Ik hoest nu ruim n week (eigenlijk altijd met n verkoudheid met n nasleep van weken/maanden) en plas mn vodden iedere x nat , ik krijg zo'n grote hoestbui dat ik moet overgeven hiervan..denk zelf dat t bronchitis is.. Vandaag de dokter gebeld.. is ie op vakantie. Met spoed is er n andere ha te bereiken, mn man vind dat ik had moeten bellen, ik vond dit niet echt spoed (goed is anders maar ik denk dan aan levensbedreigende situaties) Wat vinden jullie? En heeft iemand anders dit ook meegemaakt? M'n man wist nl te vertellen dat je zonder t zelf te merken bijvoorbeeld ook n longontsteking hierdoor kunt oplopen?
Ik moet ook vaak overgeven als ik een flinke hoestbui heb. Heb je kriebelhoest? Zo ja, dan moet je morgen even de rode natterman halen. Daar zit codeine in en dat stopt de kriebel. En anders idd even de andere dokter bellen en codoine tabletjes vragen. Het hoeft echt niet direct iets ernstigs te zijn hoor. Beterschap!
ha meis, ik heb dat eigenlijk m'n hele zwangerschap al. Ben nooit echt misselijk geweest ofzo maar als ik moest hoesten kwam alles er ook gelijk uit maarja jij bent niet zwanger.... uhm toch eens aan de vervangende huisarts vragen? Liefs
Anders vraag je t ff aan de huisartsenpost....zei kunnen ook altijd je vragen beantwoorden zonder dat je langs hoeft te gaan en dat vinden ze echt niet erg, ze zitten daar 24 uur per dag...en daar zijn ze voor... dus schroom niet en bel ze ff
Ik heb het pas ook gehad. Enorm zere ribben van het hoesten. Heb toen een antibioticakuurtje gehad en tijmsiroop tegen mn zere keel. Had niet graag zonder gedaan. Ik zou zeker even bellen. (handig advies op vrijdagavond).
ik heb mijn hele leven al dat ik over mn maag hoest (zo noemt de dokter het) mijn maagklepje zou niet helemaal sluiten. Behalve dat het heel erg vervelend is en dramatisch klinkt heb ik er nog nooit een longontsteking of iets dergelijks van gekregen, dus zou me niet heel erg ongerust maken. lekker stomen, genoeg drinken en misschien wat keeltabletten
Meid, dit klinkt precies als wat ik heb opgelopen op te terugreis van me huwelijksreis.....ik heb er 3 maanden mee lopen. Me huisarts gaf er eerst nix voor namelijk...moest vanzelf overgaan.. Gevolg gekneusde ribben .... laatste 2 hapjes van je eten op hoesten...natte onderbroeken... Bellen zeg ik je...ik heb een inhaler gekregen met een antibiotica voor over gevoelige longen.....langzaam ging het over. Nu tijdens me zwangerschap....heb ik het weer gekregen in Maart....snel weer aangeklopt bij de ha..weer dat spulletje gehad...maar meteen erna was ik misselijk en veeeeeel gekotst op 1 nacht met veel slijm...2 dagen later was het helemaal weg! inhaler ook niet meer gebruikt... Maare bellen dus en je niet laten afschepen...je verhaal doen! enne suc6 ermee....hoesten wordt wel eens zwaar onderschat
Dat heb ik dus een paar keer gehad toen ik heel zware griep had.Heel erge slijmhoest tot overgeven aan toe Bij mij was het nooit ernstig, maarja zeker weten doe je het nooit dus ik zou zeker eens bellen als je je een beetje zorgen maakt. Sterkte ermee!
Ik heb het ook gehad, ik bleek kinkhoest te hebben. Ja, ik ben als baby ingeent. Het begint met kriebelhoest,die van kwaad tot erger gaat, aanhechtingsspieren die pijn doen, pijnlijke ribben,uiteindelijk braken van het hoesten. Weinig inspanning kunnen doen door een piepende ademhaling. Middels een bloedtest zijn ze er zo achter. Ik kreeg een anti-bioticakuur,maar die hielp niets. Ben van begin tot einde 6 maanden ermee zoet geweest.
Gaat nog niet echt beter nee.. ik wacht t nog af, maar t put je wel uit zeg maar. Heb zere ribben en koppijn en kan niet echt diep ademhalen. Ik hoor dat r wat in mn longen zit.
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik de titel las, inenting geeft geen bescherming tegen kinkhoest, het verminderd alleen de symptomen (mijn neefje had het toen ik 30 weken zwanger was), moet slijten, duurt een maand of 3 voor de ergste hoest over is en soms wel een jaar voor het helemaal over gaat HA zal je er niets voor geven, moet gewoon overgaan, maar voor de zekerheid wel ff de HA bellen, dacht dat kinkhoest namelijk wel een ziekte is die gemeld moet worden aan het RIVM.
Idd moet kinkhoest gemeld worden. Ik weet niet uit welk jaar je bent,maar de vaccins van '75 en '76 bleken achteraf minder werkend te zijn.
Als je niet op het einde van een zwangerschap loopt is kinkhoest voornamelijk vervelend, maar niet meer dan dat.
Ik heb het ook gehad, bleek ook kinkhoest te hebben (ook gewoon voor ingeënt). Wat een ellende was dat zeg! Ik ben de angst voor een flinke hoestbui nooit meer kwijt geraakt. Bleef nl ook vaak "hangen"door het hoesten en spugen. Dan dacht ik echt dat ik stikte! Sterkte ermee en hopelijk ben je er gauw van af!
Hete die dingen echt retard capsules? Maandag ff bellen hoor. Als n hoest na n week met gebruik van de doorsnee middelen niet over gaat hoor je je huisarts te raadplegen. En een vervangende huisarts is niet alleen voor noodsituaties. Zou mooi zijn als jou arts even 3 weekies op vakantie gaat en jij krijgt in het begin er van een of ander probleem. Zou je 3 weken lang met de ellende moeten lopen tot de dokter weer terug was! Gewoon bellen hoor!