Hoesten, wel of niet naar school?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloem2310, 24 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Bij koorts ennof benauwdheid van de geteste persoon dan blijft het hele huishouden thuis

Fuddey vindt dit leuk.
  2. Pisam

Pisam Niet meer actief

Klopt, maar als daar geen sprake van is, zie ik geen reden om in afwachting van de testuitslag met het hele gezin thuis te gaan zitten.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik ben trouwens wel erg blij dat ze hier op de basisschool heel strikt zijn. Kinderen worden weer naar huis gestuurd meteen snotneus en of hoesten. Omdat ze zo streng zijn, zullen kinderen elkaar minder snel aansteken en deze kinderen. Ook de ouders minder aansteken zodat wij gewoon zoveel mogelijk les kunnen blijven geven.
    Ik ben op school ook erg strikt hierin met mijn pubers. Snotneus of hoesten, hop terug naar huis!

Mijn nicht heeft nu Corona, en ondanks dat zij niet in het ziekenhuis ligt is ze echt erg ziek! Echt niet grappig en niet iets wat je zelf wilt krijgen. Zij is juist heel strikt met de regels, houdt afstand (vandaar dat er in de familie geen andere besmettingen zijn). Zij werkt met dementerende mensen.

Neuzeke, Fuddey en bosi333 vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

In het herfstseizoen hou je een snotneus of hoestje niet tegen bij kinderen, ook niet als ze elkaar niet op school kunnen aansteken, kinderen kunnen nl niet in een bubbel.
    En wat gaan we doen met de kinderen die hierdoor problemen ontwikkelen? Alles nog maanden laten wijken voor Corona?

Zara75, Damay77 en SAARC vinden dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    En wat doen we met de mensen die geen smaak en reuk meer hebben? Wat doen we met de mensen die er ernstige luchtwegproblemen aan overhouden? Wat doen we met de mensen die ernstige vermoeidheidsklachten er aan overhouden? Wat doen we met de mensen die ouders verliezen?
    Gaan kinderen voor? Hebben volwassenen minder bestaansrechten?

Trirani, Mamafiets, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Jammer dat je geen antwoord op mn vraag geeft, zegt genoeg.
    Het gaat overigens ook om volwassenen hoor.
    Genoeg die hartstikke depressief worden en noem maar op.
    De afgelopen 5 maanden heeft alles gestaan in het teken van de mensen die jij opnoemt.
    Maar dit kan niet nog langer door blijven gaan. Zeker niet met de huidige cijfers.

Axia vindt dit leuk.
  7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Zolang iedereen zich aan de maatregelen houdt, afstand houden, thuisblijven bij verkoudheden, Mondkapjes dragen waar dat gevraagd wordt, geen feestjes thuis, je laten testen en thuisblijven, zullen de scholen ook niet snel sluiten. Maar zoals je in dit topic lees, vinden veel mensen dit allemaal maar onzin. En als ik verkouden ben, blijf ik wel thuis, wat inhoudt dat mijn leerlingen geen les van mij krijgen, want ook wij hebben geen vervanging. Het is een cirkel. En wij moeten die doorbreken. En daar zijn die regels voor.

EdN, bosi333 en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaat in eerste instantie niet eens om een scholensluiting, maar in dit topic om kinderen die straks weer maanden met een doodsimpele snotneus thuis zitten.
    Ik vind dat we maar eens moeten kijken en afwachten wat er gebeurd als we kinderen (en leerkrachten) enkel thuis laten met koort en echt een mega hoest. Dus met daadwerkelijke ziekte verschijnselen.

9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Ik vind het ook echt vreselijk lastig. Dochter hoestte vanmorgen dus school gebeld dat ze thuis blijft. Nu is de hoest ineens weer weg, mag ze dus nou morgen naar school of niet? Ik vind de regels echt moeilijk te interpreteren.
    Verder voelt ze zich goed en ze had echt zin in school. Ze is net een week gestart in groep 1 en mist nu al dingen...

