Karakter kids hetzelfde als vroeger toen ze nog baby waren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annette123, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Mijn dochtertje is nog maar 10 weekjes oud en het is al een vrolijk en lekker pittig dametje.:p Ik ben nu heel benieuwd of dit al wat zegt over hoe ze later eventueel zal zijn? Zagen jullie al karaktertrekjes die nog steeds kloppen of zijn jullie kids heel anders geworden?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dochter die lachte altijd heel veel als baby en dat zie ik nu nog steeds terug...ze is altijd heel vrolijk en lacht snel. Ze heeft ook echt al humor. ( ook dat echt in een deuk liggen)

Zoon kan ik zo nog niet echt zeggen. Hij was als baby gewoon rustig en makkelijk.
    Nu met 2 jaar is hij minder rustig... en minder makkelijk :D

Alleen merk ik wel dat hij minder drama maakt als ik iets van hem vraag waar hij eigenlijk geen zin in heeft. Dan stapt hij makkelijker over zijn dwarsheid heen.

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ja hoor.. De oudste hier was als baby behoorlijk pittig! Al heel vroeg een eigen willetje..en als ze iets niet wilde, wilde ze ook echt niet! Maar ook heel vrolijk, een echt lachebekje.. Nu dus nog..ze kan ontzettend weers en dwars zijn.. Ze ziet het liefst dat haar wil wet is en als ze iets niet wilt, wordt het moeilijk om haar toch zover te krijgen... Maar ook nog steeds heel vrolijk! Ze lacht veel, danst, zingt.. Dus ja, ik zie hier wel overeenkomsten..

Ook brabbelde ze al heel vroeg heel veel.. Nu nog, ze kletst me de oren van mijn hoofd! Ze praatte ook al heel vroeg heel erg goed en duidelijk..

Babyzusje lijkt wat makkelijker te zijn. Ook een heel vrolijk kind en brabbelt er ook al aardig op los (maakt veel geluidjes, reageert).. Dus ik ben ook heel benieuwd of dat zo blijft!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

De oudste wel, de jongste gelukkig niet!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De oudste heeft van het CB "temperamentvol" in zijn dossier gekregen bij de 1e afspraak. Maar daar is niet zoveel meer van over.
    Hij was gewoon erg gehecht aan zijn fles, en was hongerig tijdens die afspraak. ;)

Maar naast die fles was het een makkelijke baby, en het is nu nog steeds een makkelijker kleuter. De fases heeft hij nooit sterk gehad. Nieuwe dingen leren doet hij nog steeds door veel te kijken, en opeens heeft hij het door en kan het echt goed.

De jongste is iets avontuurlijker aangelegd. En die was als mini ook al bewegelijker. Maar ik heb wel het idee dat de karakters meer uit elkaar gaan lopen nu.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Nee ik merk nu aan mijn zoontje dat het temperament dat hij als baby had (weinig huilen maar als hij huulde was het kort maar zeer krachtig!) ook nu nog erin zit!

Hij is erg vrolijk net als toen hij baby was, knuffelig, veel behoefte aan (lichamelijk) contact, erg 'wakker' en af en toe flink 'dwingend' en aanzewig haha! pittige baby maar heerlijk vrolijk en pittige maar ook vrolijke peuter!

Deel Deze Pagina