hallo dames Mijn dochtertje van 17 maanden heeft al striae op haar rug en heupen moet zeggen dat ze heel droge huid heeft vanaf haar geboorte ik smeer van alles op maar ze blijft droog net als een schildpad zelfs haar hoofdhuid is droog ik was haar haren nu 1x in de week met Neutral shampoo en ik was daar ook haar lichaam mee maar nu zag ik 2 weken geleden dat ze erg striae heeft op haar rug ( net boven haar billen ) dus onderrug en loopt zo naar haar heupen toe en zo zwaar en lang is ze niet ze weegt 11 kilo en is 80 cm lang 13 maart moet ik langs met haar naar het CB en dan laat ik het hun ook zien en vragen wat ik er aan kunt doen vind het zielig nu al zo jong liefs citta
Jeetje meid heb er eigenlijk nog nooit van gehoord bij een dreumes! Enige wat hier helpt bij heel erg droge huid/eczeem is gewoon pure vasaline smeren
Striae staat los van droge huid, het komt door het oprekken van de huid en dat kan dus bijvoorbeeld bij een groeispurt gebeuren. Valt vrij weinig aan te doen, helaas...
Tips: hoogstens 2x per week in bad/douche. Geen zeep op het lijf gebruiken, liefst zelfs ook geen shampoo. Insmeren (2x daags) met vaseline lanette creme (bij huisarts op recept verkrijgbaar). Vooral geen gewone bodylotions en dergelijke gebruiken en liefst ook geen wasverzachter!
Ik heb ook een beetje striae vlak boven mn billen gekregen in mn jonge jeugd en mijn broers zelfs ook!! (en we waren allemaal niet te dik) Kwam idd door een groeispurt; hoeft niet eens heel veel cm te zijn maar als het in een zeer korte tijd gebeurd dan kan de huid gewoon niet meerekken.. Was wel wat ouder dan jullie meisje, volgens mij een jaar of 8 ofzo..
Ik vind het wel een beetje apart moet ik zeggen. Misschien een rare vraag maar is het geen afdruk van de luier?.
nee het is echt geen afdruk van haar luiers want als ik haar niet insmeert dan ie je het niet zo droog is ze en als ze onder de douche staat of insmeert dan zie je echt kleine rode draadjes op haar onderrug en heup ja dat zal ik gaan doen 2x douche geen zeep of shampoo en 2x smeren ik ben al paar keer langs de huisarts geweest maar dan zegt hij van ja jij heb ook een drogehuid pffff dus familiekwaal'' of ik vroeg van is het geen eczeem nee dat is het niet anders had ze rode plekken en jeuk ik zal straks even een foto plaatsen als ze blijft zitten of liggen of staan hihihi ga mijn best doen
het is heel moeilijk om een foto van te maken zeg maar dat rode vlekkjes dat zijn het Anouk2005 : ja dat ken het ook wezen ik wacht wel wat het CB gaat zeggen
Lijkt me inderdaad striae, is het al lang zo roodachtig? Want ik vind het er vrij 'vers' uit zien; meestal wordt het na een tijdje wittig en dan zie je het echt al veel minder, zeker op zo'n jonge huid. De plek is volgens mij een typische plek voor striae na een groeispurt...
Voordat je heel veel geld uit gaat geven aan smeerseltjes: tegen striae is niets te doen, dat begint nl bij de onderste huidlaag. Droge huid/schilfers e.d. is vooral de opprhuid en kun je tegen smeren. Maar dat dringt lang niet diep genoeg door om bij de onderste huidlaag te komen waar de striae ontstaat, wat fabrikanten ons ook willen doen laten geloven..
onze zoon heeft ook een enorme droge huid en ook ieder keer rare eczeem plekjes. Bij toeval is dat gezien door een dermatoloog , (kwamen eigenlijk voor iets anders) En zij heeft een hele vette zalf voorgeschreven...vaseline met paraffine. We gebruiken het 2 keer per dag en ik wil niets anders meer. Hij heeft geen last meer van een droge huid en rare eczeem plekjes.
Maar dat is dus wel iets anders dan striae: striae zijn een soort littekens in de huid, dus iets heel anders dan een droge huid of eczeem. Daar kun je op smeren wat je wil; ze gaan niet meer weg. En voorkomen gaat ook niet, je kunt niet minder hard gaan groeien ofzo.
Vaseline paraffine creme kun je ook bij de apotheek zonder recept halen, is inderdaad een fijne zalf tegen droge huid e.d. Maar zoals hierboven is gezegd, helpt idd niet tegen striae.
Heb je ook al vette crème voorgeschreven gehad ? Wij hebben vaseline met paraffine helpt goed is onwijs vet ! Vaseline alleen is niet doorademend , kan wel is een keer maar elke keer is niet slim . Je kan het ook zonder recept halen bij de apotheek .
Lijkt idd op striae.Ik vind het wel apart moet ik zeggen dat jonge kinderen dit kunnen krijgen. Zou je het niet liever bij de huisarts vragen en dat die het eventueel bij de kinderarts kan navragen??