mag ik misschien jullie schema weten van kindjes die ongeveer even oud zijn? ik had hier een vast schema met flesjes, slapen enz maar hij gooit alles in de war momenteel dus eigenlijk is het een beetje zoek...
wij hadden tot 3 weken geleden ook een heel mooi vast schema, niks meer over. misschien de leeftijd? ik volg haar nu maar gewoon, totdat er weer rust in dat lijfje is en ik weer een beetje kan sturen?
7/8 uur 1e fles 180cc Nog even slapen 1u/1,5u Spelen/zingen/in bad/kroelen 11/12 uur 2e fles 180cc Naar bed Spelen/zingen/kroelen 15/16 uur 3e fles 180cc Naar bed Spelen/zingen/kroelen 19/20 uur 4e fles 180cc Nog even lekker kroelen, gtst kijken (meer voor mama) Naar bed Tussen elf en twaalf de laatste fles 180cc Dan doorslapen tot 6 uur half 7. Ik laat haar zelf bepalen hoelang ze wil slapen, soms is dit een uur, soms wel 3 uur. Hier heb ik niet echt een ritme in.
Ons schema is ook helemaal zoek. Ze drinkt slecht, slaapt kort. Ik vermoed een sprongetje. Normaal kon ik d'r heel makkelijk sturen, maar ze schopt nu alles in de war. Dit doet ze eigenlijk telkens met een sprongetje en dan ineens is het weer over en drinkt ze weer, slaapt weer..
Ach hier bijna 5 maanden en nog geen schema! Vind het nu onderhand ook wel eens tijd worden hier maarja afdwingen vind ik ook weer zo wat! Khoop dat jij snel weer een goed ritme hebt gevonden!
hier hadden we ook een vast schema maar sinds ik weer aan het werk ben zo'n drie weken geleden is het overdag compleet anders! max krijgt 's morgens om een uur of 9 de eerste fles om half 11 een fruithapje dan om 1 uur weer een fles om 5 uur een fles om 6/7 uur wat groenten om 8/9 uur de laatste fles met wat rijstebloem en dan slaapt hij door tot de volgende ochtend. qua slaapjes...hoe hij er zin in heeft...eerst hadden we daar een vrij strak schema in maar dat is helemaal weg dus...
toevallig wij hadden precies hetzelfde schema, behalve dan de hapjes want ze krijgt bv. Maar de tijden van de voedingen waren hetzelfde. Tot een paar weken geleden, nu kan ze amper 7 uur doorslapen `s nachts. Hoop dat het snel weer veranderd, anders mag ze mooi een ander huisje zoeken
Ik ben nog niet echt actief hier op de site maar zit inderdaad ook met zo'n zelfde probleem. Kyann is nu net 4 maanden en we proberen nu al een tijdje om van 6 naar 5 voedingen te gaan en hij had hier eerst wat moeite mee. Nu gaat het wel, al drinkt hij vaak zijn flesje niet helemaal leeg... Zijn schema is: - Rond 9.00u krijgt hij zijn eerste flesje met 180cc, waarna hij lekker in de box of op zijn kleedje speelt; - Tussen 12.00-13.00u krijgt hij fruithapje en dit vullen we aan met een half flesje (90cc). Hierna gaat hij naar bedje tot hij zichzelf meldt; - Rond 17.00u krijgt hij zijn groentehapje, aangevuld met een half flesje (90cc). Hierna gaat hij weer naar bedje tot hij zich meldt; - Rond 20.30-21.00u krijgt hij weer een flesje met 180cc en hij blijft dan meestal wakker tot zijn laatste voeding; - Rond 0.00u krijgt hij zijn laatste voeding van 180cc en daarna gaat hij zonder problemen slapen tot de volgende ochtend. Rijstebloem wil Kyann tot zover niet, maar dat is bij elk kindje verschillend natuurlijk. Ik kan alleen maar zeggen dat je in jouw eigen strategie moet geloven en dat je kindje zich vanzelf aanpast. Dat is hoe ik het ervaren heb tot zover...
he welkom!! hahhaha ik geloof heel hard in mijn eigen strategie, maar als mevrouwtje in een sprong zit zoals nu dan kan dan heb ik niks in te brengen. Wij zaten al weken op 4 voedingen en nu op 5/6 voedingen. Normaal moest ik haar wakker maken na 4 uur slaap maar nu meld ze zich al na 3 uur. Ze laat zich nu helemaal niks bepalen, hoop echt dat het snel verandert. Word hier zelf ook altijd een beetje onrustig van
hihi dan zal ze waarschijnlijk een sprongetje aan het maken zijn gaat vanzelf weer over Max begint nu volgens mij ook aan zijn sprongetje! en anders verkopen we ze toch gewoon haha
Hoi Hoi.. Wij hebben hier zo'n zelfde probleem.. we zitten al een paar weken op 4 voedingen en dat is voor hem ook prima, nu slaapt ie helaas al zeker een week of 2 heel slecht overdags.. hoe moe hij ook is.. slapen ho maar.. Sinds gisteren haal ik hem wat vroeger uit z'n bedje voor z'n eerste fles zodat hij overdags iets meer slaap heeft.. met resultaat gisteren heeft hij i.p.v 0 uren 2x2.5 a 3 uren geslapen.
8.30/9.00: flesje 10.30 - 11.30: slapen 12.30: flesje 14.00 - 15.00: slapen 16.00: flesje 17.30-18.00: slapen 20.00: fles en naar bed voor de nacht 23.30: fles De laatste week komt Tobias wel opeens om half vijf om wat te drinken. Ik ben nu op dit moment borstvoeding aan het afbouwen maar voor die nachtvoeding bied ik 'm toch maar de borst aan. Ten eerste omdat hij anders over z'n maximale hoeveelheid flesvoeding zit en ten tweede omdat het maar een paar slokjes zijn en hij vervolgens weer in slaap valt. Ik vind het ook wel gezellig