Helloooo Je hebt tegenwoordig veel programma's als i didn't know i was pregnant en ook in mijn omgeving hoor ik regelmatig dat vrouwen pas laat, zeg maar na 16 weken achter een zwangerschap kwamen. nu ben ik bezig met zwanger worden en kan ik me er niets bij voorstellen, maar sel benoemd naar verhalen van dames die het bijv. Ook hebben meegemaakt.
Ik denk dat het ook anders is als je bewust bezig bent met proberen zwanger te worden dan als dat je er totaal niet mee bezig bent Ik heb vroeger een vriendin gehad die best wel corpulent was (netjes gezegd) die beviel ineens onder de douche terwijl ze niet wist zwanger te zijn! Was een complete shock voor iedereen in haar omgeving en voor haar natuurlijk het meeste.
Elliepellie.. daar kan ik me nog wel in vinden, had zelf pas bij 16 weken een klein beetje buik. drieka.. bizar he? Kindje was wel helemaal gezond?
Ja haar zoon is ondertussen 13 jaar en kerngezond , het is nu al jaren geen vriendin meer nadat ze met mijn exman ervandoor is gegaan tijdens mijn huwelijk :x
Ken er 2 die pas achterkamer toen hun water brak.. Beide hadden iedere maand netjes bloed verlies en baby groeiden naar achter je zag totaal geen buik. Ik zelf zou er ook pas later achterkomen als mijn vriend niet mij erop wees een test te doen ongepland zwanger raken is gewoon totaal anders dan er bewust bezig mee zijn
Ja hoor, het kan, ik had een collega die er met 28 weken pas achter kwam. Je kon niks aan haar zien, terwijl ze helemaal niet zo stevig was. Geen klachten en vrij jong, dus ook nog niet met kinderen krijgen bezig. Tel daar een onregelmatige cyclus bij op en de kans dat je het niet doorhebt wordt alleen maar groter. Ze is vorige maand bevallen van een supergezonde zoon!
Alles kan, toch kan ik het me niet voorstellen en dan al vooral niet wanneer je bezig ben met zwanger worden of al zwanger geweest ben.
Sam, ik kan me er ook weinig bij voorstellen. Maar als je er helemaal niet mee bezig bent, en je cyclus niet regelmatig, duurt het vast langer voordat je er achter komt. Alleen het lijkt mij zo vreemd dat je het in een later stadium nog niet weet dat je zwanger bent. Oke, je hoeft dan niet tonnetje rond te worden, maar je voelt de baby toch ook bewegen.
Het heeft er ook mee te maken hoe goed je je eigen lichaam aanvoelt. De een voelt elke verandering of pijntje erg goed. De ander let daar niet eens op. Vooral als je een druk leven hebt dan vergeet je wel eens je eigen lichaam.
mijn eigen moeder was al 3 maand in verwachting toen ze er achter kwam was gewoon aan de pil en geen kwaaltjes
Was 19 weken onderweg toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. En t is m'n vijfde, bepaald m'n eerste niet. Maar ja, als je er gewoon echt niet mee bezig bent dat je mogelijk zwanger bent... Als je een spiraal hebt, gewoon ongesteld wordt... Dan kan t je dus blijkbaar wel degelijk ontgaan. Ik dacht dat ik met een simpel B12 tekortje rondliep........ (En wat buik betreft, rond de 23 weken kwam er "iets" en pas met 26 weken werd het een zwanger buikje. Bij m'n andere kids groeide ik ook veel sneller dan deze keer...)
Dat is nog zácht uitgedrukt. En nog steeds is het onwerkelijk. Tegen de tijd dat ik er eindelijk aan gewend ben is ze er vast en zeker al uit...
Ik kan me vooral niet voorstellen dat je het niet voelt.. ik ken dus iemand die er bij haar 4e kind bij iets van 32 weken achter kwam.. heb daar altijd nog een beetje mn twijfels bij omdat je het gevoel ook al wel kent lijkt mij..? Ben 21 weken, maar deze dame is "kicking the li ing shit out of me" op sommige momenten 😂
Mijn moeder was 3-4 maanden toen ze er pas achter kwam dat ze zwanger was van mij. Ze menstrueerde namelijk ook gewoon elke maand..
Bij me zoon kwam ik er achter met 20 weken dat is 18 jaar terug Me dochtertje is nu bijna 2 en daar kwam ik met 24 weken pas achter , nu ben ik weer 25 weken zwanger mar kwam er optijd achter dit keer , rond de 12 week ! Ik voelde niks niets gemerk en mijn menstruatie kwakkelde ik altyd al mee , dus bloede wat en na een dag weer weg ! Het kan dus wel gebeuren en het voordeel is , je heb je kindje snel in je arme