Otrivin

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Otje, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Omdat Koen verkouden is heb ik Otrivin neusspray gekocht. Dit ook op aanraden van de wijkverpleegkundige. Ze zei er wel bij dat ik het niet te vaak mocht gebruiken. Ik heb het gisteravond voor het eerst gebruikt en het werkte wel want het kwam goed los. Maar heeft iemand enig idee hoe vaak je dit mag gebruiken? Vanmorgen zat zn neusje weer goed vol... Is 1 x per dag oke of mag het ook wel 2 x per dag? De bijsluiter informeert hier niet echt in.

Gr Otje

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb neusspray van het DA-merk en als het nodig is gebruik ik m 2 x per dag...
    Als het neusje vol zit, kan koen ook niet goed drinken, dus ik zou het toch doen!

3. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ja je mag het meestal 2 x per dag doen het slimste is dan om het smorgens te doen en savonds voor hij gaat slapen zodat hij wel lekker kan slapen.

4. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Toen mijn dochtertje neusverkouden was heb ik Nacl 0,9% gehaald bij de apotheek, is fysiologisch zout. Dit is speciaal voor baby's. Het zijn flaconnetjes. Op de bijsluiter staat dat je maar 1 druppel mag gebruiken, maar volgens CB en kinderarts kan 1 ml. per keer prima. Dit kun je ook zonder problemen meerdere keren per dag doen zo'n 3 of 4 keer voor de voeding. Bij mijn dochtertje hielp dit prima, naast de huismiddeltjes zoals een ui naast het bedje en een pan heet water naast het bedje.

5. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Mijn dochtertje heeft net in het ZH gelegen met flinke verkoudheid en daar hadden ze zout oplossing die ik de hele dag kon gebruiken en een ortivin die ik maar 3x mocht gebruiken op de dag...
    succes ermee..

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik gebruik ook otrivin en volgens mij mag je dit 3x per dag gebruiken. Het advies is om het niet langer dan een week te gebruiken, zodat het slijmvlies zich ook weer kan herstellen.

7. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    als het otrivin zoutoplossing is mag het 6x per 24 uur
    ik heb het vandaag ook gekocht alleen huismerk apotheek.

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Bedankt voor de tips en adviezen! Koen is nog steeds verkouden maar heeft wel baat bij de otrivin. Het komt dan goed los.

Deel Deze Pagina