wat zeggen jullie als anderen je baby "beoordelen"?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door plokkeplok, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. plokkeplok

28 jun 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Het valt me op dat veel mensen in onze omgeving graag even hardop constateren wat er "mis' met onze 6 maand oude baby is. Dat ze (te) lang is of flaporen heeft, of weet ik het.
    Ik begin me er aan te ergeren. Het is een mooie gezonde meid. Ik weet ook wel dat ze niet perfect is, maar ik ga toch ook niet eerst alle "fouten" bij mensen aanwijzen voordat ik ga zitten voor een kopje thee. Bovendien vind ik dat ze even gewoon baby mag zijn zonder aan alle schoonheidsnormen te moeten voldoen.

Hebben jullie een gevatte opmerking waar je dit soort gedrag gelijk de kiem in kan smoren?

Ben benieuwd!

2. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een domme mensen heb jij in je omgeving!

Ach, mijn ventje werd laatst 'Hollands welvaren' genoemd, een ander zei bolle toet... Ik heb er ook maar niks op gezegd, zoek ook nog steeds naar dé opmerking.

Ik lees mee dus, hihi!

3. gusto

gusto Niet meer actief

Jeetje, dat vind ik echt wel heel erg onbeschoft, als mensen dat zo zeggen. Heb ik gelukkig nog nooit mee gemaakt.

Ik zou er boos van worden en dat ook uitspreken denk ik. Mijn kinderen waren niet moeders mooiste toen ze net geboren waren (leuk opgedroogd hoor :D)maar O wee als iemand dat tegen me had gezegd. Die had gelijk kunnen vertrekken...

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow ja heeft ze flaporen? Ja gelukkig maar! Als ze u oren had,...

Zoiets? :)

Ik vind het wel heel erg onbeschoft en zou zoiets nooit zeggen! Zou op het moment zelf ook heel verstomd staan en geen antwoord hebben pfff.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hihi reactie van sydneys....
    Die is leuk om als reactie te geven.

Maarre meen je nu dat mensen in je omgeving zulke dingen zeggen, pffff
    Kijk mn vriendin en ik hebben t ook weleens over de flappies van onze zoontjes....maar dat gaat liefdevol zegmaar.....

6. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Wat ontzettend lomp en onbeschoft! Ik vind het niet normaal om iets negatiefs over het uiterlijk iemand anders kind te zeggen.
    Gelukkig heb ik het zelf nog niet meegemaakt. Lijkt me zo rot om te horen! Wat zeg je er zelf van?

7. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja weet je mensen denken daar niet echt overna, iig niet als ze zelf geen kinderen hebben. Is gewoon erg kortzichtig. En ik denk ook dat heel veel mensen niet in het "groepje" willen horen van mensen die zeggen: ohhh wat een mooie baby (en dat dus niet vinden). Dan willen perse heeeel eerlijk zijn. Haha ach ja, al onze baby's zijn knap! Mijn rossige clowntje met wipneusje en giga ogen en mijn witblonde prinses die loopt als een bouwvakker hahaha.

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Helaas kan niet iedereen zo perfect zijn als jij?! Zoiets?
    Tja, verder vind ik het gewoon achterlijk als mensen zo reageren.......

Gelukkig hier nog nooit meegemaakt

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    gelukkig groeit zij er tenminste nog overheen. (zoiets?)

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou wat asociaal zeg. Dat zeg je toch niet? Ik krijg hier wel dingen te horen maar die zijn dan positief als in: wat een knapperd wat een mooie grote ogen etc. Hij heeft ook flapoortjes en daar hebben wij het met vrienden wel over maar dat gaat dan liefdevol zeg maar.

11. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Ik vind dat idd wel heel vreemd dat mensen dat over je kindje zeggen
    Je eigen kindje is toch t allermooiste en de allerliefste. Bij mij zeiden ze toen ik zwanger was van de eerste dat er een monster in me buik groeide. ( werd nogal gepest zat pas in de derde klas van de middelbare school) en dat deed me altijd zon pijn maar was te verlegen om er wat van te zeggen maar snap beetje hoe je je voelt. Bij de geboorte was t een prachtig kereltje en toen ik hem mee naar school nam was ineenkeer iedereen poeslief en wou hem vasthouden......

12. plokkeplok

28 jun 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar moest ik wel om lachen Zara75 haha :D Die ga ik er eens in gooien, kijken wat ze zeggen!

13. plokkeplok

28 jun 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ja, het is inderdaad hard als mensen dat over je babytje zeggen, meestal sta ik een beetje met mijn mond vol tanden en ben ik vervolgens pissig. Het is ook wel waar dat ze een beetje flapoortjes heeft, maar wat heeft het voor nut om dat te zeggen? Mensen hoeven van mij ook niet te zeggen dat het de mooiste baby ooit is, maar je kan toch wel iets positiefs zeggen als "mooie ogen" ofzo.

14. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wat is t toch een lekker flink kereltje...
    kijk die bolle toet...tja mama en papa zijn ook wat flinker...

Mijn reactie; ja vind je...Hij zit echt onder de lijn met zn gewicht hoor ;)

15. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe durfen ze. Ik zou er echt pissig van worden dat soort dingen hoor je niet te zeggen vind ik.
    Jij ziet het ook wel als t zo is en dat hoeft een ander jou echt niet te vertellen lijkt me.

Het is jou meisje en de mooiste meid op de wereld in jou ogen.
    En zo zou ik waarschijnlijk hebben gereageerd;Dat ze de mooiste is en dat ze zelfs met wat jij flaporen noemt perfect is.

16. plokkeplok

28 jun 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ birds86: daar hebben ze dan zeker niet zoveel van terug? Ook belachelijk dat mensen dat soort dingen durven te zeggen he?
    @ Slaapkop, dat is ook een goeie om te zeggen, want dat IS ook gewoon zo! :)

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    jup heel herkenbaar. Hollands welvaren heb ik hier ook al meerdere keren gehoord. bolle toet, flap oortjes en vervolgens Oh wat lijkt ze op dr moeder ( :/ ). Gelukkig heeft ze ook dr mooie ogen en haren van dr moeder haha
    Tevens heeft de oma van mn vriend ons een krantenknipsel gegeven over wat er met kinderen gebeurd als ze in het eerste levensjaar te dik zijn..
    ik was kwaad. Onze dochter heeft hamsterwangen, maar zit met dr gewicht op +1 en lengte +2 .. Dus qua verhouding is ze prima en zeker niet te dik.
    maar goed, oud mensje.. laat dr maar.

18. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    ik heb pas tegen iemand gezegd: nee jij trekt volle zalen... En ben zo doorgelopen😳

19. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ene oor in en andere weer uit.... Is net zo'n kansloze opmerking als "was het geplanned" als je zegt dat je zwanger bent. Mensen floepen er gewoon van alles uit omdat ze denken dat ze dat recht ineens hebben wanneer het over zwangerschap of baby's gaat. Alsof hun iq ineens 100 punten daalt...

20. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Eentje om te onthouden hahaha!!!

Deel Deze Pagina