Wat vind je het leukste kinderspel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luppy, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik moet het stiekem toegeven, ik vind het ontzettend leuk om treinbanen en knikkerbanen te bouwen met mijn peuterzoon. Ik ben geen knutselmoeder, kan niet tekenen, niet kleien, niet verven, geen koekjes bakken, maar ik kan wel meterslange treinbanen met tunnels en bruggen bouwen en ik heb altijd nog ideeën over als de onderdelen voor de knikkerbaan allang op zijn.
    Wat vinden jullie het allerleukst om samen met je peuter te doen, waar kun je zelf ook nog van genieten alsof je nog een kind bent?

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Ik vind lego echt geweldig!! Kan enorme bouwwerken, garages en glijbanen bouwen met mijn jongens. En natuurlijk vind ik stiekem dat we nog nog lang niet genoeg hebben....daar denkt manlief natuurlijk heel anders over (en heeft hij ook wel een beetje gelijk in).

Groetjes, Josie

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lekker met hem lopen of fietsen. Knoeien met water zomers en loco voor peuter/kleuters. Als ik Justin zie genieten, geniet ik ook!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als hij onderweg een spelletje zelf verzint.. mama.. mag ik hier heen? en dan wijst hij naar het fietspad. Dan moet ik hem kietelen en zeggen 'nee, mal kind dat is gevaarlijk' en andersom 'moet' ik dat ook doen en gaat Justin mij kietelen en 'waarschuwen'. Of lekker gek doen, liedjes zingen. Ach zoveel, maar nogmaals als Justin geniet vind ik het allemaal ook leuk.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    knutselen vind ik erg leuk, maar ja dat heb ik altijd al leuk gevonden en nu met mijn dochter lekker met verf kliederen en knippen en plakken of buiten in de zandbak.
    of gewoon een boekje lezen op de bank.

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    kleuren, met de barbies spelen, of met de playmobiel. wat onze favoriete spelletje op het moment is, is dat mijn dochter kapper speelt, ze doet dan net of ik naar een feest moet en kamt dan mijn haar en doet er heeeel veeeeel speldjes, elastiekjes is, en gaat steeds minder hardhandig (het is wel een werk om al die speldjes ed te verwijderen, vooral als de bel gaat:D)

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Eerlijk gezegt hou ik helemaal niet van samen spelen.
    Maar moet zeggen dat Valerie ook nog een stuk jonger is, dus knutselen en koekjes bakken kan dus ook nog niet echt samen.
    Wat ik wel leuk vind is liedjes zingen en lekker met haar wandelen.

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dansen!
    Joey wil altijd dansen met mama!
    Dan pakt hij mijn handen vast en staan we samen te springen en te hupsen op K3.

Voorlezen vind hij ook geweldig!
    Samen op de bank weggekropen, zo kunnen we heel lang zitten!

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik kan niet wachten om met haar te gaan knutselen en lego bouwwerken te maken.

Op dit moment heeft ze daar nog geen geduld voor, verstoppertje, pak me dan etc zijn nu nog de favoriette spelletjes.

En samen fietsen vinden we beide ook heerlijk.

Met papa wil ze het liefste de hele dag voetballen, haha ja ja het is echt een meisje maar de pop ligt onder de bank en de bal moet de hele dag bij haar zijn :).

10. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Je kan eens kijken naar het hopla-spelletje. Het zit in een koffertje en staat bij de spelletjes in de speelgoedwinkel. Volgens mij heet het "waar is hopla". Je kan hem aanzetten en verstoppen, hij roept dan om de zoveel seconde hopla,hopla,hopla. En je hebt er ook nog kaartjes bij die je eventueel kan gebruiken voor het zoeken. Hier is het echt een topper! Zeker als ik zelf even geen zin heb om in alle onmogelijke hoekjes te kruipen om me te verstoppen of als ik geen inspiratie meer heb om me te verstoppen....

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Goh dat klinkt erg leuk!
    Daar ga ik eens naar kijken :)

Bedankt voor de tip!

12. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    eigenlijk alles, spelltjes, duplo fietsen enz.

ja zingen doe ik wel vaak en voorlezen ook.

kan helaas niet kiezen

13. Iris is helemaal gek van mini loco en verder met dit weer weer lekker fietsen

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    We lezen veel samen, maar ook verfen staat hier in de top tien.
    En als het geregent heeft gaan we altijd samen de grootste regenplassen uitzoeken om in te stampen, heerlijk!

15. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Heb het vandaag gekocht, en het is een erg groot succes!!!

Heel erg bedankt voor de tip.

Groetjes
    B en N

Deel Deze Pagina