Hoesten, wel of niet naar school?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloem2310, 24 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat niet. Buiten die ene school heb je nl veel meer contacten waar je elkaar kunt aansteken. Voor alle kinderen met een kleuter broertje of zusje gaat dat al niet op, want die mogen gewoon allemaal naar school.
    Voor onze kinderen werkt het ook niet, want hier komen snotterende peuters.
    Voor alle kinderen met ouders in een vitaal beroep wordt dit ook al lastig.

Ik blijf erbij dat die verkoudheidsmaatregel eraf moet. We moeten echt een keer terug naar normaal. De cijfers zijn hartstikke mooi.

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Als je zo reageert neem ik de moeite niet eens meer. Er zijn nog meer problemen momenteel dan Corona, en dat heeft niks met feestjes te maken. Dat jij dat niet begrijpt kan ik niks aan doen.

Axia en Wellesnietes vinden dit leuk.
  3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Als de rest van het gezin geen klachten heeft, hoeven die idd niet thuis te blijven in afwachting van de uitslag. Bij positieve uitslag daarna natuurlijk wel.

4. Elisa199

Elisa199 Actief lid

15 aug 2020
    237
    153
    43
    Hier heeft corona mijn familie ook geraakt, twee personen overleden, oma aan het zuurstof. Wat een spanning bracht die tijd mee, voortdurend jezelf de vraag stellen, wie is de volgende? Het moeilijkste was echter dat je niet bij elkaar kon zijn, wat in tijden van crisis gewoon menselijk is en ernstige psychische problemen kan voorkomen.

Ben nu echter wel van mening, ondanks de gevolgen die deze rotziekte voor mijn familie heeft gehad dat we dit niet zo kunnen blijven doen. Menselijk contact hebben we gewoon nodig om niet gek te worden. En ook qua economie, hoeveel mensen zullen hier aan onder door gaan omdat dat wat ze hebben opgebouwd zien afgebroken zien worden?

Axia, liefkleintje, Zara75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Wat goed gezegd :thumup:

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Qua laatste ben ik het heel eind met je eens hoor.
    Met het verschil dat ik het überhaupt nooit normaal heb gevonden om verkouden kinderen naar school of opvang te sturen. Wat hierin normaal is, is heel subjectief.

Maar mijn punt gaat niet over geen verspreiding, maar minder verspreiding. Niemand spreekt over uitsluiting van contacten bij verkoudheid, maar een beperking, op algemene schaal (wat inderdaad inhoudt dat er individuele verschillen zijn)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Misschien wordt het wel minder hoor op deze manier.
    Maar ik ben daarom juist bang voor nog grotere verschillen, ws kwam dat niet duidelijk uit mijn post.
    Kinderen die dus weinig in aanraking komen op deze manier zullen idd bijna niet verkouden worden, des te sneu voor de kinderen die straks om de haverklap thuis zitten. Daar maak ik mij zorgen om.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ok, ja dat begrijp ik. Dat klopt inderdaad, al heb je dan wel meer kans op het opbouwen van weerstand.

Loop je daar ook tegenaan (meer blootstelling dus meer kans op) met iets "sterkere" virussen? Dus vaker koorts, buikgriep, keelontsteking ed door meer aanraking met andere kinderen?

9. tuc

tuc Niet meer actief

Geen idee hoe dat allemaal werkt hoor met die virussen.
    Maar puur naar mijn zoon gekeken, hij is nooit ziek, echt nooit. Kan mij niet herinneren wanneer hij voor het laatst koorts heeft gehad en buikgriep volgens mij serieus nog nooit.
    Maar de complete herfst en winter verkouden. Is wel een kind dat altijd buiten is, weer of geen weer.

amdaa vindt dit leuk.
  10. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Onze oudste was tot 1,5 jaar heel veel ziek. Laatste keer was longontsteking en toen was het klaar. Hij is nu bijna 6 en nooit ziek. Wel verkouden maar ook amper, dan is het echt een loopneus. Buikgriep nog nooit gehad.

onze jongste is 1x ziek geweest met waterpokken. Maar echt contant een loopneus en verkouden. Uitzondering is Corona tijd en nu vakantie 3 weken: exact de momenten dat hij niet op de opvang is (hij is 3) anders constant: verkouden.

Als ik hem thuis moet houden is dat onmogelijk, dan moet ik mijn baan opzeggen. Gelukkig hoeft dat niet en geef ik de oudste nu maar allerlei weerstand tabletten zodat hij hopelijk ook niet thuis hoeft te blijven

tuc vindt dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ben ik ook met de extra vitamines begonnen. Maar ik vind het eigenlijk van de zotte dat kerngezonde kinderen nu allerlei supplementen moeten slikken om maar te voorkomen dat ze thuis moeten blijven.
    Met mijn werk is het toevallig heel makkelijk om hem thuis te houden, maar hij stort echt in als hij weer voor langere tijd steeds thuiszit.
    Mocht tijdens de scholensluiting gelukkig halve dagen omdat hij onder de groep kwetsbare kinderen valt, maar dat houdt in de herfst/winter dus ook op.

