Ik weet echt niet meer of dit normaal is... mn mannetje slaapt s nachts echt super. 10 uur tussen de voedingen is al heel gewoon met uitschieters naar boven. Maar overdag slaapt hij zo moeilijk in. Na de laatste fles leggen we hem weg, dan brabbelt hij wat en slaapt gelijk in. Overdag gaat het anders. Als hij de fles heeft gehad, spelen we nog even met hem.. kijkend naar wat hij aan kan. Zodra hij begint te gapen of jengelig wordt, leg ik hem in bed. Zodra ik hem neerleg in zn slaapzak, begint hij al te huilen en dit gaat steeds harder. Net was hij 20 a 25 minuten hard aan het huilen van achteruit zijn keel. Ik ga wel kijken tussendoor maar dan heeft hij zn ogen dicht. Soms geef ik hem zn speentje maar deze pakt hij meestal niet aan. Een maand geleden had hij dit niet zo extreem, maar nu gaat het echt heel hard af en toe. Ik probeer niet teveel toe te geven, omdat ik ook wel eens heb gehad dat hij begon te lachen als ik boven kwam om zn speen te geven. Dus ik probeer langer vol te houden en dat werkt op zich ook wel. Maar dat schreeuwen achteruit de keel,.. is dat wel normaal? Ik merk dat ik het best lastig vind om nog onderscheid te maken in of hij nu gewoon moe is en moeite heeft om in slaap te komen, of dat hij ergens anders lat van heeft.
Na een half uur a uur is hij trouwens ook weer wakker. En valt hij meestal ook niet gelijk weer in slaap. Kan ik hem dan beter laten liggen of hem er beter uithalen en later weer laten slapen als hij weer moe is?
Hoi hoi, Het is echt een lastig probleem. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er iets aan de hand is, maar dat moeheid en/of gewoonte speelt. Hij slaapt in de nacht echt lang voor een baby van die leeftijd. Hij wil de schade overdag inhalen, zowel wat eten betreft als aandacht. Ieder kind heeft zijn eigen slaappatroon, en blijkbaar hoort dit bij hem. Toch zou ik wel zo doorgaan als je nu doet. Het kan zijn dat hij toch weer wat meer slaap gaat pakken overdag. Wat ook nog kan is dat het overdag te druk is voor hem, waardoor er prikkels uit moeten, en die huilt hij er dan uit. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes Adrienne
Oke.. dus dan maar een poosje laten huilen zoals ik nu doe? Heb hem net ook weer in bed gelegd, en ook nu huilt hij hard terwijl hij echt moe was. Wel lastig elke keer.. En als hij tussendoor wakker wordt, kan ik hem dan ook het beste laten liggen, of dan bij me nemen en daarna weer in bed leggen?
Hoi hoi, De slaapcyclus van een baby duurt maar 45 minuten, dus zou ik als hij tussendoor wakker wordt, proberen of hij nog wil verder wil slapen, en hem laten liggen. Volg vooral je gevoel hoor! Groetjes Adrienne