Ik weet niet of er hier mensen zijn die in België wonen en in Nederland werken? Wij betalen belasting in Nederland en hebben ook recht op hypotheekaftrek vanuit Nederland. De zorgverzekering hebben we in Nederland maar ook in België. Ik zal in Nederland gaan bevallen maar wat daarna? Onze kindjes krijgen de Nederlandse nationaliteit omdat ze in Nederland worden geboren. Daarna moeten we ze in België in onze gemeente inschrijven. Maar over verdere dingen heb ik vragen. * waar ziekenfonds verzekeren? * recht op kinderbijslag in Nederland omdat we daar belasting betalen? * in Nederland naar een kdv, recht op toeslagen o.i.d? * in België naar school, wat in Nederland doorgeven? Zijn er nog andere dingen waar we op moeten letten? Bepaalde rechten en/of plichten?
Hoi, ik woon ook in Belgie en werk in Nederland, maar omdat ik in Belgie wil bevallen, heb ik die dingen dus natuurlijk niet uitgezocht. Maar ik ga ervan uit dat je gewoon je kinderbijslag in Belgie krijgt, omdat je in Belgie woont. En ik weet inderdaad ook nog niet of je je kinderen ook dubbel moet verzekeren.