Dreumes slaapt heel veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjors82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Mijn zoontje van bijna anderhalf (26 maart) slaapt momenteel erg veel. Nu heeft hij vorige week keelontsteking gehad en daar antibiotica voor gehad, toen is het eigenlijk begonnen. Hij slaapt als we vrij zijn tot half 11, 11 uur, 1 keer zelfs half 12!! En dan 's middags ook nog eens 2 á 3 uur.. 's avonds ligt hij er gewoon 8 uur weer in en slaapt dan ook gelijk weer. 's nachts hoor ik hem nooit.

Zou dit een bijwerking van de antibiotica kunnen zijn? Hij is verder wel vrolijk. De dokter zei dat de antibio nog wel 5 dagen in zijn bloed doorwerkt, maar dat zou dus wel nu zo'n beetje afgelopen moeten zijn.

Begrijp me goed ik klaag niet, ik besef dat er ook kindjes zijn die om 6 uur al naast hun bed staan. Maar dit vind ik toch een beetje vreemd worden! Iemand ervaring?

p.s. normaal (voordat hij ziek was) sliep hij ook tot een uur of 9 dus het was sowieso een aardig slaapkoppie. Als hij naar het kdv moet (3 dagen in de week) moet ik hem om kwart voor 8 wakker maken dus krijgt hij de kans niet, maar dan doet hij daar vaak nog 2 slaapjes.. Wel steeds meer naar 1, maar dan moet hij zich wel goed voelen.

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Sjors, mijn dochter heeft de afgelopen 4 weken 2x een dubbele middenoorontsteking, 2x een keelontsteking en nu de waterpokken gehad.... Ook zij is meer gaan slapen, ze is 13 maanden.
    Als wij een goede griep hebben, dan duurt het herstel meestal zo'n week of 6 voor we weer helemaal goed fit zijn.
    Ik denk dat dit bij kinderen ook zo is, dat hun lijf door de ziekte(s) flink moet bijtanken.
    Maar, als je het niet vertrouwd, kun je ook even langs de huisarts, al is het maar voor de zekerheid. Misschien sluimert er nog iets. Kijk, bij ons is het nu duidelijk, ze zit helemaal onder de waterpokken, wat 's nachts echt niet lekker slaapt, ze heeft echt veel jeuk!
    En, sommigen kinderen zijn lekkere slaapkoppies!
    Maar, volg je gevoel, die is meestal altijd goed!

Groetjes, mexicang

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik denk dat ie gewoon lekker aan het bijslapen is, slapen is herstellen!

Zolang hij in de wakkere periodes 'de oude' is, dus lekker vrolijk, goed eten/drinken, goed plassen/poepen, etc, zou ik me niet teveel zorgen maken.

Ik denk dat het zich vanzelf wel weer rechttrekt. Maar zoals altijd: overleggen kan nooit kwaad als je je zorgen maakt ;)

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoontje had n paar weken geleden ook n keelontsteking en AB kuur gehad, hij ging zoveel meer slapen dat ik naar HA heb gebeld. het komt dus door AB kuur, ik moest opletten dat hij wanneer hij wakker is gewoon wakker was, dus niet slap of suf. verder genoeg drinken, en in gaten houden of hij weer koorts kreeg.beterschap.

5. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Mijn dochter heeft een tijd geleden ook keelontsteking gehad tegelijk met een oorontsteking. Ze heeft 3 weken nodig gehad om daarvan bij te komen. Inderdaad heel veel slapen, korte poosjes wakker. En van Antibiotica worden kindjes ook iets slaperiger.
    Lekker laten slapen, je kindje heeft het blijkbaar nodig. En van slapen worden ze beter!

6. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat je kindje gewoon aan het herstellen en bijkomen is van het ziek zijn. Is niet gek dat dat nog even een tijdje aanhoudt. is alleen maar goed!

Deel Deze Pagina