Onze kleine meid is nu al een hele tijd verkouden heeft waarschijnlijk te maken met haar doorkomende tanden. Ze krijgt even 6 tanden tegelijk door . Nu gaat het overdag redelijk maar het 's nachts begint het hoesten, soms lijkt het wel of ze erin blijft. Ze krijgt al bisolvon (vms ook geprobeerd werkt ook niet), luuf en we vernevelen met Atrovent, niks lijkt te helpen. Ik vind het zoooo zielig voor haar. Ze hoest zichzelf wakker en daarna huilt ze omdat ze niet meer kan slapen, logisch natuurlijk. We zitten al nachten met haar op en weten niet meer wat we voor haar kunnen doen. Heeft iemand nog een tip?
Biselvon schijnt niet te helpen bij kinderen hoorde ik van de huisarts hij raadde VSM Tussikind aan dit heb ik gehaald toen en moet zeggen dat dit beter werkt. Wat voor de nacht wel helpt (weet niet of je er een voorstander van bent) is een zetpil geven dit onderdrukt de hoestprikkel nl. Mijn zoon heeft in November enorm gehoest en 1x op een nacht bleef hij maar hoesten en heb hem toen een zetpil gegeven toen viel hij in slaap dus. En ik heb hele goede hoestdrank van de apotheek het heet Tuclase en dit mag gebruikt worden vanaf 0 jaar en ik heb hem dit 3x gegeven voor de nacht en het hoesten ging over binnen 3 dagen.
Ik heb van de huisarts zetpillen gekregen nl. Balsoclase-E en daar mocht ze een halve van hebben voor het slapen gaan. Ik durf ze alleen niet te geven in de apotheek hebben ze me een beetje bang gemaak. Ze kwamen met allerlei vragen voordat ze het meegaven en ik moest goed in de gaten houden of ze geen koorststuip kreeg na het toedienen Normaal werd dit niet voorgeschreven aan kindjes beneden het jaar. Dan durf ik dat voor de nacht niet te geven. Heb jij ook deze zetpillen gehad? Hoe oud was jou zoon toen hij die zetpillen kreeg? Misschien toch andere hoestdrank proberen Bisolvon werkt echt niet.
Balsoclase is hetzelfde als de hoestdrank Tuclase. Alleen Balsoclase wordt niet meer geleverd vertelde de apotheek mij daarom heb ik de drank gekregen. Ik heb voor gebruik de bijsluiter gelezen maar dit kan je beter niet doen maakt je erg onzeker. Ik heb het mijn zoon toch gegeven en binnen 3 dagen was het gebeurt met het hoesten dus hier helpt het heel goed. De apotheek vertelde mij dat kinderen dit vanaf 0 jaar mogen hebben en er zijn topics geweest over Balsoclase en het schijnt heel goed te helpen voor het hoesten. Ik heb overigens gewone zetpillen gebruikt toen (paracetamol)
Luuf onder haar voetjes smeren en dan warme sokjes aan trekken.. Klinkt echt heeeel raar maar dit schijnt te helpen stond in het blad, groter groeien ... Onze dochter is nu ook flink aan het hoesten en nu na 2 dagen luuf onder haar voetjes te hebben gesmeerd is het hoesten echt minder geworden
Nog nooit van gehoord Maar ik ga het ook eens proberen als mijn zoon weer zo gaat hoesten wellicht helpt het hier ook!
Heb ik van de week ook gedaan inderdaad. Heb ik wel maar 1 dag gedaan dus misschien nog eens proberen.
Ik vertelde dit eergister ook bij de da en ze keken me raar aan haha .. Hun hadden daar dus ook nooit van gehoord ...