Hoesten, wie heeft de! gouden tip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1985, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar de gouden tip om mijn meisje van het hoesten af te helpen. Ze hoest zich een ongeluk en ze word meerdere keren per nacht wakker. Vooral 's avonds na 16.00 en 's morgens zijn een ramp.

Ik ben al naar de ha geweest en we hebben iets gekregen wat haar slijmvliezen zou laten slinken. Dat helpt wel iets maar lang niet genoeg. Ze heeft veel slijm (ze knort erg) maar toch heeft een een droog hoestje, waarbij ze regelmatig kokhalst. Soms geeft ze over.

Dus ik ben op zoek naar de gouden tip, zodat papa, mama en kindlief een rustig weekend tegemoet gaan ;) Ik heb Bisolvon (heet dat zo) en tijmsiropp in huis, allebei geprobeerd zonder resultaat.

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Bij demi heeft nisykind van VSM heel goed geholpen.
    Verder stomen in een warme badkamer om het slijm los te krijgen. Als we dat bij demi deden dan spuugde ze daarna slijm op en was ze minder benauwd.

3. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    ik had het al opgeschreven in een ander topic, maar als je de waterkoker aanzet met de deksel open zodat het water blijft koken.
    en dit ongeveer 5 minutjes zodat er echt mist hangt in haar kamertje zal ze er iets minder last hebben. dan heb je eigenlijk het zelfde effect als in de badkamer (stomen)
    bisolvon werk hier ook een beetje.

succes, en sterkte voor je meisje

4. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik heb er gisteravond ook een topic over geopend...wordt echt gek van haar hoest,op de dag valt het wel mee...maar vannacht...weer een paar keer gespuugd en helemaal over haar toeren...
    Probeer echt van alles,stomen smeren met luuf,had vorige week van de huisarts neusdruppels gekregen voor het slijm in haar keeltje...maar niks helpt...zelfs de balsoclase zetpillen niet,verder bisolvon en daro voor droge hoest,thijm siroop...niks lijkt tehelpen....ze is verder dit keer niet ziek ofzo...bedje staat al schuin,ui onder haar bed....
    Ga vanavond de tip van de waterkoker en stroop met peper geven....hopelijk helpt het,en kan ik vannacht weer lekker slapen,want ik ben echt doodmoe...en ik hoop dat de kleine toch nog maar even blijft zitten....

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    tusikind van vsm, helpt hier echt supergoed en idd 's avonds lekker in bad of onder de douche.
    door de warme lucht komt het slijm los.
    evt handdoeken onder het matrasje leggen, zodanig dat het bovenlijf en hoofdje wat hoger komen te liggen.

succes!

joyce

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    balsoclase (pentoxyverine) zetpilletjes, bij de apotheek of betere drogist, is vanaf ca 1 jaar.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij hebben een luchtbevochtiger gekocht en die op de kamer van onze dochter neergezet en als ze er niet ligt te slapen doen we hem aan zodat de lucht steeds vochtig is. We kwamen erachter dat de lucht heel droog was nadat we een nieuwe babyfoon hadden waar luchtvochtigheid op werd aangegeven. Was steeds rond de 35% terwijl ongeveer 50% ideaal is. Ze hoest echt minder. Verder hebben we haar bedje schuin staan.
    Ik denk zelf dat mijn dochter misschien ook wat allergisch is en de hond daar geen postieve uitwerking op heeft en stof natuurlijk ook niet. Rot als je kleintje zo hoest..

Deel Deze Pagina