Hoi, Mijn kleine jongen is sinds kort savonds erg onrustig als hij moet gaan slapen na zijn flesje. Als ik dan ga kijken dan ligt hij wild met zijn armpjes te bewegen en is hij haast niet te troosten..... Hij maakt ook een benauwd geluid met ademen, maar soms klinkt hij ook gewoon rustig en niet zo erg benauwd Ook hoest em proest hij af en toe. Ook spuugt hij na zijn flesje weleens en piept hij tijdens het drinken net of hij het dan ook benauwd heeft... Zou hij dan verkouden zijn of worden? Ik gebruik op dit moment neusspray voor baby's en cinababy voor darmkrampen. Hebben jullie nog meer tips wat ik kan gaan doen of kan gaan gebruiken. Ik lees hier weleens dat sommige luuf gebruiken, wat is dit een soort dampo maar dan voor baby's? En waar is dit te koop? Tips zijn van harte welkom.. Mama van Ruben
Met zo'n kleintje zou ik gewoon voor de zekerheid morgen even naar je huisarts gaan, want ik zie dat je baby nog wel heel erg jong is.
Hoi Hoi, Ja inderdaad ik zou even langs de huisarts gaan. Damien heeft het ook. Het rs virus heerst dus op tijd naar de huisarts dan kunnen ze het nog onder controle houden. Mijn huisarts wil hem het liefst zovaak mogelijk zien dan zo min mogelijk. Ik ga zometeen ook weer even om te kijken of het beter is. Ik gebruik nu ook Luuf is een soort Dampo waarmee je zijn rug en buik insmeert. Verder gebruik ik neusspray 4x per dag. Je mag het niet te lang gebruiken (aantal dagen) maar wel meer als 4x per dag als dat nodig is. Verder heb ik domperidon in een zetpil vorm meegekregen voor het braken en spugen na het eten. Damien hoest zoveel dat zijn voeding er steeds weer uitkomt. Een aantal tips na het hoesten en benauwd zijn: Let goed op: - flaperende neusvleugels bij het ademen - flaperende long. Kijk dan ter hoogte van zijn longetjes, richting de rug of dan zijn vel steeds naar binnenklapt bij het ademen. Zodra je dit ziet meteen aan de bel trekken. Groetjes Karin
Ik zou idd bij zo'n kleintje niet zelf vanalles gaan proberen maar effe langs de HA gaan en daarmee overleggen. Luuf is idd dampoo voor baby's en verkrijgbaar bij oa de apotheek, maar ook bij de drogisterij.
Ben vandaag bij de huisarts geweest en gelukkig is hij alleen een beetje snotterig, maar ik moest het wel in de gaten houden vooral omdat hij nog zo jong is, en ook omdat hij te vroeg geboren is. Dus we houden het is de gaten.