Hallo allemaal Ik ben benieuwd wat jullie doen met jullie baby als je de hele dag thuis bent met de kleine.. Dus kom maar op met de ideetjes Gr baby001
Er zijn zoveel dingen die je kunt doen. Wandelen of even samen naar de supermarkt kan op elke leeftijd. Eendjes voeren als je die mogelijkheid hebt. Samen spelen kan ook met alle leeftijden, de spelletjes verschillen alleen. Boekjes lezen, naar de speeltuin om te schommelen (bij mij op schoot vanaf een maand of 5) Naja, dat soort dingen doe ik dus. Tegenwoordig "helpt" ze mij ook met bijvoorbeeld de was of eten koken (natuurlijk niet bij het gasfornuis, gewoon een pollepel geven).
Onze zoon slaap nog veel (6 maanden) maar als hij wakker is , speelt hij in de box of op de grond , sinds kort vind hij het ook heerlijk om lekker bij me te liggen terwijl ik liedjes zing. Of we gaan lekker een stuk wandelen of even een boodschap doen.. Of ergens thee drinken... Genoeg te doen dus hoe oud is je baby?
Wandelen, op kleed eventjes buik of rug, op schoot zitten. Veel liedjes zingen, als vliegtuig in de lucht houden is hier een favoriet. Over het verschonen doe ik lang, zingen, grappige stemmetjes opzetten, en lekker veel lachen.
Dochter is 5 maanden...HEEEEEL veel wakker ( ) en dus heel veel tijd om iets te doen... we spelen veel en inderdaad dingen die hierboven genoemd worden maar poeh...soms denk ik weleens... alweeer hetzelfde Als ik ga wandelen doe ik dat niet heel lang...ze slaapt namelijk niet in de kinderwagen oid... dus alleen thuis in haar bed. Dat beperkt ook om even naar de stad te gaan oid...
Ik vind eigenlijk dat we veel binnen zijn maar hier is echt geen bal te beleven en heb geen auto... dus vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie allemaal doen
Met een baby is het nog wat lastig om echt iets te gaan doen. Echt naar een speeltuin of zo is pas wat later natuurlijk. Rond die leeftijd gingen we vaak wandelen, met mooi weer nam ik een kleedje mee en wat te drinken (en later ook eten) en op naar het park. Dan kon zij lekker op het kleedje rondkijken en rollen, en ik lekker rustig naast haar liggen. Als ze rechtop kunnen zitten kun je een fietsstoeltje kopen en samen gaan fietsen, vinden ze vaak ook erg leuk. Eendjes voeren, kinderboerderij om diertjes te kijken, picknicken etc. Je kunt ook kijken of er in de buurt (wijkcentrum ofzo) iets gedaan wordt voor kleine kinderen, bijvoorbeeld babyzwemmen.
Mijn dochter is nog een stuk jonger maar ik ga wandelen, winkelen, lunchen, op de koffie. en natuurlijk lekker thuis spelen, met papiertjes knisperen, zingen, geluidjes maken, beetje baby gymnastiek en wat hierboven gezegd is.. Het verschonen is echt een feestje hier hahaha hele verhalen krijg ik terug Nou is het wel zo dat mijn dochter heul veul slaapt en ook overal slaapt dus ik kan haar ook overal mee naartoe nemen!
Wat ik ook doe bij onze dochter is haar in het wipstoeltje zetten als ik de was doe of de vaatwasser in- uitruim. Dan kan ze meekijken en ondertussen spelen met één of ander knuffeltje. Verder wissel ik heel veel af: dan in de box met de muziekmobiel aan, dan op het kleed waar ze lekker de ruimte heeft om te rollen, dan op schoot een liedje zingen of spelen, kiekeboe spelletjes vindt ze ook erg leuk. Verder lees ik boekjes en kijk soms naar Uki op internet. Verder ga ik met haar voor het raam staan en samen naar buiten kijken. Dan vertel ik wat er te zien is (het is bij ons best druk in de straat). Ik heb wel vaak ook gewone muziek aan staan, muziek die ik mooi vind zodat het ook niet al te stil is de hele tijd. Oh ja, ik loop ook wel rondjes door het huis met haar en vertel haar ondertussen welke ruimte het is en wat daar gebeurt (in de keuken maken we je flesjes klaar en koken we enz.) Nou ja, ze is best enthousiast eigenlijk.
Mijn jongste heeft kma en gevoelige darmpjes waardoor hij heel vaak uit zijn hum is. Ik loop dus vooral héél véél rondjes door mijn woonkamer... Als hij wel blij is, zet ik vaak mijn voeten op de salontafel en leg ik hem op mijn bovenbenen; zo voeren we dan hele gesprekken en zing ik liedjes voor hem. We lezen samen veel boekjes of bekijken speelgoed. Als het gezin samen eet, zit hij er in de kinderstoel of op schoot bij. Hij ligt soms op het bed als ik de was vouw. En we lopen een paar keer per dag naar school. Elke wakkere keer ligt hij ook wel een kwartiertje in de box.
Mijn dochter is 6 maanden en thuis: wij spelen op de grond met speeltjes, babygym, ze kan sinds kort rollen dus dat is natuurlijk feest, liedjes zingen, naar buiten kijken, Aan tafel met papa en mama, douchen vind ze fantastisch...en we gaan veel op pad: wandelen, ergens lunchen (gewoon Ik met haar vind ze fantastisch) vandaag hele dag spontaan naar Amsterdam geweest, we gaan naar familie, vrienden nouja wat Eigenlijk niet...Ik heb geen makkelijke slaper hoor maar met Een dooky voor de kinderwagen en Een voetenzak Waar Ik haar handen ook in kan stoppen en Een speentje in dan Valt ze wel in slaap voor 45 min telkens. Wij hebben DE regel: nachten En ochtendslaapje thuis (die is het langst) DE rest doet ze onderweg.