Mijn dochtertje gaat nu naar een peuterspeelzaal maar dat is in naam een KDV geworden door dat ze geen subsidie meer krijgen van de gemeente. Mijn zoontje staat daar ook al ingeschreven. Het tarief wat wij betalen is 177,24 bruto en 48,24 netto, 129,00 krijgen wij dus terug van KOV-toeslag. Voor 7 uur in de week Maar nu is het zo dat wij misschien gaan verhuizen naar een andere plaats. Daar krijgen de peuterspeelzalen nog wel subsidie, dan zouden we 58,00 moeten betalen voor 5,5 uur. (bij de goedkoopste) Daar is ook een kinderdagopvang en daar kan je ook een dagdeel doen, dat zouden wij dus wel terug krijgen van de belasting. Wat zou jij doen gewoon de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf? Het zit allebei op fietsafstand.
Wat voor jou financieel het aantrekkelijkst is. peuterspeelzaal of kinderdagverblijf zit weinig verschil in
Ligt er aan of er het op het kinderdagverblijf een horizontale of verticale groep is. Op een peuterspeelzaal zitten veel leeftijdsgenootjes. Op een verticale groep op het kinderdagverblijf zitten ook baby's en is er afhankelijk van het aantal baby's minder tijd voor peuteractivitieten. Ik ben een voorstander van een kinderdagverblijf maar als het maar voor een paar uur per week is zou ik denk ik zelf voor een peuterspeelzaal gaan.
Wij hebben bij onze dochter gekozen voor een peuterspeelzaal. Maar wij vonden het zo vervelend dat je verplicht was om een ochtend en een middag moest afnemen (ivm slapen) dat we nu bij onze zoon kiezen voor een kinderdagverblijf met peuterplusochtenden (VVE) Kijk dus vooral naar het aanbod, de kosten zullen niet zo gigantisch schelen denk ik
Of als de peuterspeelzaal bij de school zit waar je je kindje heen wilt doen, kan dat ook een pre zijn. Soms heb je hetzelfde met een kinderdagverblijf die bij een school is aangesloten, dat er toch wat bekende gezichten in groep 1 zitten.. En kijk naar het aanbod. Je het kinderdagverblijf's waar veel aandacht is voor de peuterontwikkeling (knippen, plakken, regeltjes, netjes werken, evt cijfers/letters als een kind dat wil). Maar ook peuterspeelzaal waar ze eigenlijk vooral spelen en weinig schoolse dingen doen.. Het hangt dus ook af van de inhoud van zo'n ochtend.. Hier hebben we het peuterspeelzaal gedaan. Die verplichte middag was ook geen probleem, hij bleek prima zonder dat slaapje te kunnen. Het is de peuterspeelzaal die hoort bij de school van mijn oudste, en heeft in ieder geval 1 kindje in de groep die meegaat naar de kleuterklas, tegelijk met hem.