Onze dochter (14 mnd) heeft van de meeste doorkomende tandjes behoorlijk last gehad. Maar nu komt er de 1e kies! Ze eet en drinkt er slecht door maar het ergste is het werkelijk hysterische huilen en het slecht slapen. De hele dag door is ze huilerig en hangerig en op sommige momenten kunnen we haar niet troosten en wordt ze helemaal driftig. Slapen overdag gaat haast niet, ze krijst het uit als we haar in bed leggen maar ze is wel doodmoe. 's Nachts is ze regelmatig wakker. We geven haar 2x per dag een 240 zetpil maar volgens mij helpt het niets. Nu is ze sowieso een kindje dat overal heftig op reageert dus we zijn het gewend. Hebben jullie kindjes hier ook zo'n last van (gehad)? Ik vind het zo zielig en we zijn zelf aan het eind van ons Latijn.
Jeetje, wat vervelend. En zelfs een zetpil helpt dus niet. Heb je dentinox geprobeerd? Het schijnt goed te helpen omdat het tandvlees verdooft. Bij mijn zoontje komt nu 4de kies door. Hij heeft gelukkig nooit echt last van doorkomen van tanden en kiezen gehad. Deze is echter wel heftiger. Dat merken we doordat hij slechter eet en drinkt en veel zure luiers heeft. En af en toe 's nachts kreunt. Niet zo gek als ik zie wat een jukkel van een bobbel op die plek zit. Er is een klein puntje al door, maar dat is een 1/10de van wat er nog door moet komen. Maar dus al met al heeft hij er niet zo veel last van. Veel succes met de tandendrama. Ik kan me voorstellen dat het jullie opbreekt. Als je alles al gepbrobeerd hebt dan zit er niks anders op dan hopen dat de kies snel doorkomt.
Hallo, Zo herkenbaar! Ons zoontje is negen maanden en heeft twee ondertanden die al de nodige roet in het eten hebben gegooid. Nu zijn we al weer drie weken bezig en hij heeft zijn boventand. Er komen meerdere aan. Hij wordt er zelf ook moedeloos van dat ie zelfs driftig op mij wordt.. De slapeloosheid breekt je op. Dentinox, druppeltjes, bijtringen enz enz.Niets helpt..zijn er wellicht nog tips? Ergens? Iemand? Hier zijn het alleen nog maar tanden..ik durf niet te denken aan kiezen...
Hoi hoi. Hier exact hetzelfde. Ben nu ongeveer 2 weken geleden chamodent tabletjes gaan geven 3x2 op de dag en moet zeggen, ik heb der nog geen 1 keer gehoord terwijl er zoveel op springen staan al een poosje en zelfs een bobbel daar waar een kies moet komen terwijl dochter nog maar 4 tandjes heeft. Dentitox werkte hier helemaal niet, leek een paar minuten de pijn te verzachten maar na die paar minuten gewoon weer drama van de pijn. Hoop dat je gauw iets vind want is erg zielig voor zo'n kleintje.
Bedankt voor jullie reacties! Ik gebruik Dentinox, ik zou niet kunnen zeggen of het helpt maar ze vindt het erg lekker, dus is het een goede afleidingsmanoeuvre als ze huilt Eerder heb ik ook Chamodent druppels gebruikt. Omdat ik het ondanks al die druppels zo heftig is zoek ik mijn toevlucht nu liever in paracetamol. Chamodent tabletjes heb ik nog niet van gehoord. Zijn die om in te nemen, net als de druppels? Ik lees nl dat je ze op het tandvlees moet doen?
Tabletjes zijn voor mij ook nieuw. Vorige week ene boventand door en vanochtend zag ik de andere..jihoe. Misschien krijgen we nu even een break...Voorlopig moet ie nog helemaal doorkomen dus nog een klein weekje te gaan en dan please even slapen!!
Hier ook nog steeds drama, de allerlaatste kiezen komen door, pfff. Ze reageert overal heftig op dus maar de tijd uitzitten ben ik bang..hier helpt niks