Herkenbaar voor iemand? Ons zoontje (2 jaar) is al een paar keer bij de kapper geweest. Dat is elke keer lastig. Hij is bang en moet huilen. Kapper krijgt het soms amper gedaan. Vandaag is mijn man bij de kapper binnengelopen voor een afspraak. Toen begon ons zoontje al te huilen. Net aan tafel begon hij er al over dat hij binnenkort dus naar de kapper moet en dat hij dat dus spannend vindt. Hoe pakken we dit aan?
Kan hij benoemen waarom hij het spannend vind? Gaat hij ook mee wanneer jullie alleen geknipt worden? Hoe pakt de kapper het aan? Is er tijd/geduld? Afleiding door leuk kappersschort ed?
Misschien een thuiskapper? Mijn oudste dochter had het ook. Mijn tante is onze kapster en mijn dochter begon al te huilen als mijn tante op visite kwam. Toen hebben we de kapper thuis laten komen, de stoel voor de tv gezet en de tv aan. De eerste keer was toen weer wat spannend maar daarna ging het steeds beter. Nu is ze 4 en is altijd blij als de kapper komt.
Die van ons werd gewoon echt zwaar hysterisch.... gelukkig een doortastende dame die bij ons thuis komt. Na smeken,bidden,beloven,lief zijn,boos worden zoonlief in de houdgreep en knippen. De buren zullen wel gedacht hebben..... Hij is nu bijna 5 en nadat ik via aliexpress 2 capes van Paw patrol heb gekocht blijft hij nu rustig zitten met zijn capes om. Alleen van de week wilde hij niet knippen omdat hij in haar kapsalon geknipt wil worden...zucht.... Dus daar gaan we aankomende week heen. Waar ik wel achter ben is dat hij niet tegen die losse haartjes kan die op hem vallen. Dat jeukt en kriebelt natuurlijk heel erg.
Hij zegt niet wat hij spannend vindt nee. Hij zegt wel: Dat wil ik niet. Ik wilde net zelf met de schaar al wat wegknippen, maar dat was ook geen succes. De voorgaande keren zat hij bij mij op schoot. Durfde niet alleen. Schort durft hij ook niet aan. Hoeft van ons dan ook niet.
Ja,echt niet leuk En mijn zoontje heeft ook geen haar dat je wel kunt laten groeien,lijkt echt niet. En als de kapster klaar was ( heel knap dat je trouwens een heen en weer zwaaiend kinderhoofdje kunt knippen) was hij binnen 2 seconden weer rustig en voluit pratend tegen de kapster...grrrrr Bij ons zijn het echt die losse haren die op hem vallen. Sterkte ermee ! Ik zou wel een thuiskapster proberen te vinden,maar die van ons liet zich echt niet afleiden met tablet of tv.
Ja, heel irritant. Hij moet ook echt gaan, want zijn haren hangen gewoon voor zijn ogen en over zijn oren. Ziet er niet uit... Thuiskapper zal ik inderdaad ook eens proberen als het volgende week niets wordt. Maar denk dat dat ook weinig helpt. Filmpjes kijken hebben we de vorige keren ook gedaan en hielp inderdaad niets
Ach dat is wel erg vervelend. Inderdaad thuiskapper eens proberen. Volgens mij zijn er zelfs speciale kinderkappers, maar was die precies zitten...
Ons zoontje wordt ook hysterisch van de kapper. We gingen op een gegeven moment naar een te gekke kinderkapper maar dat hielp niet, gelukkig zijn ze daar wel wat gewend. Maar ik was het zo zat en heb toen kapperschaar besteld, wat youtube filmpjes gekeken en ben het zelf gaan doen. Dit was wel buiten in de tuin, dat wordt nu lastiger. Maar hij blijft bij mij wel wat rustiger, kan hem iets meer afleiden, er doorheen praten enz. Dus dat is voor ons de oplossing. Je zou ook eens kinderkapper kunnen proberen. Mijn zoontje is bang voor de fohn, tondeuse, nat haar en haartjes in zijn nek.
Onze zoon op die leeftijd ook. Wat hielp was naar een andere salon gaan met zo'n speciale kinderstoel en de hele poespas. Daarbij een lieve, geduldige kapster. En ook dat ik even weg ging. Dat was even hard, want dat wilde zoon natuurlijk niet, maar zodra ik de hoek om was vermande hij zich en daarna is er eigenlijk nooit meer een vuiltje aan de lucht geweest
Thuiskapster! Echt ideaal. Vertrouwde omgeving en ze zien het voorbeeld van d3 rest van het gezin. Vraag of ze een leuke kindermantel meenemen. En laat haar eerst een keer jullie knippen. Zodat hij dat al een keer heeft gezien. Hier moet ik loten wie als eerste op de stoel mag zitten zo geweldig vinden ze het....
Toch eens een thuiskapper proberen dan. Ik wacht even deze week af (dan hebben we een afspraak). En anders ga ik daar naar op zoek. Ondertussen bespreken we het maar regelmatig met hem. Ook al geprobeerd te paaien met stickers of een cadeautje (ja, niet pedagogisch verantwoord). Dus misschien werkt dat nog... Ik hoop het eigenlijk wel, want zijn haren hangen echt enorm voor zijn ogen en over zijn oren.
Wat hier werkt is eerst mijn man en dan mijn zoontje. Hij ziet het dan van papa en vindt het minder eng. Als ik hem alleen knip dan wordt hij hysterisch. De losse haartjes zijn hier ook een dingetje dus ik probeer altijd zo snel mogelijk te knippen en soms zit het dan niet zo strak als ik zou willen maar dat komt dan over een tijdje wel weer. En inderdaad de niet pedagogisch verantwoorde opties, filmpjes kijken onder het knippen, snoepje/koekje na de tijd, kado beloven... ik zie soms de gekste dingen bij kindjes in de salon
https://www.facebook.com/746402972180125/posts/1215494901937594?sfns=cl Ik zag dit filmpje voorbij komen en moest aan dit topic bedenken. Zo kan het dus ook