Hoi allemaal, Ik vroeg me af hoeveel volwassen en kinderen jullie gaan uitnodigen of hebben uitgenodigd toen je kindje 1 jaar werd? Wij twijfelen nog erg hoe klein we het moeten houden in verband met de drukte. Tot nu toe zijn we met 16 volwassen (inclusief onszelf) en totaal 3 kinderen waarvan 1 baby. Zou dit te druk zijn? gr vruchtje
Hangt heel erg af van je kind. Wat vindt hij van drukte? Mijn dochter vond met 1 jaar het wel leuk, maar het leukst was toch `s avonds toen iedereen weg was en alles op z`n plek stond en dochter weer lekker kon spelen. Haar 2de verjaardag vond ze veel leuker en was ook echt jarig.
Wij hadden er ook ongeveer zo veel. Zolang iedereen op zn plek bleef kletsen ging het wel goed, maar in het begin toen iedereen zo'n beetje tegelijk binnen kwam en met zn cadeau aan kwam zetten raakte ons zoontje wel wat overprikkeld. Dus spreid het over de dag zou ik zeggen of leid het zelf in goede banen door gedoseerd cadeautjes aan te bieden, niet ook nog eens muziek aan te zetten en je kind niet van schoot naar schoot te tillen etc. Maar ligt ook erg aan het kind natuurlijk. over het algemeen vindt ons zoontje drukte en aandacht wel heel leuk, maar als je kind niets gewend is, is zo'n verjaardag wel heavy!
Hangt af van je kind. Mijn advies maak het niet te druk, want je kindje heeft er niks aan jij zelf ook niet... en een 1e verjaardag is bijzonder nl. Ik nodig met de 2e verjaardag van mijn zoon minder mensen uit dan vorig jaar, vorig jaar was het veel te druk voor mijn zoon. En ik had het verdeeld over 2 dagen. 1 dag in het weekend voor mijn vrienden en kenissen en op de verjaardag zelf mijn familie.
Ik denk dat het verder ook afhangt van hoeveel ruimte je hebt. Wij hebben het gevierd in een zaaltje van 10 bij 10 ongeveer, op m'n werk. Net naast het midden een tafel waar 15 man aan kon zitten en verder veel loop en kruip ruimte dus voor onze dochter. In totaal waren er zo'n 20 mensen + 2 baby's . Ging prima zo, maar ze had dus alle ruimte...
Hmmm... Hier was het toch wel wat drukker. Zo'n 25 volwassenen en 8 kindjes denk ik. Ze vond het iig heerlijk die drukte. En was erg dankbaar voor alle kadoos! We hebben het gewoon thuis gevierd. Maar uiteindelijk is het natuurlijk wel afhankelijk van je kindje..
Volgens mij hangt dit van je kindje af en hoeveel prikkels hij / zij kan hebben. Wij hadden: 3 opa en oma's 2 zussen 2 zwagers 1 neefje 2 vriendinnen 3 kinderen en wij natuurlijk (2 + 1) In het totaal dus 16 waarvan 5 kinderen. Goed te doen maar wel in de tuin. Ik vond het prima zo, ook wat betreft aantal kadoos. Ik heb zelfs een paar dingen na zijn verjaardag weggezet en pas maanden later weer tevoorschijn gehaald.
het ligt er denk ik ook een beetje aan hoeveel ruimte je hebt. Roos werd in de zomer 1 en we hebben het dan ook in de tuin gevierd. Het was erg druk en volgend jaar ga ik dan ook alles klaarzetten op een grote tafel zodat ik zelf ook kan genieten. Dat het druk was vond ik alleen maar leuk, Roos snapte er niet veel van maar ze word maar 1 keer 1 en dat ze dan veel prikkels zou krijgen is voor mij ook niet heel erg, de dag daarna is alles weer normaal
Hier was het ook druk, zo man of 35 inclusief kids. Geen problemen gehad en zo hebben we alle 3 haar verjaardagen nog gevierd!