10. Elisa199

Elisa199 Actief lid

15 aug 2020
    237
    153
    43
    Maar nu ga je er vanuit dat een kind met corona heftige klachten heeft en niet enkel een snotneus. Heb van dichtbij meegemaakt dat dit niet het geval is. Kind had amper klachten, volwassene was er dood en dood ziek van.

Youtan en bosi333 vinden dit leuk.
  11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ja. Het is niet anders. Ik ga er zelf vanuit dat kinderen die langer thuis moeten zijn door relatief onschuldige klachten wel wat thuiswerk zullen krijgen (en anders vraag ik daar zelf om). Voor alles wil ik van Corona af. Laten we nou alsjeblieft allemaal daar ons best voor doen.

bosi333 vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Nee daar ga ik niet vanuit. Als je nu ziet hoe een klein percentage van de geteste mensen Corona blijkt te hebben ga ik ervan uit dat het percentage kinderen nog kleiner is.
    Sowieso zijn er nu nog heel weinig mensen die heftige klachten van Corona krijgen. Van de mensen die nu besmet worden he, niet degenen met restklachten van de periode tijdens de lockdown.
    En ja uitzonderingen zijn er altijd, maar moeten we alle andere ellende daarvoor maar laten gebeuren?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het niet enkel over leerproblemen. Maar over kinderen die depressief worden, eetstoornissen ontwikkelen of nog erger.
    Daar helpt een beetje thuiswerk niet tegen.

14. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik wil zeker "mijn best" doen maar ik weiger zoon bij elke snotneus thuis te laten. In de herfst/winter heeft hij van de 7 dagen toch minimaal 4 dagen een snotneus, ik kan hem moeilijk altijd thuis houden of elke week laten testen.

Axia, liefkleintje, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal vrij krom vind. Mijn jongste mag wel met snotneus en hoest naar de opvang maar haar zus die in groep 2 zit moet dan thuisblijven. Terwijl de leidsters bij de opvang geen 1.5m afstand kunnen houden van jongste, alleen de lerares van mijn oudste kan dat wel. Bij ons zijn ze in de R maanden vaak verkouden en kunne dan goed zat dagen/weken achter elkaar hoesten. Ik zit nu zonder werk thuis door een burn out, maar ik ga wel weer het sollicitatie traject in. Gaat nog leuk worden zo.

Zara75 en tuc vinden dit leuk.
  16. Elisa199

Elisa199 Actief lid

15 aug 2020
    237
    153
    43
    Hmm ja, dat is ook weer waar. Vind het gewoon een enorm lastige situatie. Je kunt niet een hele samenleving voor een zeer lange tijd lam leggen. Die vaccinatie duurt nog wel even, dus voorlopig hebben we met corona te maken. Terug keren naar de situatie dat het de vraag was of er nog wel plek zou zijn op ic lijkt me vreselijk. Maar de gevolgen van hoe we het nu doen zijn gewoon echt groot. Ergens denk ik, te groot. Maar als ik dan kijk wat corona heeft gedaan in mijn omgeving, bah dat wil ik ook voorkomen.

17. Elisa199

Elisa199 Actief lid

15 aug 2020
    237
    153
    43
    Zijn wel meer kromme dingen in dit hele corona gebeuren. Je moet 1,5 meter afstand houden, maar die demonstratie in Amsterdam mocht gewoon doorgaan want was o zo belangrijk. Dat restaurants hun deuren kunnen sluiten vanwege faillissement is blijkbaar minder belangrijk. Vliegen is ook geen probleem. Een supermarkt moet daarentegen de deuren weer sluiten, ondanks dat de voornamelijk Duitse klanten mondkapjes voor hebben, die mensen ook in een vliegtuig dragen. Blijkbaar werken die dus wel als je in de lucht zit.

Zo zijn er nog veel meer regels waarvan ik denk, pff meet aub met 1 maat. Dit is gewoon niet geloofwaardig. Een klein beetje pff topic, maar ik begrijp niet waarom ze niet inzetten op het beter krijgen van immuunsystemen. Waarom moeten ouder En binnen blijven, dat is gewoon oerstom. Stimuleer ze om gezond te eten en te bewegen. En laat ze niet vereenzamen door ze op te sluiten, daar krijgt je immuunsysteem een enorme klap van.

