(Vocht)bulten op achterhoofd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loe, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Wat kan dit zijn? Ons mannetje is behoorlijk ziek op het moment, dikke 39 graden koorts. Dit is de derde dag met koorts. Hij drinkt goed en eten gaat matig. Ik voel gisteren hoe warm zijn hoofdje was en ik vond aan beide kanten op zijn achterhoofd (niet achter zijn oor, maar schuin op het achterhoofd aan de onderkant) twee grote bulten, je kon ze wat indrukken, leek wel wat op vocht?
    Nu zijn de twee bulten kleiner, maar zitten ze onderaan zijn hoofdje, bij zijn nek bijna en de twee bolletje (Beweegbaar en matig zacht) nog schuin op zijn achterhoofd.:(

Heeft iemand een idee? Ik wil niet zomaar de hap bellen, daar zijn we al een aantal keren geweest (was ook echt nodig), dus liever niet onnodig.

Is er iemand die dit herkent?:(

2. Loe

Loe Niet meer actief

zouden het misschien lymfeklieren kunnen zijn bedacht ik me? omdat hij ziek is. Weet iemand of er op het achterhoofd ook klieren zitten?

3. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ja ons meisje heeft bij ziekte ook opgezette kliertjes op het achterhoofd. Kleine bultjes die dan steeds ietsje groter worden. Zou dat hetzelfde kunnen zijn?

Ze zitten bij haar dan ook niet achter het oor maar meer naar het midden toe, schuin op haar hoofd (zeg maar)

4. Loe

Loe Niet meer actief

ja, ter hoogte van driekwart hoog van het oortje en dan meer richting het midden van het achterhoofd (maar dus nog wel schuin op het achterhoofd). ik voel kleine bultjes (aan 1 kant eentje) maar dus ook grote lomp zeg maar, een vage verdikt deel, beetje een bol, volgens mij zit daar vocht in. Hoort dat bij die kliertjes?

5. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Volgens mij wel..mijn zoon heeft het in zijn nek..kleine bolletjes.

6. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Volgens mij is dat idd hetzelfde als wat wij hier wel eens bij haar hebben gezien. Ik heb het toen eens op het cb gevraagd en daar zei de arts dat het heel normaal is.

Overigens heeft mijn collega laatst zo'n bult in zijn nek gehad die ook ontzettend groot geworden was. Omdat het niet meer vanzelf afzakte heeft de dokter het weggehaald. Daar zat ook allemaal vocht in en was ook een opgezette lymfeklier.

7. Loe

Loe Niet meer actief

dank je!

Deel Deze Pagina