Dochter 4,5 maand te druk om te slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door E1982, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft het momenteel overdag veel te druk met nieuwe dingen om te kunnen slapen. Ze geeft aan dat ze moe is (gapen, oogjes wrijven, stiller worden). Gaat vervolgens naar bed en dan begint het gespook. Ze probeert zich steeds op te richten en komt met hoofd en schouders van het matras of ze begint te kletsen en met haar speentje te spelen. Dit is dan een half uurtje leuk, maar daarna begint ze te huilen omdat ze zich verveelt en niet in slaap kan komen. Soms valt ze wel even in slaap maar schrikt dan na een paar minuten al wakker waardoor ze niet meer in slaap komt.

Herkent iemand dit en weet hoe daar mee om te gaan? En belangrijker nog: weet iemand of het inderdaad een fase betreft en kinderen 'gewoon' weer gaan slapen als het allemaal niet meer nieuw is? :D

Btw. 's avonds slaapt ze wel goed in, maar wordt ook veel vaker wakker dan normaal.

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Die van ons heeft ook van die dagen nu! Vooral het kletsen wordt roepen (niet huilen, wel echt hard roepen), en daar maakt ze zichzelf helemaal gek mee, en daarna overstuur. Al een paar x hard huilend (van de slaap en de drukte) in bed moeten leggen, niet leuk :(

Ik laat haar wel altijd zo lang mogelijk in bed liggen. Overdag heeft ze nu meestal een slaapje van 45 min, ligt dan 45 min te kletsen, en slaapt dan uit zichzelf nog een keer 45 min! Ik denk maar dat ze dan ieg zvm rust heeft en laat haar lekker liggen.
    Ook een keer het eerste ochtendslaapje dat ze nog bij ons in de wieg ligt, na 7 uur zeg maar, dat ze wakker werd, en echt een half uur lekker lag te kletsen. Meestal pak ik haar dan, maar ik was aan het werk dus liet haar maar even, was ze ook weer lekker in slaap gevallen voor 45 min. Alle rust is meegenomen denk ik dan maar. Als ze trek heeft meldt ze zich echt wel.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik bouw het met een vast ritme op en af.
    Vanaf het wakker worden doe ik eerst rustig aan en later wat drukker. Voordat ze naar bed gaat mag ze even rustig in de box spelen of lezen we een boekje.

Als ik zelf heel druk ben geweest ga ik ook even wat rustigs doen voordat ik ga slapen (even lezen of tv kijken). ik kan me voorstellen dat een kind dit ook nodig heeft.

Er is niets mis met even in bed spelen voordat ze gaan slapen hoor. Het is wel vervelend als ze daarna gaan huilen! Misschien kun je overdag de prikkels iets beperken door b.v. minder speelgoed (tegelijk) aan te bieden.

Succes!

4. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    hier hetzelfde .................ik lees mee

5. misa

misa Niet meer actief

6. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hoi!

Bedankt voor alle tips. Ik houd ze al rustig voordat ze gaat sdlapen, maar mevrouw is vooral heel druk met haar ontwikkeling waardoor ze het soms moeilijk vind om te gaan slapen. Ik merk ook dat ik dan wat onzeker wordt en me afvraag of ik haar signalen dan toch verkeerd heb opgepikt.

Moet zeggen dat het ook heel erg per dag verschilt. Nu ligt ze alweer heerlijk een uurtje te slapen en is zelf, zonder kletsen en zonder huilen in slaap gevallen. Waarschijnlijk is ze nu genoeg uitgedaagd geweest.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou fijn toch! En het zal ook wel weer "een fase" zijn en gaat dus weer over... ;)

Ik merk wel dat het juist als ze zich zo druk maakt erg belangrijk is haar op tijd in bed te leggen. Dat is eerder na een uur al dan na 1,5 uur bijvoorbeeld. En dat moment - signaal dat ze moe is - kan je dan missen, omdat ze zo "lekker bezig is", zeg maar.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik doe daarom altijd ene max aanhouden hoelang hij wakker kan zijn, dit is tegenwoordig 2 uur...hier wordt ie ook druk als ie moe is...dus dan onderbreek ik het spelen en druk doen, door alvast naar zn kamertje te gaan en ff wiegen/zingen enz....dna in bedje leggen

Deel Deze Pagina