Wat nu??

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Hilse, Apr 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Beste,

Ik heb hier een baby'tje die het zichzelf en mama niet makkelijk maakt..
    Met standaard voeding spuugde hij veel, zelfs met de johannesbroodpitmeel erdoor..
    Toen nutrilon a.r. gekocht is tegen spugen. Gaat super! Geen spugen meer en hij voelt zich er beter door.
    Totdat hij moeite kreeg met z'n ontlasting. Echt zo hard werd het! Buikpijn natuurlijk, huilen huilen ontroostbaar!
    Toen van het ziekenhuis lactulose gekregen... Eerst 2ml, toen 5ml dat hielp even, toen niet meer.. Dus nog wat opgehoogd tot 7 en vandaag weer gepoept (alles zat eronder maar was blij!)
    Maar dat lijkt me niet de oplossing voor langere tijd...
    Ik weet niet meer goed wat ik nu moet doen.
    Lees hier en daar over voedingen mixen, jbpm uit natuurwinkel, olijfolie door de voeding, extra water (doe ik al), omneo comfort....
    Zie echt door de bomen het bos niet meer...
    Wil ook niet zomaar wat doen of switchen van voeding...
    Ga maandag wel weer naar de ha bellen maar voor een doorverwijzing. Wil graag naar een ander ziekenhuis omdat ik me daar beter op m'n plek voel en wil echt graag dat ze ons helpen :(

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Hilse,

Vaak moeten de darmpjes eerst wennen aan nieuwe voeding voor dat je verbetering ziet. De ontlasting kan dan ook veranderen en in jullie geval harde ontlasting. Hoe lang gebruik je nu al AR en lactulose? Kijk het nog even aan voordat je overstapt op andere voeding of een aander middeltje.

Mocht je geen verbetering zien, overleg dan met je huisarts en/of consultatiebureau wat het beste is voor jouw zoontje.

Groet,
    Anne

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Hilse,

Wat vervelend dat je kindje zoveel pijn heeft. Inderdaad heel verstandig om weer even contact op te nemen met je huisarts. Ik kan je vanaf deze kant namelijk geen adviezen meer geven aangezien je de dingen die ik zou adviseren al hebt gedaan.
    Heel veel succes en ik hoop dat het snel weer goed gaat met de stoelgang van je kindje.

groet,
    Anne

Share This Page