"hoestdrankje" voor baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xxjoxx, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    mijn meisje is 3,5 maanf en is erg verkouden ze hoest ook veel
    Ik ben met haar bij de HA geweest en alles was goed...
    Nu zat ik te denken bestaat er een hoestdrankje voor babytjes om de boel wat te verzachten?

Xxx

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik gebruik nu voor mijn dochter de 'Daro tijmsiroop'. Dat is een hoestdrank vanaf 0 jaar en geloof ik de enige die op deze leeftijd te gebruiken is.

Gewoon te koop bij drogist of apotheek!

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Tip van een vriendin van mij is babyluuf onder de voetzooltjes smeren en met sokjes aan in bed hier lijkt het wel te helpen.
    Daarnaast inderdaad thijmsiroop maar wel even opletten want ze zijn niet allemaal geschikt vanaf 0 jaar.

groetjes kim

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mijn huisarts is hoestdrank echt onzin. Waarom heb je niet gewoon aan je huisarts gevraagd of je iets kan geven? Of bel even de assistente en vraag het alsnog.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
  6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    hoestdrank is echt niet nodig hoor.

Het is dan meer jouw idee dat je wat kan doen maar zo zeker geen onnodige rommel aan zo'n kleintje geven

7. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ons zoontje is ook verkouden en hoest ook.

Onze huisarts vind de hoestdrankjes ook onzin. Kreeg ook niks voorgeschreven verder tegen de hoest en verkoudheid. Dit hoort bij de weerstand opbouwen, waren zijn woorden.

Ik hou het natuurlijk wel goed in de gaten.....

8. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Fluimicil junior mogen zuigelingen ook hebben, maar het haalt weinig uit helaas.. hoe lang is ze al verkouden? Als het niet verbeterd na een paar dagen zou ik weer terug naar de HA gaan.

9. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is nu een weekje verkouden...het is wel ietsie minder..
    De HA hier zei kan 2 weken duren...en ze heeft geen koorts dus is goed...maar ik zie dat ze last heeft van het hoesten....duikt ze in elkaar en gaat huilen...vandaar dat ik aan een drankje dacht...ze lijkt verder niet heel ziek...slaapt iets meer..maar kan ook goed spelen en ze drinkt verder ook goed...

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik zou gewoon die tijmsiroop halen. Mijn dochter is meer dan een week echt ziek geweest. Hoesten, verkouden, koorts en keelpijn. Ze gilde het uit van de pijn. Wij hebben toen die siroop gehaald en had wel het idee dat het wat verzacht. Ik denk altijd maar zo, ook als is het een klein beetje als het helpt zeker gebruiken want je wilt toch niet dat ze zoveel pijn hebben. alle beetjes helpen. Onze huisarts zei dat je het altijd kan proberen het kan geen kwaad.

Zielig he als ze zo pijn hebben. Mijn dochter hoest nu ook nog steeds en soms gaat ze ook huilen nadat ze hoest vooral als ze slijm uit tuft.. zal blij zijn als het weer helemaal over is!

Sterkte

Deel Deze Pagina