Het gaat hier niet om wetenschap, maar om feiten en aantallen. Je roept iets over ‘al die scholen’, dan neem ik voor het gemak maar even aan dat het er nogal wat zijn. Veel scholen dus die kinderen weigeren na een negatieve test. Alleen een school bij jou in de buurt? En die ouders liegen misschien niet, maar hun waarheid is niet altijd dé waarheid. Ik denk dus eerlijk gezegd dat jouw berichtjes hierover vallen onder het kopje ‘stemmingmakerij’.
Intussen zitten hier 2 kinderen snotteren op de bank Ik stop ze maar vol vitamines en heb huiswerk opgevraagd bij de juffen. En de boodschappen maar weer op bestelling voor de zekerheid. Man begon ook al te niezen. Hopelijk snel weer opgeknapt.
Het zou iig fijn zijn als de richtlijn voor kinderen aangepast gaat worden naar stevig hoesten ofzo. Er wordt ook geen thuis onderwijs gegeven dus sommige kinderen hebben het risico om weg achter te gaan lopen.
zo is het een eindeloos verhaal he. een vicieuze cirkel, maar zo werkt het nu wel. en ik ga mijn kind als die een negatieve test heeft echt niet thuis houden. eigenlijk hoop ik dat er besloten gaat worden die kinderen tot 12 ook de bij neusverkoudheid gewoon naar school mogen, en pas bij keelpijn en/of koorts thuis moeten blijven. zoals bij de groep 0 t/m 6 jaar al is, want mijn 4 jarige mag gewoon bij de juf op schoot met zijn snottebel, en de 7 jarige in groep 3 die het veel meer nodig heeft om naar school te gaan moet thuis blijven... misschien kunnen ze ook wel weer wat data uit al die testen halen bij het RIVM waarop ze hun plannen kunnen aanpassen. ik neem aan dat ze kunnen zien hoeveel 6-12 jarige er worden getest en het percentage wat daarvan positief test enzo...
Ben benieuwd. Ik weet niet hoe het in Nederland op de scholen gaat. Bij mijn dochter zijn er erg veel kinderen nu ziek. Volgens mijn dochter alleen geen corona symptomen maar meer buikgriep.
Ik hoop dat ze morgen op de persconferentie die neusverkoudheidregel voor minimaal basisschoolleerlingen eraf halen, liever voor meer groepen maar goed. Mocht Rutte weer komen met: het gaat niet goed, dan vreet ik mn schoen op.
Dit hoop ik ook een beetje. In elk geval tot 12 jaar. Als ze hoesten en koorts hebben logisch maar een loopneus. Kom op, zijn broertje is peuter bij ons, die neemt alles nog mee...
Ik heb overleg gehad met school en omdat die loopneus voor ons herkenbaar is mag ze gewoon naar school. Gaat ze hoesten of krijgt ze koorts dan niet.
Pfff leuk. Zoon begint te kuchen. Nog niet hoesten maar njah. Hopelijk zet het niet door. Echt hè. Kan je het volk niet meer bang maken voor corona, maak je het volk maar bang voor een simpele verkoudheid want geen enkele ouder wil dat hun kind teveel school mist. Dus alle ouders zitten weer te stressen en zijn alert voor euhm,...niks eigenlijk.
Hier hetzelfde. Dochter begon zondag wat te kuchen. Is toch wat meer hoesten geworden, vandaag thuis gehouden. Wordt nog niet erger, dus hoop dat het nu minder wordt. Heb ze iig nog niet laten testen. Drogisten zullen er wel blij van worden zo ook de vitamine en verkoudheids middelen fabrikanten. Oudste is wel op school geweest, ze zei dat er veel kinderen ziekgenwkd.
Nou lekker dan. Daar ben je mooi klaar mee dan als je een kind hebt die vaak verkouden is. Hebben ze nog wel iets van een online alternatief ?
Geen idee, nog niets over gehoord. Ze hebben toen de scholen dicht waren wel gebruik gemaakt van basispoort, dus dat zal wel weer kunnen. Nu is mijn dochter weinig verkouden en anders kan ze prima wat lessen missen. Maar genoeg kinderen die echt wel les nodig hebben.