Hoi dames! Ik ben inmiddels net 38 weken zwanger en heb de nodige complicaties achter de rug (vanaf december bijna iedere week een bloeding, zonder dat ze weten waar het vandaan kwam). Sinds twee weken zit ik op 1 cm ontsluiting en is alles verweekt enzo en ze is goed ingedaald. Nu voel ik opeens de baby niet, terwijl ze normaal (zeker 's nachts) enorm actief is. Ik wil echt niet overkomen als zeur, maar ik weet niet zo goed wat ik kan doen Ik heb haar geprobeerd wakker te 'schudden', maar dat helpt niet. Ook reageert ze niet op mijn handen. Zou het kunnen dat ze juist rustig is omdat ik me zorgen maak? Of stel ik me gewoon aan? Alvast bedankt voor jullie antwoord! X
Je kunt proberen iets kouds te drinken en kijken of de kleine daar dan op reageert. Ik lees online dat wordt geadviseerd om op je linker zijde te gaan liggen en in twee uur de bewegingen te tellen. Ik zou gewoon de verloskundige/ziekenhuis bellen als je er een onrustig gevoel bij hebt. Je kunt ze altijd bellen om advies in te winnen en je ongerustheid te uiten.
Ik had dat laatst ook. Wat ik voor advies kreeg van de VK was om op mijn linkerzij te gaan liggen met m'n hand op m'n buik en diepe buik ademhalingsoefeningen te doen. Concentreer je op je kindje en raak ontspannen. Nu zou je je kindje binnen 2 uur 10 keer moeten voelen, ookal is de beweging nog zo klein, hij telt wel mee. Als je je kindje binnen 1 uur al 10 keer hebt gevoeld mag je natuurlijk weer andere dingen gaan doen en zit t goed. Als je kindje binnen die 2 uur de 10 bewegingen niet haalt moet je contact opnemen en dan word er een hartfilmpje gemaakt. Ik heb overigens wel een complicatieloze zwangerschap tot nu toe. Succes!
Oke, ik ga dit ook proberen. Hopelijk lukt het om te ontspannen want ik vind het best een beetje eng!
Komt vast goed! Ik was ook erg bang en had net 2 x gevlogen naar Venetië en weer terug. Maar binnen een uur wel 16 x gevoeld uiteindelijk. Ik was waarschijnlijk even te druk geweest. Heb daarna even paar dagen rustig gedaan en nu is ie weer flink bezig.
Bij mij was de baby erg rustig vlak voor de bevalling begon. Wie weet is jouw baby'tje zich er ook klaar voor aan het maken. Ik moest inderdaad toen ook aan tellen en kwam rond de 12/13 keer uit in 2 uur. Dat was prima. 24 uur later was ze er.
Ik had dat gister ook, baby is normaal heel actief en ineens een dag niet. Ik voelde hem wel, maar minder vaak en vooral minder sterk dat anders. Vandaag is het bewegen weer helemaal terug, dus je baby kan blijkbaar een rustige dag inplannen Mango393 had goed advies, dus als dat werkt, fijn! En anders gewoon je verloskundige bellen, waarschijnlijk is er niets, maar dan ben je wel gerustgesteld! Erg he, ene moment zijn ze super actief en denk je 'kan het wat minder' en het volgende moment zijn ze (te) rustig en maak je je zorgen... Je bent gelukkig bijna op het eind van je zwangerschap, straks heb je haar fijn in je armen!
Afgelopen nacht is ze echt extreem rustig geweest, ik heb haar drie keer voelen bewegen. Als dat zo doorgaat dan bel ik toch de vk even! Ik hoop eigenlijk dat ze idd gewoon even niet zo'n zin heeft of zoiets en dat ze in de loop van de ochtend weer een beetje wakker word.
Niet twijfelen en gewoon bellen. Hier een paar dagen geleden hetzelfde gehad en ik moest gelijk komen en er zijn toen 2 dagen achter elkaar een hartfilmpje en een echo van de baby gemaakt. Beter ga je voor niks dan dat er straks wel iets is.
Gelijk bellen, heb dit bij onze eerste ook gehad en moest gelijk langskomen en 3 kwartier aan de ctg. Alles was gelukkig in orde toen
Ik moest zelfs niet bellen eens ik voorbij de 36 weken was, bin geen of weinig leven voelen moest ik direct naar de verlosafdeling om het te laten checken! Dus zeker bellen!