Hey meiden, Onze dochter, 7,5 maand, at naast de borstvoeding heel goed. 6 weken geleden kwamen er twee tandjes door en sindsdien is ze geleidelijk steeds minder en slechter gaan eten en nu eet ze niks meer buiten de borstvoeding. Ze kauwt op alles (speelgoed) dus ze heeft geen pijn. Had ook weinig last van de tandjes en ze is niet meteen plotseling daarna gestopt met eten. Vers gepureerd, vers stukjes zodat ze het zelf kan pakken, potjes, warm, koud, mengsels alles weigert ze. Brood heeft ze nooit goed gegeten (kokhalst nog steeds). Wat kan ik doen? Buiten het blijven aanbieden dan.
pff lastig ja, ik herken het niet. ons zoontje eet werkelijk alles wat voorbij komt. ik denk dat blijven proberen het beste is, volhouden dus! waarschijnlijk geeft ze er dan vanzelf aan toe!
Blijven aanbieden en niet stressen. Het eerste jaar gaat eten voornamelijk om het wennen aan smaakjes. Voedingsstoffen halen ze nog gewoon uit melk. Dus wanhopen zou ik zeker niet doen!
Niet druk om maken. Ze groeit nog op de bv. Gewoon blijven aanbieden en het gaat vanzelf een keertje goed komen. Gewoon rustig laten kennis maken. Voor haar neer leggen en zelf laten pakken en vooral niet teveel mee bezig zijn. Meer dan de bv heeft ze nu echt niet nodig, dus gewoon lekker op verzoek blijven geven en dan komt het goed!
Rustig aan. Ze is nog maar 7 maanden. Komt echt vanzelf wel. Doorkomende tandjes is vervelend en kan die kleintjes echt in de macht hebben. Gewoon blijven aanbieden. Komt vanzelf weer. Mijn zoontje is ruim zes maanden. Hij eet smorgens een stuk fruit maar warm eten vind hij nog niet veel aan. Hij is niet geinterresseert in eten nog, gooit ook alles weg wat hij krijgt aangeboden Hij doet het prima op zijn flessen.
Niet druk om maken het is bijvoeding... Onze oudste heeft vanaf 31 december tot 1 april zeer weinig gegeten door 8 tandjes die in die tijd doorgekomen zijn. Je kan niet dwingen komt echt goed.
Of misschien juist even 1 of 2 weken níet aanbieden? Als je nu in zo'n patroon terecht bent gekomen waarin jij steeds aanbiedt en zij meteen al steeds weigert, helpt het misschien om het patroon even te doorbreken?
Bedankt meiden. Ze groeit ook wel goed en is actief en vrolijk. Maar consulatiebureau zegt dat ze al een boterham, beker melk en fruit en groente moet eten. Dat maakt me onzeker. Nog tips tegen het kokhalzen bij brood?
Pfff niet naar het consultatiebureau luisteren. Ja, in een ideale wereld zou ze dat misschien mogelijk zijn, maar jouw kind doet dat dus niet. Je kunt het er moeilijk induwen. Zolang ze goed groeit en vrolijk en actief is zal het voor nu wel even goed zijn. Het komt vanzelf wel weer. Wat betreft het brood, heb je al geprobeerd om het in wat melk te dopen? Dan wordt het iets zachter en is het misschien wat makkelijker te kauwen en door te slikken. Kokhalzen is toch vaak een reflex op niet goed kunnen slikken.
Haha dat doet S. ook. Hij kijkt er naar, likt eraan, kijkt nog eens en gooit het weg! Ik zou niet teveel wanhopen ts! Het komt vanzelf. Ze is nog klein. S is ook 7 maanden en eet ook nog niet goed hoor. Meeste gooit hij weg, brood wordt hij verschrikkelijk boos van als ik dat geef, thee/water wat slokjes oke maar niet teveel dan wordt hij boos. Blijven aanbieden en het de tijd geven. Komt vast vanzelf!
Hoezo een BEKER melk? Koemelk? Raar advies je geeft toch bv?? (buiten dat ik zelfs met kv mijn zoon nu geen beker koemelk zou geven maar oke..)
Lekker laten kletsen.... En je eigen gevoel volgen, kokhalzen geen tips voor ik zou brood gewoon even niet geven en over een paar weken weer proberen. Laat je niet gek maken hoor
Dit dus. Mijn dochter ging pas met 7 maanden iets eten en dit stopte met 15 maanden weer. Brood en fruit ging wel goed, alleen het warme eten was waardeloos. Jammer dan. pas sinds een paar weken proeft ze weer eens nieuwe smaken en ze is goed op gewicht. Probeer het een beetje los te laten, dwingen kan toch niet.
Bedankt meiden. Ik geef het tijd en rust en probeer me geen zorgen te maken. CB is idd nogal raar ja. Brood dopen in melk ging ook niet maar nu ineens wel!
Hier ook kokhalzen op droog brood. Ik maak stukjes en giet er 90cc kunstmelk overheen. Deed mijn moeder vroeger ook, werkt super. Eet zo 1.5-2 boterhammen op! Probeer sinds het weekend wel weer en paar stukjes broos met appelstroop maar tot nu toe niet echt een succes.
Dat lijkt mij juist duidelijke indicatie dat ze wel pijn heeft. Voor het eten, een minuut of 5-10, even dentinox op haar kaakje smeren, en evt zetpillen geven tegen de tandjespijn.
O, en met 7,5 maan al een hele boterham is bijzonder, want wordt pas aangeraden door voedingsdeskundigen vanaf 7-8 maand! Dan start je dus pas! Verder dronken ze hier pas tegen het jaar een klein beetje uit een bekertje, maar ook dat nog veel oefenen, zeer beslist nog geen hele bekers bij de maaltijd. Wij zijn hier van fles naar rietjesbeker naar beker gegaan.
Wat voor melk? Want koemelk mag pas op z'n vroegst vanaf 9-10 maanden, en dan ook alleen als er GEEN allergieen in de familie spelen...
Gewoon rustig aandoen, het eerste jaar is melk de hoofdvoeding de rest ernaast is nog niet echt nodig. Mijn zoontje begon pas met voedsel toen die 10 maanden was, is toch een sterke gezonde knul geworden