Ons zoontje kan niet zo heel goed tegen drukte ,dus wij hadden het in 2 delen. Bij beide delen waren ca 10 volwassenen en 4 kids. Nu kan hij wel goed tegen drukte ,toch gaan we zijn 2e verjaardag weer in 2-en doen. Beviel eigenlijk best goed
Wij nodigen helemaal niemand uit ! Iedereen die komen wil is vrij om te komen. De eerste verjaardag van de oudste twee hebben we wel bewust heel rustig gehouden (maar een stuk of 15-20 mensen incl ons zelf) maar dit ivm andere dingen ! De tweede verjaardag is het een stuk drukker geweest, en heb eigenlijk geen idee hoeveel er toen geweest zijn. De eerste verjaardag van onze derde is over 3 weken en zal waarschijnlijk ongeveer net zo druk worden als de tweede verjaardag van de eerste twee.
Wat een hoop mensen allemaal. Ik verwacht 6-8 gasten voor de eerste verjaardag van onze oudste. De ouders van mijn man, mijn vader, mijn opa, mijn beste vriendin en haar dochtertje van 6 en misschien mijn zusje. En dat vind ik al meer dan voldoende. Bij de oudste kwamen er 15 mensen of zo en dat was veeeeel te veel. Hij vond het zelf helemaal niet leuk, ik rende me rot om iedereen te bedienen, en mijn huis was een chaos na afloop. Nu heb ik echt alleen mensen gevraagd die de jarige Job zelf min of meer goed kent en leuk vindt om te zien. Mijn moeder is helaas op vakantie, dus die komt al niet (terwijl hij haar wrs het beste kent van iedereen...). Het duurt hier ook niet zo lang, vanaf half 4 en de opa's en oma blijven eten. Dus da's nog wel te overzien, voor zowel mij als de jarige zelf, denk ik.
wij hebben beide een grote familie met wie we goed contact hebben en een flike stapel goede vrienden. Dus dan zit je al snel op 80 mensen.Ren je rot show doe ik allang niet meer. Wij dekken een grote tafel en dan is het zelfbediening. Het eten doen we ook in buffetvorm en iedereen mag zichzelf voorizne. En de chaos, tja..... ff handen uti de mouwen en klaar is kees
Nou, ik heb het bij mijn nichtje gezien! Die werd vorige week 1 jaar en dat huis was echt helemaal vol! Mensen konden niet eens meer zitten! No Way dat ik dat over 1,5 maand ook zo ga doen! Lekker alleen de familie en wat goede vrienden (zit je toch nog wel aan 25 man) en dan lekker van 2 tot 5 ofzo.
Over twee weken in een klein zaaltje van twaalf tot drie met zo'n 30-40 personen. Mijn zoon houdt van aandacht en zal het op het moment zelf prima vinden. Daarna is hij meestal overactief. Daarom kort maar krachtig..
wij hadden op zaterdag voor vrienden en zondag voor famiie en zitten in okt mar buiten grote tent met warmte lampen en ging kei goed. vrienden groep is man of 25 en 3 kids en familie rond de 20 denk ik waarvan wel 4 kids, ging super en was van 3 tot 6 t drukste en daarna rustiger maar ging goed. vond t wel leuk zo
ik zit ook met dit 'probleem'. Ten eerste vieren we ook mijn verjaardag dan, aangezien er 1 dag tussen zit . Ten tweede ons huis is niet groot. Als iedereen komt zit ik op 18 mensen inclusief 4 kinderen. Ik kan die mensen niet eens kwijt, om het in tweeen te doen op 1 dag vind ik anders ook zo druk voor haar maar ja...kan toch moeilijk tegen opa en oma zeggen je mag tussen 10-12 komen??? Als ze eerst nog een uur moeten rijden om hier te zijn. We willen het wel met bepaalde uren doen... ik wil de uitnodiging deze week maken dus ik weet het echt niet
Gister gevierd en even tellen... Er waren stuk of 20 volwassenen en 5 kinderen. Woonkamer zat vol, paste net, en het was supergezellig. We hadden gewoon gezegd dat iedereen zelf mocht weten hoe laat. Jayro kan namelijk makkelijk een dag zonder slaapje. Was ook allemaal geen probleem. De eerste mensen waren er rond 11:00, om 14:00 was echt iedereen er, de eerste gingen rond 16:00 weer weg en om 17:00 was iedereen weg. Het beviel heel goed, want vond het gezellig dat iedereen er ook tegelijk even was en door het verloop was het echt maar een paar uurtjes druk en had je buiten die paar uurtjes evengoed tijd voor iedereen.