Hoi, Ons meisje is bijna 7 maanden en het is nog niet van toepassing. Maar ik vroeg me af wanneer je het beste met opvolgmelk kunt stoppen?
Wij zijn nu aan het afbouwen. Dit is hoe wij het doen/gedaan hebben Dag 1; tussen de middag bij het brood 50/50 gedaan met gewone melk en nr 3. Dag 2; Tussen de middag helemaal over op halfvolle melk Zo een week gelaten na een week de ochtend fles in een paar dagen afgebouwd naar halfvolle melk. Nu zijn we bezig met de laatste fles. Hij krijgt 180 cc + 6 scheppen normaal. Ben zo begonnen; 1e dag; 150 + 5 + 30 halfvolle melk 2e dag; 120 + 4 + 60 halfvolle melk 3e dag; 90 + 3 + 90 halfvolle melk .... Hier zijn we nu gebleven vandaag. Morgen krijgt hij het zelfde als vandaag. Probeer het nu zo in te schatten met afbouwen dat we zo uit komen dat het pak opvolgmelk op is. Verwacht dat we dit weekend helemaal over zijn op halfvolle melk 's ochtend en 's avonds krijgt hij het nog warm in een fles. 's middags drinkt hij het gewoon koud uit de koelkast een plastic bekertje.
Ik kreeg als tip om rond 11 maanden een beetje melk te laten proeven. Vindt ze het lekker dan rond het jaar in 1 keer over. Vindt ze het niks, dan langzaam opbouwen. Succes!
Ik ben ook langzaam aan het overstappen. Ze krijgt nu nog 180+6 door haar pap. Lunch kreeg ze eerst 150+5. Eerst paar dagen 120+4 en aangevuld met halfvolle melk. Toen pasr dagen 90+3 en aanvulling met halfvolle. Nu al een pasr dagen 60+2 en halfvolle. Sinds vandaag gewoon helemaal halfvolle. Wel nog warm. Wil dit langzaam afbouwen naar lauw en dan gewoon koud. Ik heb nog een pak staan dus die maak ik op. Vroeg me wel af of ik de pap ook gewoon kan mengen met halfvolle melk. De laatste fles laat ik nog even zo. Denk dat ik nu eerst de ochtend afbouw.
Zoon 1: vanaf 11 maanden gaan afwisselen: kv en gewone melk, dag na zijn verjaardag volledig over Dochter: met 13,5 maand helemaal overgestapt. Wat langer door gegaan ivm een vakantie.. dat vond ik wel praktisch.
Bij beide jongens zijn we vlak na hun eerste verjaardag in 1 keer overgestapt op gewone melk. Probleemloos.
Hier ook pats boem in 1 keer overgestapt. Met 1 jaar pak opvolgmelk opgemaakt en daarna melk gegeven. Ging zonder problemen.
Hier lunch begonnen met 11 mnd, ochtendfles met 11,5 mnd en daarna toen poeder opwas ook avondfles binnen een week
Hier met 11 maanden. Toen was de opvolgmelk op en vonden we het wel tijd voor gewone melk. Ook in een keer overgestapt. Was geen probleem.
Bij beiden hier met 11maanden overgegaan. De pot poeder was op en heb gewoon geen nieuwe meer gekocht. Kleintjes zijn dol op melk en drinken het graag
Wij zij een paar dagen voor haar eerste verjaardag gestopt. Pak was toen op! Ik was ook blij van die flessen af te zijn trouwens, en dochter ook want die vond er niks meer aan
En geef je dan nog wel een fles s avonds en s ochtends? Of geef je dan een rietjesbeker? Of helemaal geen melk meer s avonds?
Bij mijn zoontje met 13 maanden. We hebben een neefje die is nu 18 maanden en krijgt nog 2 flesjes per dag
Bij onze oudste in een keer zonder problemen overgestapt bij 1 jaar. In de avond krijgt hij nu nog steeds een flesje opvolgmelk, volgens schoonmoeder goed voor de vitaminen en hij vindt het heel lekker. Het is traditie geworden voor hem zeg maar. Hij krijgt de melk dan in een flesje, vindt ie fijn..
Mijn dochter is nu bijna twee en krijgt s'ochtends nog een fles opvolgmelk met pap. Ze lust helaas geen koemelk, dus ik heb zoiets van dan krijgt ze tenminste nog een keer melk binnen op een dag.