Hallo, Mijn dochtertje is nu bijna 12 weken oud en ik moet volgende week weer werken. Ze zal dan op 2 dagen in de week 2 flesjes krijgen en om de week komt daar nog een dag met 1 flesje bij. Dat zijn dus 4 of 5 flesjes per week. Ik kan niet goed genoeg kolven om alle flesjes borstvoeding te geven. Hierdoor zal ze 2 a 3 keer kunstvoeding krijgen. Sinds 2 weken zijn we aan het oefenen met kunstvoeding en dat gaat best goed. Echter, mijn dochtertje sliep s nachts 7 a 8 uur achter elkaar en komt nu weer 2 keer s nachts. Ze laat dan ook veel windjes. Zou het kunnen dat ze last heeft van de kunstvoeding en daardoor wakker wordt? Zo ja, hoe lang duurt het wennen aan de kunstvoeding? Zijn 2 a 3 flesjes per week wel genoeg om eraan te wennen? Zou het eventueel over 2 maanden makkelijker gaan met wennen aan kunstvoeding omdat de darmpjes dan beter zijn ontwikkeld? Heeft u nog tips? Alvast bedankt!
Hoi Cizmo, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes Leonie Nutricia voor jou