Hoi allemaal, Ik ben momenteel in behandeling bij een revalidatie kliniek voor mijn rug klachten, nou blijkt dat ik deze week ook moet beginnen met sporten (dat is een onderdeel van het behandel traject). Het gaat met name om cardio oefeningen. Ik ben nu 8 weken zwanger en vroeg mij af, of het dan wel kan??? Jullie hebben deze vraag vast vaker voorbij zien komen, maar dan toch bij deze nog een keertje... Hoop dat jullie me kunnen helpen, super bedankt alvast
cardio kan prima, er is een soort buikspieren dat je niet mag trainen, maar ik weet nooit welke. Je moet vooral langzaam opbouwen, maar dat zal wel lukken als het een revalidatie is. Lopen, fietsen en zwemmen zijn prima sporten om te doen als je zwanger bent.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Sporten in de vorm van handlopen/zwemmen/fietsen etc etc is juist heel gezond tijdens je zwangerschap. Wel opletten met wat je doet, en niet 'te' veel doen.
De buikspieren die je niet specifiek mag trainen zinde rechte grote buikspieren. Dus geen 50 sit-ups doen per dag. Je mag ze wel trainen door ze af en toe, bijvoorbeeld tijdens televisie kijken of als je in de bus ouzo zit even bewust aan te spannen en vast te houden. Je schuine buikspieren kan je wel gewoon oefeningen voor doen. Verder kan je alles doen qua sporten! Als je maar niet opeens veelmeer gaat doen dan voor je zwanger werd. Dus niet opeens 5 km willen hardlopen terwijl je voor de zwangerschap nooit iets deed.
Ik ben 18+4 zwanger en ga nog minimaal 2 x per week spinnen! Lekker cardio dus! Advies van sportschool: trainen met hsrtslagmeter, en hartslag <80% houden. Dat lukt prima. Sinds 2 weken idee dat mijn buik meeklotst, dus sportbuikband gekocht. Ideaal.
Ik ben ruim 23 weken en ga ook nog steeds sporten. Twee keer per week zelfs. Geen probleem alleen niet je rechte buikspieren trainen. Veel plezier!
Ik onderneem pogingen om nog elke week te gaan maar dat lukt niet altijd . Maar ook hier nog gewoon cardio, loopband, fietsen, wat oefeningen op de fitnesstoestellen. Ok, alles wel een tandje minder maar vooralsnog wil het wel .
Tuurlijk mag dat! Het is zelfs goed voor je. Als je niet gewend bent om te sporten, dan moet je tijdens een zwangerschap wel rustig aan doen. Als je al voor je zwangerschap sportte, kan je gewoon doorgaan. Zoals hierboven al geschreven wordt, kijk uit met buikspieren. Het voelt ook vaak niet lekker, dus luister naar je lichaam! Ik heb tot 23 weken nog 3 keer in de week Zumbalessen gegeven. Daarna moest ik stoppen door harde buiken..Anders was ik nu nog bezig!
Ik sport ook nog 2x per week! 30 minuten spinning en wat krachtsoefeningen voor armen, billen en benen! Kreeg ook het advies dit te blijven doen en goed te luisteren naar je lichaam. Succes!