Hoelang wachten met gemeenschap bij schimmelinfectie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moonique, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Verloskundigen,

Ik heb sinds vorige week bruine afscheiding , en nu had ik afgelopen november een missed abortion gehad , ik was in mijn 15e week toen we er achter kwamen dat het kindje in de 13e week overleden was. De enige symptoom die had was wat bruine afscheiding dus je begrijpt waarschijnlijk mijn paniek wel toen ik ineens weer bruine afscheiding had. Gelukkig kon ik nog voor de paasdagen tussen door langs komen bij de gynaecoloog om te zien dat alles oke is ze vertelde mij dat ik een schimmelinfectie had en dat was de boosdoener van de bruine afscheiding.
    Helemaal in tranen (van opluchting) heb ik haar bedankt voor haar tijd en ben ik weer gauw naar huis gegaan. Ze had mij nog verteld dat ik "de boel" even wat met rust moest laten, ik ben vergeten te vragen voor hoe lang dus. Niet dat ik bij thuiskomst meteen weer gemeenschap wilde hebben maar ik wil graag weten wanneer het weer kan en is het ook besmettelijk voor mijn man? ik heb er zelf geen jeuk van maar het voeld wat branderig.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Monique,

heb je een behandeling gekregen tegen de schimmelinfectie? Dat is namelijk wel van belang!
    Het is beter te wachten met gemeenschap tot het over is, anders heb je kans dat je het nog meer uitbreidt. Je man kan het ook krijgen ja, maar als hij gezond is en een goede weerstand heeft is die kans heel klein.
    Als je geen medicijn hebt gekregen moet je dat even bij de husiarts halen, je kunt ook bellen en dan legt de assistente ene recept klaar (canesten vaginaal tablet en zalf). Kuurtje duurt meestal 3
    dagen, dus daarna kun je weer vrijen (als je klachten ook over zijn).

Mirjam

3. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Bedankt voor je snelle antwoord Mirjam,
    De gynaecoloog zei dat ze me er niks voor ging geven omdat het toch steeds weer terug zou komen tijdens de zwangerschap en dat als ik erge jeuk zou krijgen dat ik dan wel terug mocht komen voor een zalfje.Maar het is dus wel belangrijk dat ik er iets voor krijg? Wat vind ik dat nou vervelend dat ze me laat wachten tot het erger word ik dacht echt dat het vanzelf weer over zou gaan.Wie zou ik nou hierover terug bellen mijn gynaecoloog of mijn huisarts?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Monique,

even bellen met je huisarts. Ik ben het niet eens met de gynaecoloog. als je het goed behandelt en goede voorzorgsmaatregelen neemt hoeft het niet terug te komen. Dus husiarts bellen voor een recept. verder: elke dag wassen met alleen water (geen zeep, douchespul of intiemspul), katoenen ondergoed (geen strings, dan heb je veel huidcontact met je broek of rok die misschien van polyesther oid is gemaakt en dat broeit/schuurt en verhoogt de kans op infectie weer)), liefst geen inlegkruisjes (dat broeit en vergroot de kans op infectie) dan liever wat vaker ondergoed wisselen. Ondergoed wassen op 60 graden. Niet te zoet eten, wel extra yoghurt en karnemelk. bij jeuk NIET krabben, dan verspreidt je het namelijk. Eventueel koelen.
    Succes!

Mirjam

5. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Dankjewel Mirjam! voor de goede adviezen,
    Mijn huisarts heeft mij een zalf voor geschreven wat ik 3 dagen moet gebruiken. Verder heb ik karnemelk in huis gehaald en yoghurt. Ook maar wat extra katoenen slipjes zodat ik per dag vaker kan verschonen, komt volgens mij wel goed zo.

Deel Deze Pagina