Zara75, Kinderwens87, lidu1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben het helemaal met je eens hoor.
    Even offtopic n.a.v. jouw post. Maar nog zo iets kroms. Eerst tante en daarna oom van mijn vriend zijn positief getest. Tante is een nachtje opgenomen geweest. Opgehaald met ambulance, maar moest door haar dochters of vrienden opgehaald worden. Uiteindelijk opgehaald door dochter, dochter vroeg natuurlijk in het ziekenhuis hoe het nou allemaal zat met of zij nou in zelfisolatie moest gaan omdat ze haar besmette moeder naar huis moest brengen. Dat was allemaal niet nodig zeiden ze in het ziekenhuis, beide mondkapjes op en ramen in de auto open, verder niks aan de hand. Je kan toch geen 1.5m afstand houden in een auto. En als tante langer in het ziekenhuis had moeten liggen mocht ze wel iedere dag 1 iemand op bezoek hebben, ze heeft 3 dochters die dan ieder elk een dag op bezoek wilde komen, maar die dochters daarna wel bij elkaar over de vloer komen. Soms begrijp ik de logica niet achter de maatregelen.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Mijn man zit met een burn out thuis.
    Niet omdat hij verplicht thuis moest werken (super fijn juist. Geen reistijd, meer tijd met gezin, goede regeling om werkplek in te richten)
    Niet omdat hij tijdelijk veel meer thuis was en niet uit kon gaan
    Niet omdat hij geen verjaardagen of andere feestjes had.

Omdat hij bijna zijn vader verloor. Zijn beide ouders en zijn broer en zijn zus tegelijkertijd doodziek waren. Alle zorg voor zijn oudets (kleding wassen, contact met ziekenhuis en verzorgingshuis etc) via ons liep, omdat broer en zus xiek waren.
    Wij zelf beide ziek zijn geweest (milde klachten).
    Hij zelf na 3 maanden nog steeds zijn reuk niet terug heeft.
    Zijn vader van een vitale oude man is veranderd in een wrak. Zijn rijbewijs heeft moeten inleveren en levenslang aan de zuurstof zit.
    Zijn broer in 3 weken tijd 10 jaar ouder is geworden, ernstige vermoeidheid, en andere klachten heeft. En waarschijnlijk nooit meer in zijn huidige functie kan functioneren.

Dus ja. Er zijn nu meer mensen met psychische klachten dan voorheen. Maar denk jij werkelijk dat dat alleen maar is omdat ze niet gezellig bij elkaar op de koffie kunnen?

Wordt nou eindelijk eens wakker!

mvl, Vero0504 en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    De mate van verspreiding van verkoudheid is natuurlijk wel afhankelijk van onderling aansteken.

Niemand houdt 100% van alle virusjes tegen. Maar hoe minder de verkouden persoon dichtbij anderen komt, hoe minder verspreiding binnen de groep. Vooral op een school praat je dan over 1 kind verkouden en een paar dagen thuis, of 1 kind verkouden en op school waardoor tig meer kinderen + leraren aangestoken worden.

Los van de corona zie je hierin al jaren enorme verschillen tussen landen. Bij ons is het heel geaccepteerd dat het "grote deel van de herfst en winter iedereen snottert en hoest". We beseffen niet dat we dit zelf veroorzaken doordat we gewoon doorgaan tijdens verkoudheid en constant anderen blijven aansteken.
    In de regio's waar het 'normaal' dat mensen (incl kinderen) thuisblijven bij verkoudheid zijn ook veel minder mensen verkouden tijdens de herfst/winter. En nee, niet nul, maar wel minder doordat ze elkaar niet aansteken.

Ik durf gerust te stellen dat de verkoudsheidsseizoen dit jaar veel minder mensen en kinderen zal treffen als degene die verkouden zijn thuisblijven.

Youtan en Fuddey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina