Zouden jullie dat doen ?? Nu tukt hij lekker door tot uurtje of 10 maar wel met het gevolg dat wij hem savonds pas rond half 10 op bed krijgen. Ook zijn de slaapjes elke dag anders omdat het niet altijd 10 uur is. Denken jullie dat het zou helpen om hem elke ochtend om half 8 wakker te maken zodat zijn slaapjes dezelfde tijden gaan worden ongeveer en we hem savonds rond 7 uur op bed kunnen gaan krijgen. Of is dit zielig dat om half 8 wakker maken elke dag ?
Ik zou, als jullie nu in een redelijk ritme zitten niet gaan rommelen met de slaapjes. Blijkbaar is dit (nu) zijn natuurlijke ritme. Kan zo maar weer veranderen.
Lastig. Als het jullie niks uitmaakt ('s ochtends niet naaropvang ofzo) dan zou ik het voorlopig zo laten. Het is natuurlijk niet echt een wenselijk ritme, dus je zou gewoon eens kunnen proberen om hem eerder naar bed te doen, dan zal hij ook eerder wakker worden?
Ja hoor. Ik moet 3 dagen per week werken en dan moet ik zoonlief ook om 6.30 wakker maken. Dus nee zielig vind ik het niet hij moet nou eenmaal mee in ons ritme. MAAR hij is wel bijna 19 weken en tot ik ging werken (17 weken keek ik het een beetje aan per dag. Dus ik zou doen waar jij je prettig bij voelt.
Wij starten de dag hier altijd voor acht uur als ik vrij ben. Als de kids dan nog slapen worden ze wakker gemaakt om de dag te beginnen. Ontbijten, wassen, aankleden. De jongste gaat dan na anderhalf uur weer naar bed. S'avonds gaan ze beide om 19.00 probleemloos naar bed. Als we werken wekken we ze al veel eerder.
Ligt er een beetje aan hoe oud hij is! Tot 5/6 weekjes rommelde ik maar een beetje aan, maar daarna probeerde ik toch een beetje 'bij te sturen'. Met als resultaat dat ze met 8 weekjes doorsliep
Kun je niet proberen om, om de zoveel dagen een kwartiertje eerder naar bed te doen? Bijv. vandaag, morgen en overmorgen om 21.15 uur naar bed. Dan drie dagen achter elkaar om 21.00 uur naar bed. En zo verder.
Hier een beetje hetzelfde verhaal en ook ik zat eraan te denken om hem in de ochrend eerder te wekken. Nu wil hij na de voeding van 19 uur niet naar bed. Hij slaapt dan pas na de voeding van 22.30. En dan slaapt hij tot 9 uur of 10 uur. Ik heb hem vanmorgen om half 9 wakker gemaakt. Eens kijken of dit helpt voor de avond. Hoe oud is je kindje?
Zo laat is dat toch niet. Niet alle kindjes slapen het klokje rond. Mijn zoon is nu 3,5 maand oud en wij zijn wel tijdje terug begonnen met elke dag op dezelfde tijd starten. Dit inderdaad ook omdat anders de dagen elke keer anders waren qua flestijden en slaapjes. En omdat ik weer aan het werk moet. Dat bevalt me goed. Zoon krijgt zijn eerste fles 6:30/7:00 uur en laatste 22:00/22:30 uur. Maar je zou kunnen kijken of je zijn lange slaap wat kan opschuiven.
Ik maak mijn dochter uiterlijk half 8 wakker want we moeten naar school. Meestal is ze rond 7 uur wel wakker. Als ze in het weekend langer wil slapen laat ik haar. Maar ze wordt eigenlijk nooit later dan 8 uur wakker.
Ik heb deze kerstvakantie ons ritme ook veranderd. In de week moet hij (6 maanden) om 7u zijn bedje uit zodat ik hem kan klaarmaken. Was 9 kansen van de 10 echt een slapend kereltje wakker maken. In het weekend sliep hij gemakkelijk tot 9 of 10 uur. 'Slaap inhalen' dacht ik, maar nu deed hij dat in de kerstvakantie dus elke dag. Dus vanaf nu, in plaats van om half tien laatste fles en om tien uur bedje in, om acht uur fles en voor half negen zijn bed in. Nu wordt hij meestal zelf rond 7 uur wakker. Ideaal. En in het weekend slaapt hij soms nog uit tot 9 dus mij hoor je niet klagen. Is wel een beetje zoeken naar een ritme dat werkt natuurlijk. Ik heb geluk met een baby die zich tot nu toe nogal snel aan alles aanpast.
Dit zou ik ook doen om een ritme te creƫeren dat je kindje om 19:00/19:30 naar bed gaat, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik ben Bloem afgelopen weken wel wakker gaan maken. Ze gaat om half 9 met de laatste fles erin, en als k d'r laat liggen is ze om half 11 nog niet wakker. Ik zou niet weten hoe ik fruit brood groente en flessen erin zou moeten plannen, haha. Dan zou ze bijvoorbeeld om 12 uur aan d'r fruit zitten en om half 7 aan het warm eten, dat is natuurlijk totale onzin. Dus nu half 9/kwart voor 9 fles half 11 fruit, 12 uur brood 1 uur fles, en dan 5 uur en half 9 fles, groente ga ik over een tijdje mee beginnen.... Eerder deed ik dit niet, liet d'r gewoon liggen.