en wat is ons mannetje er blij mee