Ja of nee? Zoon geeft in de zomer aan last te hebben van het licht en heeft dus vorig jaar een gewone zonnebril opgehad. Hij heeft -1.75 en -2.75 en zonder bril moeite met fietsen e.d. In de zomer wil hij uiteraard ook fietsen dus ik vraag me nu af of een zonnebril op sterkte voor een kind een goed idee is.
Ik zou zeggen, waarom niet? Als hij gewend is een bril te dragen, zal een zonnebril op sterkte alleen maar fijn zijn, toch? Of misschien 1 met meekleurende glazen? Heb ik zelf geen ervaring mee (weet ook niet wat dat kost?), maar kan me voorstellen dat dat, zeker voor een kind, ideaal is.
Ik heb altijd geleerd dat het beter is om een kind een petje of iets dergelijks op te zetten dan een zonnebril (oogarts en opticien) Kinderogen kunnen door het gebruik van een zonnebril lui worden voor zonlicht waardoor ze nog gevoeliger worden voor welk licht dan ook. Alleen in de sneeuw en in de woestijn ed is een zonnebril echt aan te raden voor jonge kinderen. Misschien advies vragen aan je oogarts? Ik zie nu dat je kindje extreem prematuur was.. ik zou advies vragen aan de kinderarts.
@Cygnet, vandaar ook mijn twijfel. Ik heb ook begrepen dat teveel beschermen tegen licht in de ogen niet goed is. 13 mei moeten we weer naar de oogarts, dan ga ik het daar aankaarten, ik heb namelijk de indruk dat fel licht hem meer dan zou moeten belemmert in zijn doen.
Wij hebben in die gevallen dat zon echt fel is en zij toch een zonnebril wil, een zonnebril die over haar eigen bril heen past.
Nooit gehoord dat dat zo slecht is! Mijn oudste heeft graag een zonnebril op! Beter niet dus.... dacht dat zonlicht in de ogen voor niemand goed is....