Hoi Dames,Even een rare vraag. Onze dochter loopt al lange tijd langs tafel, banken en loopkar. Loopt ook heel af en toe een paar stapjes los maar gaat dan echt nog heel wankel. Nu loopt ze sinds gister op haar knietjes. En dat is dan echt lopen voor haar doen want kruipen doet ze echt op handen en knieen. Is dit voor haar het zoeken naar evenwichht voor het los lopen straks of doet ze gewoon een beetje mal?Ziet er overigens wel heel grappig uit alleen kost het me op zo'n manier erg veel broeken.Misschien dat jullie dit weten?Bedankt!
Mijn zoontje doet het ook sinds een paar weken. Op zn knietjes en dan opzij bewegen (niet vooruit). Het ziet er idd wel maf uit. Met staan en langslopen was hij heel snel (7,5 en 8 mnd), maar los vindt hij nog maar eng geloof ik. (sinds een week of 2 doet hij pogingen tot los staan, maar zodra het een beetje wankel is, zit hij alweer). Ik denk dat hij zo meer overzicht heeft dan met kruipen, maar het is een stuk stabieler dan lopen, wat hij volgens mij eng vindt. Ik ben benieuwd wanneer hij zn eerste stapjes gaat zetten en echt gaat lopen.
Lucas deed het hier ook toen hij nét wel/nét niet los kon lopen! Dan voelde hij zich zekerder ofzo Heeft niet lang geduurd hoor, in no time hobbelde hij gewoon op zijn voetjes de kamer door!
een kindje op het kinderdagverblijf bij zoonlief had het ook, die liep echt op zijn knieeen, heeft hij gedaan tot hij 17 maand was, en zo uit het niets liep hij met 17 maand dus gewoon op zijn voeten
mijn zoontje doet dat ook maar hij loopt ook zo een 7-8m lange stukken sinds een week(sinds een maand losse stapjes). ik denk dat hij niet beseft dat hij niet echt loopt, of hij vindt het moeilijk zo maar zonder ergens vasthoudend of zo op te staan(hij kan het wel zonder ergens vasthouden opstaan, maar doet het soms niet en blijft op zijn knieen lopen.)ik zeg dan dat is geen lopen he, staa op en loop goed, dan staat hij wel op.
Hier heeft zoonlief ook lang op z'n knieën gelopen maar dat was voor hem meer een vervanging voor kruipen. Dat heeft hij eigenlijk maar even echt gedaan. Volgens mij is het wel normaal hoor. En ze gaat echt vanzelf wel lopen!