Bloem2310 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  12. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.030
    113
    Vrouw
    ik heb dus idd in de 1e schoolweek al met de gebakken peren gezeten met onze dochter van 3. Maandag PSZ en woensdag ziek thuis moeten houden ivm koorts en verkoudheid en hoesten. Die dag heeft mijn man vrij genomen maar voor de donderdag deed mijn werkgever zeer moeilijk. Manager vond het een oppasprobleem. Dus gezegd dat ik buiten corona dat oppasprobleem niet gehad zou hebben en dat ik echt met mn rug tegen de muur stond en ik dus calamitietenverlof, zorgverlof of desnoods onbetaald verlof nodig had.
    Uitendelijk niet gaan werken maar ik ga hier wel een gesprek over voeren. in juli had ik namelijk al dezelfde discussie over mn andere dochter...

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Niemand verplicht je tot het geven van die supplementen natuurlijk, en het is ook maar de vraag wat die gaan toevoegen aan de weerstand van kerngezonde kinderen - de meesten vullen bv vitamine C aan, dat kun je ook prima opvangen met fruit. En als een kind al voldoende vitamine C binnenkrijgt, geef je zo’n supplement vooral voor het idee ipv werkelijke noodzaak.

amdaa vindt dit leuk.
  14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Je moet toch wat he. Mijn dochter is ook zodra school begint snotterig. En dat blijft ze tot er weer vakantie is. Dan is het aan het einde van de vakantie over en zodra school weer begint is het binnen een paar dagen weer prijs. Ze komt genoeg buiten, slaapt genoeg, eet genoeg gezonde dingen en toch elk najaar en winter snotterig.

Ik kan haar toch moeilijk het komende half jaar of langer telkens een week thuis gaan houden.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou ja, normaal gaat een kind met koorts natuurlijk ook niet naar opvang, toch? Dus in die zin was deze situatie niet specifiek een coronaprobleem.

chrystel73, fairy2011 en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar een kind met koorts zou je anders toch ook niet naar psz sturen?

Wij doen al 11 jaar niet anders als oppasissues oplossen als 1 vd 3 kinderen koorts hebben of echte verkoudheid (een beetje snotteren is geen verkoudheid en een kind van 3 hoeft daarvoor nu ook niet thuis te blijven, dus dan moet het gaan om meer dan dat).

HappyRabbits en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar gaat wat extra vitamine C of een of ander plantenextract dat dan voorkomen?

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik ben geen dokter, ik weet het niet maar ik probeer het in ieder geval wel.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En dat is natuurlijk prima, ik geef (en neem) ook altijd extra vit D. Maar niemand verplicht me daartoe, ik vind het niet ‘van de zotte’ dat wij dat ‘moeten’ slikken. We slikken dat omdat ik inschat dat we anders een vit D tekort op kunnen lopen, dus ook los van corona en de huidige maatregelen.

amdaa vindt dit leuk.
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, dat is de vraag. Onze kinderen krijgen sowieso al elke dag een multivitamine. Oudste eet vegetarisch en de jongste eet weinig. Dus ze krijgen, naast gezonde voeding, toch voor de zekerheid 1 kauwtablet. Ik heb daar nu ook maar echineaforce aan toegevoegd. Of het helpt? Nou, het geeft in ieder geval een soort van gevoel van controle aan moeders, haha. Mijn moeder gebruikt het al heel lang, gaf het vroeger ook aan ons. Ze beweert bij hoog en laag dat ze bij ons het verschil echt merkte als ze het een jaar niet gaf. Dus we doen maar een poging. Multivitamine, echinaforce, gewoon goed blijven eten, op tijd naar bed en af en toe een schietgebedje... en dan maar hopen dat we zonder al te veel gedoe het najaar en de winter doorkomen.

Ik maak me er niet zo'n zorgen om als ze eens één of meerdere dagen thuis moeten blijven. Onze kinderen krijgen perfect thuisonderwijs. ;) Het probleem is vooral dat één van ons dan ook thuis moet blijven en er dan een reële kans is dat andere kinderen dan ook thuis komen te zitten. En daar is het lang niet altijd zo dat er ouders thuis zitten die thuisonderwijs kunnen en willen geven.
    Overigens zit ik nu zelf ook maar weer aan de multivitamine en echineaforce. En ik heb nog nooit zo braaf mijn antihistamine-tabletjes geslikt als de afgelopen maanden. Ik voel me net m'n oma :roflmao: die had vroeger een eierdopje vol pillen, die ze bij het ontbijt in één keer achterover sloeg. Ik ga al een eind die kant op, haha.

Zara75 en Mammavantwee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina