onrustig kindje graag wat ervaringen met inbakeren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chris81, Dec 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    hallo

ons zoontje is nu 5 weken, en wordt steeds onrustiger, gaat na een fles vaak eerst even de box in overdag, wordt na een half uur moe, nog even op de arm, dan naar bed.. maar dan is hij gelijk weer wakker, of slaapt net even een half uurtje, en begint dan, met huilen,trappelen, steeds er heen om even speen te geven maar op een gegeven moment is het echt brullen en raakt hij zo overstuur dat hij er soms van gaat spugen, op de arm wordt hij dan wel weer rustig maar gaat zodra je hem weer weglegt is het weer mis, vaak valt hij door vermoeidheid van het huilen en trappelen, een half uur voor de volgende voeding in slaap, slaapt dan even een klein uurtje en is weer wakker

s nachts gaat hij gelukkig na de fles wel gelijk weer slapen, maar is na 3 uurtjes weer wakker.

is het wat om te gaan inbakeren? en zo ja.. waar moet ik op letten bij aanschaf van een inbaker doek? en waar kan ik ze kopen?
    of hebben jullie andere tips tegen de onrust.

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Als je wilt inbakeren altijd even contact opnemen met je CB. Zij kunnen je leren hoe je het moet doen, waar je de (goeie) doeken kunt kopen etc. Je kan ook bijvoorbeeld een puckababy kopen daar heb je minder begeleiding voor nodig. Google maar eens op puckababy.
    Dus.. niet zelf gaan bakeren, even begeleiding vragen van het CB

3. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

Dec 10, 2007
    1,362
    0
    0
    Alkmaar
    Sluit me aan bij bovenstaande

Groetjes v Treintje

4. Barbapapa

Barbapapa Lid

Jun 11, 2008
    63
    0
    0
    Klopt, je kan het beste eerst even advies vragen bij het CB. Dat gezegd hebbende, wij hebben gewerkt met de pacco inbakerdoek, en dat werkte heel goed ( http://www.pacco.nl/compleetoverzicht.htm). Daarvoor werkten we met een luier met luiertape maar daar wurmpte ons kleintje zich gemakkelijk uit. De pacco doek zit dicht met klitteband en dat is een stuk steviger. Ze hebben gewone inbakerdoeken en ook een tinynanny voor als hij nog erg klein is, wij begonnen met de tinynanny en na de 5e week met de pacco doek.

Na zijn prikjes in de 9e week zijn we opgehouden met inbakeren en gebruiken een slaapzakje en dat gaat nu ook goed.

Voordat we inbakerden hadden we hetzelfde; hij leek zichzelf wakker te maken door met zijn armpjes te zwaaien. Met inbakeren sliep hij gelijk veel langere stukken en was hij ook blijer als hij wakker was.

5. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    Wij hebben ook een paar weken ingebakerd met de pacco doek. werkte goed, maar na een paar weken ineens niet meer. Wat overigens nog beter was voor onze onrustige en erg drukke zoon, was een bezoekje aan de osteopaat..

6. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    ja er staat hier woensdag een bezoek aan de chiropractor gepland, ivm lange bevalling en vacuumverlossing misschien kan ik dat eerst nog wel afwachten..

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Zou ik zeker even doen. Sterkte ermee..

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Heb vanaf week 2 tot 2,5 maand ingebakerd.

Wij hebben geen advies gevraagd bij het CB. Ik zou niet weten waarom. Wij hebben een paccodoek gekocht en daar staat heel duidelijk bij hoe je moet inbakeren.
    Het werkte super. Mijn zoontje sloeg zichzelf wakker en werd er oververmoeid van. Sinds inbakeren sliep hij heerlijk. Met 2,5 maand in een keer afgebouwd en dat ging ook meteen goed.

Dus wat mij betreft een aanrader!

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,199
    113
    Brabant
    (@ kiwi,) op het CB wordt er eerst gekeken hoe de heupjes zijn. Die moeten goed zijn (ja duh..;)), anders kan inbakeren kwaad. Maar die zak gebruiken is nog wel wat anders met losse doeken inbakeren.
    Die doek kun je idd zelf gebruiken, maar met losse doeken inbakeren vergt wel wat handigheid. Dus
    daarom: ga naar het CB

Wij zijn sinds bijna 2 weken aan het inbakeren en we hebben echt een ander kindje, en een andere mama. We zijn beiden nu veel relaxter. Zij ligt overdag gewoon in bed, ze slaapt niet altijd, maar ligt dan gewoon een beetje te murmelen en rond te kijken. We zijn ook verders volgens t boekje van Ria Blom aan het "werken". Want het ging me meer om de rust en regelmaat dan per se het inbakeren. Het inbakeren is een hulpmiddel daarbij.

Succes

10. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Hier ook een inbaker baby.
    Zoë was twe weken oud toen ze (ze sliep al in een slaapzakje omdat ze de dekens van zich aftrapte) dr pyjama broekje uit getrapt had in dr slaapzakje.
    Ze maaide zichzelf ook steeds wakker met die handjes en krebbelde dr hele gezichtje open.
    Op advies van het CB zijn wij gaan inbakeren (inderdaad met die ontzettend handige pacco-doeken).
    De eerste twee keer kwam er eenbeetje verzet, maar daarna was t over en sliep ze heerlijk. Ze valt over het algemeen binnen 10 minuten in slaap en slaapt minstens 2 uur aan een stuk.
    Een week of 3 geleden is ze opgenomen geweest in het ziekenhuis en vanwegen de draden bakerde ik daar overdag niet in, ging best goed. Maar zodra we thuis warenging het weer mis. Dus nu wordt ze nog steeds ingebakerd. Werkt goed voor ons allebei!

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij zijn met rosanne ok met 3 weken begonnen met inbakeren wat maar een paar weken goed ging en ze vond het vaak niet eens lekker en werd er soms alleen maar onrustiger van. Ik ben vorrige week vrijdag en woensdag geweest en hij denkt dat ze KISS heeft. ze heeft nu 2 behandelingen gehad en het gaat al een stuk beter ze is nu ineens heel erg rustig.
    Ik zou dat eerst afwachten voordat je met inbakeren begind. MIsschien is het zometeen wel verholpen

12. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    ja ga eerst woensdag de chiro afwachten, zelf zie ik nog het meeste heil in het slaapzakje van puck a baby, s nachts is het namelijk geen probleem, hij krijgt zn fles en slaapt weer verder.. t is echt overdag, we moeten hem meer rust en regelmaat geven, gewoon een uur, 1.5 uur na de fles na het spelen naar bed zora hij moe wordt,
    nu moppert hij wel in bed,.. maar is wel rustig, is continue zn speentje kwijt. maar lijkt al wel wat in te dommelen, gewoon ff doorpakken nu. we waren veel te veel met hem op sjouw.

13. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hi,

Ik ben ook na 2 weken in gaan bakeren. Ook zonder het CB in te schakelen. Lily werd er veel rustiger van, ik heb het tot 8 weken gedaan. Gewoon met een flanellen luier. Alleen haar armpjes ingebakerd. Helemaal super.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    De heupjes worden toch niet ingebakerd?! Hier niet in ieder geval, alleen armpjes strak en de rest gewoon vrij.
    Tegenwoordig hoor je overal advies bij het cb te vragen, lijkt het.
    Bij ons cb konden ze me niet eens een antwoord geven of ik hem kon inbakeren na de prikjes, dat wisten ze niet. Dus geen adviezen van het cb voor mij.

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Met inbakeren sowieso alleen de armpjes straks, de heupjes vrij laten!

Share This Page