Hoesten, hoesten en nog eens hoesten

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lief87, Jan 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lief87

Lief87 Actief lid

Nov 19, 2014
    317
    119
    43
    Female
    Hallo,

Ik ben nu 6 weken zwanger en loop al een week tegen de griep aan te hikken volgens mij. Koorts is er niet meer gelukkig. Waar ik nu vooral last van heb is het hoesten. Hele nachten lang en daardoor ontstaan er fysieke problemen overdag door vooral slapeloosheid.
    Wat kan ik hier aan doen? En is dit schadelijk voor mijn kind? Vooral deze weken zijn zo belangrijk voor de ontwikkeling van het kind. Ik maak me nogal zorgen. Heb al veel rust genomen maar niets lijkt te werken.

Gr. Lief87

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lief87,

je kindje zit wel goed. Het krijgt afweerstoffen van jou mee. Er is gene bewijs dat ziek zijn in het begin een miskraam kan veroorzaken. Het is verder heel lastig wat je eraan kan doen. als je zwanger bent heb je eerder, vaker, erger last van dit soort virussen dan anders. Meer dan goed naar je lijf luisteren kun je niet doen. Goed drinken in ieder geval.
    En je kunt ook Natterman (bronchicum vind ik persoonlijk goed werken) proberen; is een (ouderwets) hoestdrankje dat je heel langzaam met een lepeltje achter in je keel moet laten glijden en je kunt dan met een paar dagen van de hoest af zijn.

Groetjes Brigitte

Share This Page