Hoesten tot aan kokhalzen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamavan2SE, 15 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Dochtertje bijna. Is altijd al wel een hoester geweest bij een verkoudheid

    afgelopen weekend is ze gaan hoesten. Maandag dinsdag en woensdag 39,5-40,3 graden koorst. Vandaag 37,5-38,5 graden. Van haarzelf al warm basistemp van 37.2

    maar sinds vannacht een zeehond, hoesten wat van diep komt tot kokhalzen….

    Ze heeft vandaag prima gegeten gedronken en ook na 3 dage. Weer gepoept. Ze speelt lekker maar beetje te druk? Dan zet die hoest weer op. nu ook ligt ze in bed, kop vh bed staat ophoog. Ze hoest dr longen uit dr lijf.

    Drankjes hier, drankjes daar maar niks helpt

    iemand de tip??

    oh getest op corona en negatief
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Honing? (Mits ze ouder dan 1 jaar is)
    Half ui naast het bed zodat neus meer open is.
    Vicks onder voeten?

    Sterkte! En beterschap! Hoesten is zo naar, weet ik uit ervaring.
     
  3. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Ja ik ken het ook en ik heb daar codeine voor maar ja dat geef ik haar niet

    haar neus is niet verstopt…
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Mij helpt thee met honing altijd wel. Op een gegeven moment dan is je keel zo gevoelig dat dat gaat kriebel en zorgt voor meer hoesten etc. Honing smeert de keel een beetje. Je kan het ook op brood geven.

    Hoest ze alleen als ze verkouden is? Of vaker als ze druk is zoals je aangaf? Kan het geen lichte astma zijn? Mijn neefje had dit als kind bij inspanning/als hij wat verkouden was.
     
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Nou tot voor een jaar terug, hoestte ze snel , maar of dat met druk zijn te maken had??Ze is een slaper met open mond…. Ook als baby veel meer verkouden of hoesten. Dit aangegeven op school met oefenen want ja beleid is hoesten thuis blijven. Nou dan zou zij nooit kunnen gaan.
    Maar ze heeft juist afgelopen jaar dus amper gehoest in de winter…. 4 weken terug zoontje verkouden, ik vorige week en nu zij dan
    niet zozeer verkouden maar dat nare hoesten en 3 dagen fikse koorts. Nu heerst het ook aangezien er 6 kids van haar klas ook ziek zijn (geweest(laatste week.
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Een gesneden ui naast het bed helpt hier eigenlijk altijd. Vroeger dacht ik dat t alleen was voor je neus maar het helpt ook echt tegen hoesten.
    Daarnaast helpt hier vaak ook om honingdropjes te eten, ik weet niet of dat kan voor haar omdat ik haar leeftijd niet zo weet.
    In ieder geval kunnen wij hier steeds het hoesten wat uitstellen waardoor de keel wat meer tot rust komt, want je blijft altijd in zo'n cirkeltje zitten anders. Als het hier echt extreem aan de gang blijft gebruiken we er ook hoesttabletjes bij.
     
  7. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Je zou haar eens na kunnen laten kijken als het veel blijft. Is ze ook benauwd? Of echt alleen hoesten? Bij een verkoudheid is het natuurlijk niet raar als ze hoest, maar als het sowieso vaak/veel is zou ik toch eens kijken of er niet wat meer achter zit. Wel vervelend hoor :(
     
  8. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Alleen hoesten
    Niks benauwd

    eerst 3 dagen wel fikse koorts gehad
    Nu niet meer
     
  9. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik had dit als kind ook,en bleek astmatische bronchitis te hebben. Ook had ik regelmatig kroep. Ik heb toen 2 pompjes gekregen en toen ging het beter. Uiteindelijk ben ik eroverheen gegroeid

    Kan trouwens nog steeds niet hoesten zonder te kokhalzen of soms zelfs in ademnood te komen
     
  10. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Ze heeft dit mss 2x per jaar erg grof

    Dus weet niet wat ik er mee moet?

    toen ze 2 was was ze ook doodziek en toen zat ze tegen een longontsteking aan, in dat jaar erna 2-3 keer ook wat meer hoesten en aangegeven dat oma chronische bronchitis heeft
    Maar de arts zag er niks in om verder te gaan kijken
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ik geef de oudste wel eens noscapine. Is ook zo'n zeehond. Ik blaf ook als een zeehond. Hij heeft ook aanleg voor astma en we hebben nu pufjes voor hem erbij als hij weer in blafmodus gaat
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter heeft hier ook last van en heeft sinds 2 maanden een puf gekregen.
    Ze is er nu zo goed als vanaf.
     
  13. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ahhh vervelend! Onze oudste dochter heeft er ook last van, altijd al gehad. Zodra de R in de maand zit, begint t weer. Ze heeft een puffertje, dat hielp heel goed. Maar nu werkt t niet altijd. Ik ben nu gestopt met verse zuivel. En dat helpt heel goed!! Ik vond t zo zielig voor haar, hele nacht hoesten, kokhalzen, niet kunnen slapen. Alle soorten siroopjes geprobeerd. Honing, thee, noem maar op. Mijn moeder raadde mij aan om zuivel weg te laten. Dat hielp bij mij ook toen ik klein was.
    Ze krijgt nu houdbare melk, of havermelk, amandelmelk.
     
  14. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Sinds dinsdag is het aan het afnemen
    Maar heeft ze er een loopoor bij gekregen…

    in tijd dat ze zo hoest krijgt ze idd weinig zuivel. Toetje kunnen we niet op heen maar houdbar emelk laten we dan achterwege
     
  15. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Niet leuk om te horen, maar onze dochter was ook een vreselijke hoester. Drie straten verderop konden ze onze zeehond nog horen. Eigenlijk hielp niets. Alle drankjes hebben wij echt wel geprobeerd. Tik net een stuk in het topic verwijderen keelamandelen, dat was hier uiteindelijk de oplossing.
     
  16. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Thnx !

    na ruim 1,5 week was de top er van af

    na 2 weken was hoesten helemaal weg
     
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Niet zelf aanmodderen maar naar de arts. Mijn dochters hoesten ook zodra ze verkouden zijn. En in de nacht verergert het. Zij hebben bronchiale hyperreactiviteit. Vergelijkbaar met astma. Zij hebben twee verschillende puffers gekregen. Net ook weer met een puffers aan de slag geweest omdat ze er zowat in bleef.
     

Deel Deze Pagina