4,5 maand en onrustig met slapen/drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladyrabbit, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Mijn dochter is het toonbeeld van hollands welvaren, op elk gebied. Ze drinkt goed (borstvoeding) en ging altijd zonder problemen slapen. Zelfs met haar jeukende eczeem ocherm.

De laatste twee dagen is het echter hommeles. Ze pakt de borst maar moeilijk (wordt boos als er niet METEEN melk komt), en slapen gaat ook niet lekker. Tenminste overdag. Ze slaapt wel lekker in, maar ze slaapt niet goed door. Ze sliep altijd al maar korte tukjes: 45 minuten of zo, maar nu is het nog maar 25/30 minuten. En aangezien een babyslaapcyclus 45 minuten duurt schiet dit niet op.

Ze is dan ook al erg gauw weer moe: dus weer naar bed. Ik denk dat ik haar sinds vanmorgen 9.30 al wel 5x naar bed heb gebracht.

Het lijkt wel of ze gewoon lekker dicht bij iemand wil zijn. Ze is niet ziek overigens. Gisteren ben ik met haar in bed gaan liggen en toen sliep ze 2 uur. Maar dat is ook niet echt een oplossing. Ik wil haar niet laten huilen, hier zijn we fel op tegen (sorry voor de mensen die dit wel doen).

Herkent iemand dit van deze leeftijd en hoe gingen jullie hiermee om?

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Het klinkt mij alsof je kindje een sprongetje maakt! Rond de 4 1/2 maand maken ze een sprongetje en willen graag bij mama blijven, slapen slechter, drinken slechter worden soms eenkennig en hangerig.

Ken je het boek "oei ik groei"? Daar staat precies het gedrag in dat jij omschrijft en dat hoort bij een sprongetje. Ik herken het zelf ook wel.... Gelukkig gaat die periode weer voorbij!

Als Wesley wel in slaap viel maar weer wakker werd na een tijdje probeerde ik eerst om even bij 'm te zitten, gewoon een aai over z'n bolletje geven en kijken of hij weer verder sliep. Als hij dat niet deed dan pakte ik 'm bij me en sliep hij vaak nog even dicht tegen me aan een uurtje.

Als hij moeite had met in slaap komen liet ik 'm wel eens huilen maar dan alleen als hij echt moe was en gewoon niet de slaap kon pakken. Hooguit een kwartier en dan zat ik huilend op de klok te kijken :(

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik geloofde nooit zo in die sprongetjes, maar misschien moet ik het toch maar gaan aanschaffen. Van al dat veranderende gedrag wordt ik soms zo onzeker!

Laten huilen is voor mij echt geen optie, dan ga ik er nog eerder weer bij liggen!

4. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hier idem... ik geloof in sprongetjes en het is zo herkenbaar!

Deel Deze Pagina