"...en sluiten we ieder risico op besmetting uit." Ik weet gewoon niet welke emoticon in moet gebruiken; of of of Echt een brief geschreven door iemand die graag daadkrachtig over komt. Maar uiteraard een totale illusie. Je kunt niet elk risico uitsluiten. En daarbij: ze volgen dus niet de richtlijnen van RIVM. Want die zeggen; na een negatieve test kun je maar school. Prutsers.
Oww ik blijf me nu opjagen hè. Want dat gekuch deed zoon vorig jaar ook. Is denk ik iets wat bij hem hoort bij kleine spanningen ofzo. School net begonnen en hij begint ook weer. Echt zo de keel schrapen. Heel irritant. Maar toen ik nog eens zei dat hij dat niet moet doen begon meneer dus meer te hoesten. Wel met slapen gaan 0 keer gehoest dus is gewoon een tik denk ik. Hoort misschien bij autistische kenmerken? Van die rare tikjes? Hoewel hij het de hele zomervakantie niet gedaan heeft.
Waarschijnlijk de spanning van weer naar school gaan. Mijn zoon heeft ook allerlei tics - kuchen inderdaad, hoewel hij nu vooral heel raar met zijn schouders loopt te trekken. Misschien omdat hij zijn kuch probeert te onderdrukken i.v.m. Corona. Hij moet morgen weer naar school...
RIVM site: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen Als je je hebt laten testen… Blijf thuis tot de uitslag bekend is. Als je ook koorts hebt of benauwd bent, dan blijven ook je huisgenoten thuis tot de uitslag van de test bekend is. Hebben je huisgenoten ook klachten? Dan laten zij zich ook testen. Als blijkt dat je op dit moment geen infectie met het nieuwe coronavirus hebt, mogen jij en je huisgenoten weer naar buiten. Je kunt zelf ook weer naar buiten en aan het werk, tenzij je daar te ziek voor bent. Kinderen mogen weer naar school en naar de opvang. Gaan de klachten niet over, worden ze erger of krijg je nieuwe klachten? Bel dan de huisarts. Bel in een levensbedreigende situatie altijd 112.
Zo gek, ik heb een meer actuele link en daar staat het niet duidelijk. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen
Aaai dat is ook zielig. We proberen het niet door te geven aan onze kinderen maar ook zij zijn angstig anders gaan ze de ene tic niet proberen te verbergen met een andere tic. Heel veel succes morgen op school voor je zoon.
Dat is niet een ‘meer actuele link’. Dat is gewoon een andere link binnen de site van het rivm. In jouw link staat ‘laat je testen*’ Als je daarop klikt kom je op de andere link uit met de meer uitgebreide info over hoe en wat over het testen.
Ik bedoelde niet dat die andere link niet goed zou zijn, ik bedoelde recentere link. Als je als rivm een nieuw artikel plaatst, houdt het dan volledig en niet dat je eerst weer verder moet klikken.
Het is gewoon andere info. De een gaat specifiek over testen en wat doen bij negatief/positief, de andere gaat specifiek over kinderen (en bij het stukje over het testen van kinderen linken ze netjes naar de test-informatie). Her staat er gewoon super duidelijk.
Hier ook een kuch tic bij de jongste. Gelukkig deed hij dat vorig jaar ook al, dus dat is bekend bij de juf.
Ik hoop dat de juf van vorig jaar het zich nog herinnert als de school me aanspreekt. Maar tja nu heeft hij wel een nieuwe juf. Is wel speciaal basisonderwijs dus ik hoop dat zoiets al wat bekender is bij hun. Hij doet het vooral met stilzitten. Maar het is wel een hele tijd niet geweest. Dus ik zit echt in alert-stand voor een idiote tic of verkoudheid op komst. Verkouden is hij al meer dan een jaar niet geweest. Hopelijk blijft dat ook uit. Gisteren de gember en citroen in huis gehaald dus dadelijk maar dat heerlijk pittig drankje maken en voor de rest maar extra fruit eten. Heeft net al een bakje bramen op.