Zwanger en sporten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shaana, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hoi allemaal,

Ik ben momenteel in behandeling bij een revalidatie kliniek voor mijn rug klachten, nou blijkt dat ik deze week ook moet beginnen met sporten (dat is een onderdeel van het behandel traject). Het gaat met name om cardio oefeningen.
    Ik ben nu 8 weken zwanger en vroeg mij af, of het dan wel kan???
    Jullie hebben deze vraag vast vaker voorbij zien komen, maar dan toch bij deze nog een keertje... :)

Hoop dat jullie me kunnen helpen, super bedankt alvast :)

2. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    cardio kan prima, er is een soort buikspieren dat je niet mag trainen, maar ik weet nooit welke. Je moet vooral langzaam opbouwen, maar dat zal wel lukken als het een revalidatie is. Lopen, fietsen en zwemmen zijn prima sporten om te doen als je zwanger bent.

3. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Sporten in de vorm van handlopen/zwemmen/fietsen etc etc is juist heel gezond tijdens je zwangerschap. Wel opletten met wat je doet, en niet 'te' veel doen.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    De buikspieren die je niet specifiek mag trainen zinde rechte grote buikspieren. Dus geen 50 sit-ups doen per dag. Je mag ze wel trainen door ze af en toe, bijvoorbeeld tijdens televisie kijken of als je in de bus ouzo zit even bewust aan te spannen en vast te houden. Je schuine buikspieren kan je wel gewoon oefeningen voor doen.

Verder kan je alles doen qua sporten! Als je maar niet opeens veelmeer gaat doen dan voor je zwanger werd. Dus niet opeens 5 km willen hardlopen terwijl je voor de zwangerschap nooit iets deed.

6. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik ben 18+4 zwanger en ga nog minimaal 2 x per week spinnen! Lekker cardio dus! Advies van sportschool: trainen met hsrtslagmeter, en hartslag <80% houden. Dat lukt prima.
    Sinds 2 weken idee dat mijn buik meeklotst, dus sportbuikband gekocht. Ideaal.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben ruim 23 weken en ga ook nog steeds sporten. Twee keer per week zelfs. Geen probleem alleen niet je rechte buikspieren trainen. Veel plezier!

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik onderneem pogingen om nog elke week te gaan maar dat lukt niet altijd ;). Maar ook hier nog gewoon cardio, loopband, fietsen, wat oefeningen op de fitnesstoestellen. Ok, alles wel een tandje minder maar vooralsnog wil het wel :D.

9. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Tuurlijk mag dat! Het is zelfs goed voor je. Als je niet gewend bent om te sporten, dan moet je tijdens een zwangerschap wel rustig aan doen. Als je al voor je zwangerschap sportte, kan je gewoon doorgaan.
    Zoals hierboven al geschreven wordt, kijk uit met buikspieren. Het voelt ook vaak niet lekker, dus luister naar je lichaam!

Ik heb tot 23 weken nog 3 keer in de week Zumbalessen gegeven. Daarna moest ik stoppen door harde buiken..Anders was ik nu nog bezig! :)

10. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Tot 20 weken mag je de buikspieren ook gewoon doen hoor!

11. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Ik sport ook nog 2x per week! 30 minuten spinning en wat krachtsoefeningen voor armen, billen en benen! Kreeg ook het advies dit te blijven doen en goed te luisteren naar je lichaam. Succes!

Deel Deze Pagina