Buikgriep, spugen en diarree.. Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge88, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Mijn dochter begon donderdag nacht met spugen daarna vrijdag 's middags weer. Zaterdag was ik aan de beurt en Zoë de hele dag diarree.

Eten wil ze hooguit een paar happen, drinken gaat redelijk (als het maar zoete diksap is). Ze heeft vandaag tot nu toe ongeveer 250 cc aan vocht op. Hoeveel moet ze op een dag nu ze spuugt en diarree heeft? Ze heeft vannacht geen volle plasluier gehad, hij was nagenoeg leeg. Net weer diarree dus ook geen idee of ze nu wel geplast had. Ze is opzich vrolijk, alleen wel wat hangerig en minder actief als normaal (logisch natuurlijk).

Daarnaast moet ik haar nu bij iedere diarree luier helemaal omkleden omdat het langs de luier gaat. Is niet erg, maar ik begin door de rompers heen te raken en aangezien vriend en ik ook ziek zijn heb ik amper energie om de was aan de zetten.. Hebben jullie daar tips voor? Ze lekt dan voor door, langs d'r beentjes.

Hoe lang moet ik dit nog aankijken? Waar moet ik op letten? Hoe merk ik dat ze genoeg vocht binnen houd?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend, heb je geen ors in huis?

Opzich is 250cc nu wel genoeg. Maar blijf haar wel drinken aanbieden. Ieder slokje is meegenomen natuurlijk. Eten is niet heel belangrijk, vocht wel. Kan ook zijn dat ze van eten juist gaat spugen omdat haar buikje dat nog niet aan kan en daardoor vocht gaat verliezen

Als ze het eten wel wat kan verdragen dan kun je banaan geven voor de diarree of beschuit.

Beterschap voor jullie

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat zielig he? Wij hebben dit het voorjaar gehad, ik was toen zelf ook nog zwanger dus spugen deed echt pijn aan mn dikke buik. Mn dochter had op den duur haar billen tot bloedens toe open door de diaree. De enigste luiers die het binnen hielden waren mn wasbare rumparooz luiers. Even akelig om met diaree wasbaar te gebruiken maar ze at toch niets dus die dunne poep kon toch zo in de wasmachine en dan wassen maar. Op den duur ben ik haar gewoon op handdoeken gaan leggen en zodra ik dr hoorde huilen of dr buikje hoorde borrelen hield ik dr boven 't potje en spoot het er uit, zo bleven dr billetjes het schoonste.

Je kindje moet zeker 200-500 ml per dag drinken. De huisarts raadde fruit hier toen af ivm laxerende werking maar ik gaf haar wel een knijpfruitje omdat dat toen 't enigste was wat ze wou eigenlijk.

Beterschap! Goed in de gaten houden, als je het niet meer vertrouwd, de HAP bellen en even na laten zien op uitdroging.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    met ors gaan beginnen omdat dit snel opgenomen word.

groetjes kim

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Mijn moeder is zo lief geweest ORS te gaan halen. Zoë ligt nu op bed, geef het haat meteen als ze wakker is.

Ze heeft inmiddels nog wat yoghurt op en 60 cc melk. Paar slokken diksap meer wil ze niet. Vind haar nu ook hangeriger worden dus straks als ze wakker is even kijken hoe ze is anders bel ik de HAP..

Waar herken je uitdroging aan?

Thanks dames voor de tips! Dat wij ziek zijn is niet zo erg, vind het gewoon zo sneu voor mijn kleine mopje..!

6. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Uitdroging merk je aan het niet of nauwelijks plassen. Verder vind ik het lastig want mijn mannetje was ook uitgedroogd en dit was alleen zichtbaar in het bloed en weinig plassen. Als ze de ors niet lekker vind gewoon diksap er doorheen gooien dit doen ze in het ziekenhuis ook.

groetjes kim

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ze was net uit bed en toen wilde ik haar de ORS geven alleen sloeg ze de fles al uit mijn handen voordat ze überhaupt een slok genomen had.. Nu ligt ze weer op bed. Pff vind het wel lastig! Wat moet ik nou doen?

8. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Gewoon even afwachten tot ze uberhoud wil drinken. Je kan haar ook een lekker waterijsje geven als ze dat wil? Je moet rekenen dat ze minimaal de helft moet drinken van wat ze normaal doet alleen vind ik dit bij spugen diarree lastig. Wat heeft ze tot nu toe op? hoeveel heeft ze gespuugt en hoeveel diarree luiers heeft ze gehad.

groetjes kim

9. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Als je echt twijfelt lekker overleggen met HAP. Zet ondertussen even op een rijtje.

Hoeveel vocht heeft ze gehad
    Hoeveel diarree broeken
    Hoeveel spugen.

Dan kun je even overleggen.

Lastig he

sterkte kim

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik heb idd overlegd met de HAP, ze willen haar graag zien voor de zekerheid. Over een half uur kunnen we terecht..

Hoop dat alles goed is!

11. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    hoe is het nu?

groetjes kim

12. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hoi Kim,

Het gaat inmiddels veel beter! Ze zat echt op het randje van uitdroging maar gelukkig wilde ze gisteren nog diksap en melk drinken. Vandaag drinkt ze ook goed en ze heeft nog niet gespuugd of diarree gehad. Hopelijk blijft dat zo! Lief dat je het vraagt!

13. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Gelukkig wat kun je je een zorgen maken he. Nu lekker extra drinken aanbieden.

groetjes kim

Deel Deze Pagina